business stories

Pet City: Πώς το success story της οικογένειας Ματζουρανάκη προσέλκυσε την BC Partners

  • Στέλιος Μορφίδης


Το σχέδιο για την επόμενη μέρα του deal - Σε εκατοντάδες εκατ. ευρώ ανέρχεται ο τζίρος της αγοράς κατοικιδίων στη χώρα μας

Με την αγορά γύρω από τα κατοικίδια στη χώρα μας να έχει πάρει την ανιούσα στον καιρό του Covid-19 (σσ. μόνο η αγορά τροφής για κατοικίδια έχει φθάσει τα 200 εκατ. ευρώ), το ντιλ μεταξύ της οικογένειας Ματζουρανάκη με την BC Partners που αφορά το πλειοψηφικό μετοχικό μερίδιο της Pet City Group ΑΕΒΕ μάλλον ως μία λογική και καλά μελετημένη κίνηση μπορεί να χαρακτηριστεί.

Από τη μία ο κ. Ματζουράνης Μαντζουρανάκης και η οικογένεια του που κατάφεραν να δημιουργήσουν από το μηδέν μέσα σε περίπου 30 χρόνια την ηγέτιδα δύναμη σε μία αγορά άκρως αναπτυσσόμενη, πηγαίνοντας κόντρα στα δύσκολα χρόνια της κρίσης όπου πολλοί ανταγωνιστές της «έσβησαν». Και απ’ την άλλη η BC Partners του κ. Νίκου Σταθόπουλου, η οποία διαθέτει κρίσιμη τεχνογνωσία στο αντικείμενο, έχοντας επενδύσει επιτυχώς ήδη στην PetSmart, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης προϊόντων για κατοικίδια στις ΗΠΑ, στην Chewy, τη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου προϊόντων για κατοικίδια στις ΗΠΑ με κεφαλαιοποίηση 32 δισ. δολ. περίπου και στην VetPartners, τον κορυφαίο διαχειριστή κτηνιατρικών κλινικών στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αμφότεροι ενώνουν δυνάμεις σε ένα ντιλ το οποίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί απλά εξαγορά αλλά περισσότερο ως στρατηγική συνεργασία με δεδομένο ότι ο κ. Μαντζουρανάκης, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, όχι μόνο παραμένει μέτοχος μειοψηφίας αλλά και διοικητικός άρχων της εταιρείας (Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος).

Κάτι που σημαίνει πως η επένδυση της BC Partners έρχεται να ενισχύσει τόσο κεφαλαιακά τα επενδυτικά σχέδια που υπάρχουν για την Pet City Group ΑΕΒΕ όσο και με τεχνογνωσία που θα οδηγήσει ακόμα και σε συνέργιες με τα παραπάνω «μεγαθήρια» στα οποία η εταιρεία private equity είναι τοποθετημένη.

Το σχέδιο

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του newmoney, το σχέδιο για την ανάπτυξη της Pet City είναι πολυεπίπεδο και δεν αφορά μόνο την ελληνική αγορά μιας και θέλει να κάνει το άλμα στο εξωτερικό. Παράλληλα βέβαια η εταιρεία επιδιώκει να αναπτύξει νέα καταστήματα στην Ελλάδα, τα οποία – συμπεριλαμβανομένων των franchisees – φθάνουν σήμερα τα 80. Επιπρόσθετα να επενδύσει περαιτέρω στον ψηφιακό μετασχηματισμό της. Πράγματα στα οποία η τεχνογνωσία αλλά και τα κεφάλαια της BC Partners φαντάζουν ιδανικά.

Προς το παρόν κρίσιμα στοιχεία της συμφωνίας, όπως το ακριβές ποσοστό των μετοχών που αλλάζουν χέρια και με ποιο αντίτιμο, δεν έχουν διαρρεύσει. Η γνωστοποίηση της συναλλαγής έχει γίνει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία και αναμένεται να την κρίνει.

Κάτι τέτοιο υπολογίζεται ότι μπορεί να έχει γίνει μέχρι το Δεκέμβριο ώστε ως το τέλος της χρονιάς να ολοκληρωθεί η συναλλαγή.

Πώς φθάσαμε στο ντιλ

Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney το ντιλ «ψηνόταν» εδώ και καιρό. Συγκεκριμένα επί ένα εξάμηνο περίπου οι δύο πλευρές βρίσκονταν σε διαπραγματεύσεις. Καταλυτικό ρόλο στο φλερτ που φαίνεται ότι οδηγείται σε «γάμο» ήταν η απόφαση του κ. Μαντζουράκη να βρει έναν στρατηγικό εταίρο, έναν συνέταιρο που θα τον βοηθήσει στα σχέδια που έχει για την Pet City.

Κάτι που είχε διαφανεί ήδη από πέρυσι όταν σε ένα μπαράζ κινήσεων αναδιάρθωσης της εταιρείας προχώρησε σε συγχωνεύσεις νομικών οντοτήτων και δραστηριοτήτων κάτω απ’ την Pet City Group ΑΕΒΕ.

Κάτι που απλοποίησε τη δομή και ανέδειξε την εταιρική οντότητα βοηθώντας αργότερα στις διαπραγματεύσεις.

Τα μεγέθη

Μάλιστα προ ημερών η Pet City Group ΑΕΒΕ δημοσιοποίησε και τις οικονομικές καταστάσεις του 2020. Σύμφωνα με αυτές ο κύκλος εργασιών ήταν 45,67 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη 5,48 εκατ. ευρώ! Η διοίκηση για φέτος περιμένει αύξηση πωλήσεων 15% και προ φόρων κέρδη 20% περίπου.

Στις 31 Δεκεμβρίου 2020 το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας ήταν στα 10 εκατ. ευρώ και το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαίων 12,88 εκατ. ευρώ. Η καθαρή λογιστική αξία της εταιρείας ήταν στα 4,94 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία διατηρεί 68 υποκαταστήματα στο νομό Αττικής, Ευβοίας και Θεσσαλονίκης. Μάλιστα εντός του 2020 είχαν ιδρυθεί 8 νέα καταστήματα. Συνολικά στις 31 Δεκεμβρίου 2020 απασχολούσε 644 άτομα.

Σύμφωνα με τη διοίκηση «στρατηγική της εταιρείας είναι η επέκταση εντός της επόμενης τριετίας στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας. Η εταιρεία στη χρήση 2021 θα λειτουργήσει 10 έως 12 καταστήματα. Επίσης, η εταιρεία με την επικαιροποίηση της συνολικής παροχής υπηρεσιών στον καταναλωτή και την συμμετοχή της σε όλες τις ευρωπαϊκές κλαδικές εκθέσεις στοχεύει στο να λανσάρει στην αγορά νέα καινοτόμα προϊόντα ως προς την διατροφή και την υγιεινή στα ζώα».

Η πορεία

Ο κ. Ματζουράνης Μαντζουρανάκης ίδρυσε την Pet City το 1988. Ως το 1995 η εταιρεία δραστηριοποιούταν στην χονδρική πώληση προϊόντων για κατοικίδια με πελατολόγιο που ξεπερνούσε τα 1.200 pet shops σε όλη την Ελλάδα. Ωστόσο, το 1996, το εταιρικό ενδιαφέρον στράφηκε στην λιανική πώληση, με αντικείμενο την εισαγωγή και εμπορία τροφών κατοικίδιων ζώων και αξεσουάρ. Έτσι εγκαινιάζεται το πρώτο κατάστημα της εταιρίας Pet City στην περιοχή της Παιανίας.

Το 1998 κάνει την εμφάνισή του το δεύτερο κατάστημα-και πρώτο mega κατάστημα-στη Γλυφάδα.

Τρία χρόνια μετά, η Pet City εξαγοράζει την εταιρεία City Zoo η οποία κατέχει ένα κατάστημα το οποίο βρίσκεται στην περιοχή του Χαϊδαρίου. Το 2004 το πρώην City Zoo Χαϊδαρίου μετατρέπεται σε Pet City και παράλληλα εγκαινιάζονται τα καταστήματα του Γέρακα και του Αμαρουσίου (Λεωφόρος Κηφισίας). Το 2005 η εταιρεία εγκαινιάζει ένα επιπλέον κατάστημα στα Βριλήσσια.

Έναν χρόνο μετά προβαίνει στην εξαγορά των αλυσίδων Grekovet και Pet Champion. Κάτι που αυξάνει και τον αριθμό των καταστημάτων σε έντεκα μετά την απόκτηση των καταστημάτων της Κηφισιάς, του Χαλανδρίου (δύο καταστήματα), του Αμαρουσίου (Σωρού) και της Νέας Ιωνίας (Κύμης).

Το 2007 τα καταστήματα στο Ίλιον, το Πόρτο Ράφτη και στην Ηλιούπολη κάνουν ανανεωμένα δυναμική εμφάνιση.

To 2008 αποτελεί χρονιά ορόσημο για την Pet City καθώς προχωρά σε ένα αρκετά μεγάλο επιχειρηματικό βήμα. Πέραν του ανοίγματος των καταστημάτων στις περιοχές της Βούλας, των Πατησίων και του Πειραιά (Γρ. Λαμπράκη) , αξιοσημείωτη είναι και η έναρξη λειτουργίας του υπερσύγχρονου κτηνιατρικού κέντρου «Vet City» που στεγάζεται άνωθεν του καταστήματος Pet City στη Γλυφάδα.

Ένα χρόνο μετά ολοκληρώνεται το άνοιγμα τους 2ου καταστήματος στον Πειραιά (Ηρ.Πολυτεχνείου) και του καταστήματος της Αγίας Παρασκευής.

Το 2010 εγκαινιάζονται τα καταστήματα της Πετρούπολης, της Νέας Σμύρνης και της Αργυρούπολης. Ένα χρόνο μετά σειρά θα πάρουν τα καταστήματα σε Χολαργό, Ηράκλειο και Περιστέρι. Θα ακολουθήσουν το 2012 στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας, στην Αρτέμιδα (Λούτσα), στην Πεύκη, στο Κορωπί και την Άνω Γλυφάδα.

Το 2013 εγκαινιάζεται ένα απ’ τα μεγαλύτερα καταστήματα, το Pet City Αλίμου. Ακολουθούν Χαϊδάρι, Νέα Σμύρνη και Κολωνάκι. Ένα χρόνο μετά θα ανοίξει το κατάστημα της Άνοιξης καθώς και άλλα οκτώ (στις περιοχές του Παγκρατίου, (2 καταστήματα), Πειραιά (Πειραιώς), Κερατσινίου, Κορυδαλλού, Πικερμίου, Καλλιθέας και Νέας Χαλκηδόνας). ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό του δικτύου σε 45 καταστήματα.

Το 2015 η εταιρεία βγαίνει εκτός Αττικής με το άνοιγμα 2 καταστημάτων σε κεντρικούς δρόμους της Χαλκίδας. Ένα χρόνο μετά θα ανοίξουν αντίστοιχα σε Νίκαια και Νέα Μάκρη.

Σημαντική χρονιά επίσης ήταν το 2017 που έγινε η μεταφορά των κεντρικών γραφείων-αποθηκών σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 20.000 τ.μ. Παράλληλα συνεχίζεται η ανάπτυξη του δικτύου εκτός Αττικής με το πρώτο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη.

Η επεκτατική πολιτική θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια φθάνοντας πλέον η Pet City να θεωρείται μακράν ο leader της αγοράς.

Διαβάστε ακόμη:

Ο φιλόζωος Νίκος, ο γαλάζιος καριερίστας με τα δεκαχίλιαρα, ο Πρόεδρος από την αλλοδαπή και η μανία για τη ΔΕΗ 

«ΑΣΤΥ Α.Ε.»: Στο σφυρί τα «ιμάτια» της οικογένειας Παρασκευαΐδη στην Ελλάδα (pics)

Έρχεται διπλή δέσμη με κίνητρα για να ζητάμε e-αποδείξεις