Με την έγκριση της τροποποιημένης ΑΕΠΟ, δόθηκε από το ΥΠΕΝ και το τυπικό «πράσινο φως» για τη λειτουργία του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας στα διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

Η νέα μεγάλη επένδυση εντάσσεται στο κολοσσιαίο στρατηγικό επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ έως το 2030το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη– με βασικούς πυλώνες αφενός την ενεργειακή μετάβαση (ΑΠΕ, πετροχημικά προϊόντα, φυσικό αέριο, βιοκαύσιμα, υδρογόνο και απανθρακοποίηση), αφετέρου την ενίσχυση των υποδομών και της ανθεκτικότητάς του διυλιστηρίου (συντήρηση των εγκαταστάσεων, βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας με έμφαση στα logistics, ψηφιοποίηση, αποδοτικότητα και έργα που ενισχύουν την ασφάλεια των υποδομών και των εργαζομένων).

Σημειώνεται ότι το διυλιστήριο της Μotor Oil στην Κόρινθο, αποτελεί το μεγαλύτερο αμιγώς ιδιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα της Ελλάδας και θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης, µε βαθμό πολυπλοκότητας 12,61 (Nelson Complexity Index).

Μετά την ολοκλήρωση του νέου συγκροτήματος νάφθας, ξεκινάει η κατασκευή νέας μονάδας προπυλενίου, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι επενδύσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση και την βελτιστοποίηση των άλλων υποδομών.

Με βάση την τροποποιημένη ΑΕΠΟ, ο εκσυγχρονισμός του τμήματος παραγωγής νάφθας συνίσταται στην προσθήκη νέου συγκροτήματος παραγωγής νάφθας, που αποτελείται από τις παρακάτω μονάδες:

  • Μία μονάδα υδρογονοαποθείωσης νάφθας, δυναμικότητας 909.262 ΜΤ/έτος
  • Μία μονάδα καταλυτικής αναμόρφωσης νάφθας, δυναμικότητας 487.065 ΜΤ/έτος
  • Μία μονάδα ισομερισμού ελαφριάς νάφθας, δυναμικότητας 325.408 ΜΤ/έτος

Για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του νέου συγκροτήματος προβλέπεται ότι θα εγκατασταθούν ως βοηθητικές μονάδες μία κυψέλη πύργου ψύξης νερού που θα προστεθεί στο υπάρχον σύστημα πύργου ψύξης του διυλιστηρίου και δύο μονάδες αζώτου με αποθηκευτικό σύστημα εξαέρωσης υγρού αζώτου.

Στην ΑΕΠΟ προβλέπεται, όσον αφορά τις μονάδες καταλυτικής αναμόρφωσης, ότι τα απαέρια του αναγεννητή θα οδηγούνται στην ατμόσφαιρα μετά τη διέλευσή τους από πλυντρίδα καυστικής σόδας, είτε μετά την επεξεργασία τους στο σύστημα επεξεργασίας απαερίων αναγέννησης, ενώ τα παραγόμενα υγρά απόβλητα θα οδηγούνται στο σύστημα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων του διυλιστηρίου.

Επιπλέον, συνιστάται βελτιστοποίηση της χρήσης χλωριωμένων προσθέτων κατά την αναγέννηση του καταλύτη. Θα διενεργούνται ανά εξάμηνο μετρήσεις διοξινών στην έξοδο του αναγεννητή και θα τηρείται σχετικό ημερολόγιο σε ψηφιακή ή/και έντυπη μορφή, ενώ για τη δειγματοληψία και μέτρηση θα εφαρμόζεται διεθνώς πρότυπη μέθοδος.

Σχετικά με τη νέα μονάδα ισομερισμού νάφθας προβλέπεται ότι θα λειτουργεί με καταλυτικό ισομερισμό πεντανίων και εξανίων παρουσία υδρογόνου σε αντιδραστήρα σταθερής κλίνης με ειδικό καταλύτη (σύστημα θειωμένου ζιρκονίου).

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου της Motor Oil για το τρίτο φετινό τρίμηνο, οι μεταφορές στις ακινητοποιήσεις υπό εκτέλεση, ύψους 365,79 εκατ. ευρώ, αφορούσαν κυρίως την παγιοποίηση του νέου συγκροτήματος νάφθας κατά την ίδια περίοδο.

Διαβάστε ακόμη

Κυνηγητό e-αποδείξεων για έκπτωση φόρου έως 2.300 ευρώ

ADAPTIT: Αυτό είναι το ελληνικό anti drone σύστημα που θα προστατεύει τις κρίσιμες υποδομές της Κύπρου (pics)

Αλέξανδρος Tρίμης – Σάββας Γεωργίου: Η Welcome Pickups «σήκωσε» €5,3 εκατ. και σχεδιάζει επέκταση σε 200 προορισμούς παγκοσμίως