Νέο διαγωνισμό βγάζει ο ΟΑΣΑ για να καλύψει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο τις επεκτάσεις Μετρό και Τραμ στον Πειραιά. Σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου λήφθηκε η απόφαση για τη διενέργεια ηλεκτρονικού διαγωνισμού με ανοικτή διαδικασία και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά, βάσει τιμής, για την «Προμήθεια, Εγκατάσταση Θέση σε Λειτουργία, Συντήρηση και Υποστήριξη Εξοπλισμού για το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά και της επέκτασης Τραμ προς Πειραιά».

Το κόστος του έργου είναι 8,2 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (6,64 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός είναι απαραίτητος για να ενταχθούν οι νέες επεκτάσεις κάτω από το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Θα πρέπει να αναφέρουμε πως είχε γίνει προηγούμενη προσπάθεια από τον ΟΑΣΑ με διαγωνισμό ο οποίος όμως τελικά κρίθηκε άγονος. Οι 3 σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά που δόθηκαν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2020 (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) λειτουργούν με προσωρινό εξοπλισμό ακυρωτικών μηχανημάτων.

Ο διαγωνισμός έχει σκοπό να καλύψει εκτός από τους 3 σταθμούς, την επέκταση του Τραμ που λειτουργεί από τον περασμένο Δεκέμβριο αλλά και την ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά με ακόμα 3 σταθμούς (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).

Πότε θα λειτουργήσει η επέκταση

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό, η επέκταση προς Πειραιά σχεδιάζεται να δοθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι. Σε συνέντευξη του πριν από μερικές ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης ανέφερε πως «εντός του καλοκαιριού η διαδρομή Αεροδρόμιο-Πειραιάς θα γίνεται σε 50 λεπτά καθώς θα παραδοθούν σε λειτουργία οι σταθμοί, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς».

Άλλωστε, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έχει φτάσει ήδη το Τραμ, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά αρκετοί πολίτες για τις μετακινήσεις τους.

Να θυμίσουμε πως τα έργα Μετρό προς Πειραιά κατασκευάζει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Οι 3 σταθμοί κατασκευάζονται στο κέντρο του Πειραιά με τη λειτουργία τους θα δώσουν μεγάλες ανάσες στο κυκλοφοριακό που διαρκώς χειροτερεύει.

Με τη λειτουργία και του δεύτερου μισού, η μετάβαση από το Δημοτικό Θέατρο μέχρι το Σύνταγμα θα περιοριστεί σε περίπου 22 λεπτά όταν σήμερα μέσω της γραμμής 1 με μετεπιβίβαση στο Μοναστηράκι χρειάζεται περισσότερο από 35 λεπτά.

Διαβάστε ακόμα:

Μπαράζ συμφωνιών με τους Σαουδάραβες

ΕΤΜΕ: Ένα «άγνωστο» success story – Πώς μια ελληνική εταιρεία έφτιαξε τεχνολογία παγκόσμιας εμβέλειας (pics)

Στο σφυρί η πρώην πρεσβεία στο Ψυχικό που έγινε boutique hotel (pics)