Μέχρι το 2026 σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά 60 χιλιόμετρα, ενώ θα υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου ανά 200 χιλιόμετρα. Σε αυτή την συμφωνία κατέληξε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μαζί με το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη την ΕΕ.

Αυτό αναμένεται να συμβεί σε όλο το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, δρόμους, λιμάνια και τρένα και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους.

Αποφασίστηκε, μάλιστα, ότι κάθε σταθμός φόρτισης θα πρέπει να προσφέρει ισχύ φόρτισης τουλάχιστον 400 kW και μέχρι το 2028 αυτή η ισχύς θα πρέπει να αυξηθεί στα 600 kW. Από την άλλη πλευρά, τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα έχουν σταθμούς φόρτισης κάθε 120 χιλιόμετρα και θα βρίσκονται στους μισούς κύριους δρόμους της ΕΕ έως το 2028, με την ισχύ φόρτισης να κυμαίνεται από 1.400 kW έως 2.800 kW. Από αυτό το πλάνο εξαιρούνται τα νησιά και οι αγροτικές περιοχές με μικρή κίνηση.

Για τους σταθμούς υδρογόνου αποφασίστηκε να υπάρχει ένας σταθμός ανεφοδιασμού ανά 200 χιλιόμετρα έως το 2031 και αυτό μόνο κατά μήκος του βασικού δικτύου των χωρών. Φυσικά, αυτή η απόφαση θα πρέπει πρώτα να εγκριθεί από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ πριν τεθεί σε εφαρμογή.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Πιστωτική επέκταση άνω των 6,5 δισ. ευρώ ο στόχος για το 2023 – «Ατμομηχανή» τα δάνεια προς επιχειρήσεις

Ταμειακές Μηχανές: Αλλάζουν πάλι (αλλά με επιδότηση) για να διασυνδεθούν με τα POS

Βοήθεια… έρχονται κόκκινοι φόροι, το deal της ΤΕΝΕΡΓ, οι μισθοί των CEO και ο γάμος της Πύλου