«Εάν τα αποτελέσματα των μετρήσεων που πραγματοποιούν οι ειδικοί επιστήμονες στη γέφυρα Σερβίων είναι καλά, θεωρείται σίγουρο ότι την επόμενη βδομάδα η γέφυρα θα δοθεί στην κυκλοφορία για τα ΙΧ αυτοκίνητα και τα μικρά φορτηγά έως το πολύ τριών τόνων», δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης.

Ο κ. Κασαπίδης εξήγησε ότι θα υπάρξει μονοδρόμηση της κυκλοφορίας και μόνο στο ένα ρεύμα, με τη ρύθμισή της να γίνεται από τη λειτουργία των φαναριών.

Ακόμη, διαβεβαίωσε ότι «στο μέλλον η γέφυρα δεν πρόκειται να κλείσει τουλάχιστον για τα ΙΧ αυτοκίνητα, πάρα μόνο για ελάχιστο χρόνο», όταν θα βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία τανύσματος των τεσσάρων χαλύβδινων τενόντων που θα τοποθετηθούν στον 6ο πρόβολο της γέφυρας.

Ο κ. Κασαπίδης, απαντώντας σε ερώτηση για το εάν υπάρχει πιθανότητα λόγω του μεγέθους των βλαβών στον 4ο, 5ο και 6ο πρόβολο να μην μπορεί να επανέλθει στην πρότερα κατάσταση η κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων, τόνισε ότι «δεν έχει αποκλειστεί αυτή η πιθανότητα και αυτό θα ξεκαθαρίσει μετά τις φορτίσεις που θα γίνουν τις επόμενες δύο ημέρες στα συγκεκριμένα σημεία».

Οι τεχνικοί δοκιμάζουν την αντοχή των αποκατεστημένων προβόλων της γέφυρας με τη φόρτιση βάρους που ξεκινά από 30 και φθάνει έως τους 140 τόνους. «Εάν οι τένοντες της γέφυρας δείξουν την απαιτούμενη ελαστικότητα μετά τη φόρτιση, σημαίνει ότι είμαστε σε καλό δρόμο», δήλωσε ο Περιφερειάρχης.

Για την αποκατάσταση του 6ου προβόλου προβλέπονται εξιδεικευμένες εργασίες, με εναερίτες που θα προσεγγίσουν τα ψηλότερα σημεία των πυλώνων και των προβόλων της γέφυρας, προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις εργασίες αποκατάστασης και την τοποθέτηση των χαλύβδινων πλαισίων που θα θωρακίσουν τη γέφυρα.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γιώργος Κασαπίδης πρόσθεσε ότι «οι δαπάνες για τις εργασίες αποκατάστασης της γέφυρας ξεπέρασαν την αρχική πρόβλεψη κα σήμερα αγγίζουν τις 300.000 ευρώ».

Ως προς το ζήτημα των αποζημιώσεων των επαγγελματικών ομάδων στους Δήμους Σερβίων και Βελβεντού, που επλήγησαν από το απαγορευτικό διέλευσης της γέφυρας, ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι συνεχίζεται η συλλογή στοιχείων, ώστε «με την ολοκλήρωση των εργασιών να τεκμηριώσουμε την οικονομική ζημιά που υπέστησαν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις της περιοχής».

Η γέφυρα Σερβίων είναι η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας μετά από εκείνη του Ρίου και κατασκευάστηκε το 1975, όταν η ΔΕΗ έφτιαξε το φράγμα του Πολύφωτου, δημιουργώντας μια από τις μεγαλύτερες τεχνητές λίμνες της Ελλάδας.

Στις 17 Μαρτίου 2023, για λόγους ασφαλείας απαγορεύθηκε η διέλευση παντός οχήματος από τη γέφυρα, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης στους προβόλους της και ενίσχυσής της με νέους χαλύβδινους τένοντες.

Διαβάστε ακόμη

Σεβνταλίνα Βασίλεβα: Σε μίνι hub αναβαθμίζει την Ελλάδα η Visa

Σενάριο για παράταση πληρωμής του φόρου εισοδήματος

Τεχνητή Νοημοσύνη: Κίνδυνος νέας φούσκας με τις μετοχές της ΑΙ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ