Ο κορωνοϊός δεν κατάφερε να επηρεάσει αρνητικά την ηλεκτροκίνηση σύμφωνα με μελέτη της IEA καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης του κλάδου άγγιξε το 40% εν μέσω πανδημίας και αυστηρών περιοριστικών μέτρων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης υπήρχαν 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους του κόσμου έως τα τέλη του 2020, μετά από μια δεκαετία ταχείας ανάπτυξης. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 41% το 2020, παρά την πανδημία καταγράφοντας πορεία εντελώς αντίθετη με εκείνη των υπολοίπων αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης τα οποία κατέγραψαν πτώση-ρεκόρ.

Περίπου 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλήθηκαν παγκοσμίως (μερίδιο πωλήσεων 4,6%) με την Ευρώπη να ξεπερνά στην Κίνα για πρώτη φορά και να χαρακτηρίζεται ως η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Οι εγγραφές ηλεκτρικών λεωφορείων και φορτηγών επεκτάθηκαν επίσης σε μεγάλες αγορές και ανήλθαν σε 600.000 και σε 31.000 αντίστοιχα.

 Η ανθεκτικότητα των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων έναντι της πανδημίας βασίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:

Υποστηρικτικά ρυθμιστικά πλαίσια: Ακόμη και πριν από την πανδημία πολλές χώρες ενίσχυσαν βασικές πολιτικές, που περιελάμβαναν ευνοϊκές ρυθμίσεις για οχήματα χαμηλών και μηδενικών ρύπων. Μέχρι το τέλος του 2020, περισσότερες από 20 χώρες είχαν ανακοινώσει απαγορεύσεις στις πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων ή ευνοούσαν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Πρόσθετα κίνητρα για τη διαφύλαξη των πωλήσεων EV από την οικονομική ύφεση: Ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αύξησαν τα κίνητρα αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων και η Κίνα καθυστέρησε την κατάργηση του καθεστώτος επιδοτήσεων.

Ο αριθμός των μοντέλων EV αυξήθηκε και το κόστος των μπαταριών συνέχισε να μειώνεται.

 Διαβάστε περισσότερα: newsauto.gr

Διαβάστε ακόμη:

Οι ξένοι θέλουν, εν μέσω πανδημίας, κατοικία στην Ελλάδα: Oι εθνικότητες και οι περιοχές με μεγάλη ζήτηση

Ελληνικά Πετρέλαια: Σχέδιο δομικού μετασχηματισμού και μετατροπής σε holding (upd)
Γιάννα Τζίκα (ΚΟΝΒΑ): Η ΤΡΑΤΑ της νέας εποχής