Αυξήσεις κατά μέσο όρο 6% σε τουλάχιστον 200 προϊόντα φέρνει ο Μάιος και ο Ιούνιος, με ορισμένα εξ αυτών να ακριβαίνουν ακόμα κατά 30%. Συνολικά, από τις αρχές του χρόνου μέχρι και το τέλος Ιουνίου, εκτιμάται ότι θα έχουν αυξηθεί οι τιμές σε τουλάχιστον 1.500 βασικά αγαθά.

Η συνέχιση του ράλι ακρίβειας προκύπτει και από μελέτη της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ, σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με ένα νέο κύμα ανατιμήσεων προσεχώς. Και αυτό γιατί επτά στους 10 προμηθευτές καταναλωτικών προϊόντων – ήτοι ποσοστό 68% – θα προχωρήσουν σε νέο κύκλο αυξήσεων τιμών εντός του 2023, ενώ την ίδια ώρα, τρεις στους 10 προμηθευτές – ήτοι ποσοστό 32% – δεν είναι βέβαιοι αν θα προχωρήσουν σε νέο γύρο ανατιμήσεων.

Σύμφωνα πάντα με τη μελέτη, το 35% των προμηθευτών που έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε νέο γύρο ανατιμήσεων μέσα στο 2023, εκτιμούν ότι οι αυξήσεις τιμών θα είναι της τάξης του 5%. Την ίδια ώρα, το 50% των συμμετεχόντων στη μελέτη «βλέπει» ανατιμήσεις έως και 10%, ενώ ένα 6% των προμηθευτών κάνει λόγο για ανατιμήσεις έως και 20%.

Οι νέες ανατιμήσεις, σύμφωνα με τη Real, αφορούν τόσο σε επώνυμα προϊόντα όσο και σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σε μερικά από τα οποία φτάνουν ακόμη και το 30%. Έτσι, και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που αποτελούν μια «διέξοδο» των καταναλωτών έναντι της ακρίβειας, έχουν αρχίσει εδώ και αρκετούς μήνες και αυξάνονται σημαντικά.

Σύμφωνα με την εφημερίδα οι ανατιμήσεις μέχρι τον Ιούνιο θα αφορούν 25 κατηγορίες προϊόντων.

Συγκεκριμένα θα ακριβύνουν τα εξής προϊόντα:

Τόνος ιδιωτικής ετικέτας έως 30%,
σαλάτες ιδιωτικής ετικέτας έως 30%,
βιολογικά προϊόντα έως 19% (από μια εταιρεία),
καθαριστικά για το σπίτι έως 16%,
σνακ έως 15%,
μαρμελάδες 15%,
στοματικό διάλυμα έως 15%,
μαλακτικό για ρούχα έως 14%,
σαμπουάν από 2% έως 14%,
ανθρακούχο νερό έως 12%,
σοκολατάκια από 4% έως 11%, κρέατα από 4% έως 11%,
αναψυκτικά έως 10%,
κουάκερ 10%,
σολομός 10%,
ελιές 9,5%,
μωρομάντιλα έως 9%,
σαπούνια από 6% έως 8%,
κονσέρβες ντολμαδάκια 7%,
έτοιμα γεύματα ψυγείου 6,5%,
μπαταρίες 6%,
παγάκια 6%,
αλουμινόχαρτο 6%,
παστέλια 5%,
βρεφικά και παιδικά γάλατα σε σκόνη και υγρά 3%
και αλλαντικά επίσης 3%.

Σημειώνεται ότι οι ανατιμήσεις πραγματοποιούνται από μεμονωμένες εταιρείες και θα περνούν σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ ανάλογα με τα αποθέματα που έχουν στις αποθήκες τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Στο «κυνήγι» της προσφοράς

Ανάχωμα για την ακρίβεια αποτελούν στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα, «κυνηγούν» όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ, σε συνεργασία με τους προμηθευτές, μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Σύμφωνα με τη NielsenIQ, στη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του 2023, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωσε σημαντική αύξηση – και από το 23,8% που ήταν στο τέλος του 2022 έφτασε το 25,4% στην αγορά που συμπεριλαμβάνει και το discount κανάλι.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η συνολική αξία των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών που κάνουν τα σούπερ μάρκετ αντιστοιχούν κατά μέσο όρο σε όφελος που πλησιάζει τα 400 ευρώ ετησίως για το 2022-2023, λόγω και της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τα γκάλοπ, ο Τσίπρας και η σκορδαλιά, το σφυρί στην οικία Ψυχάρη, ο ΟΤΕ στη Ρουμανία και η «επιστροφή» του Esperia Palace

Ρεκόρ πωλήσεων και «τέρμα τα γκάζια» για την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα (πίνακες + pic)

Προθεσμιακές καταθέσεις: Εισροές €5,7 δισ. μέσα σε ένα τρίμηνο – Δίκοπο «μαχαίρι» η πορεία των επιτοκίων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ