Το μερίδιο αγοράς των νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) συνεχίζεται να αυξάνεται με εκπληκτικό ρυθμό ανόδου ωστόσο όπως αποδεικνύεται κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με τις δημόσιες υποδομές φόρτισης οι οποίες καταγράφουν σημαντική υστέρηση ανάπτυξης σε σχέση με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών ΙΧ.

Πέρυσι παρά το δύσκολο έτος για την αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ με συνολική συρρίκνωση 4,6% στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων (κυρίως λόγω των επιπτώσεων των ελλείψεων εξαρτημάτων το πρώτο εξάμηνο του έτους), οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) συνέχισαν να αυξάνονται. Το 2022, το μερίδιο αγοράς των BEV αυξήθηκε στο 12,1%, μια βελτίωση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021.

Αυτό επιβεβαιώνει την τάση τα τελευταία επτά χρόνια, με τις πωλήσεις BEV να αυξάνονται 17 φορές μεταξύ 2016 και 2022. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης υστερεί πολύ σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε λιγότερο από έξι φορές μεταξύ 2016 και 2022. Αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται σχεδόν τρεις φορές πιο γρήγορα από τη συσσώρευση σημείων φόρτισης.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA οι πωλήσεις καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2016 ανήλθαν σε 118.542 μονάδες ενώ πέρυσι οι αντίστοιχες πωλήσεις πλησίασαν τις 2 εκατ. μονάδες! Δηλαδή, αν συγκρίνει κανείς τις πωλήσεις του 2016 με τις αντίστοιχες του 2022 θα αντιληφθεί ότι η αγορά κατέγραψε άνοδο 1.584%!

Αντίστοιχα τα σημεία φόρτισης στην ΕΕ το 2016 ανέρχονταν σε 77.038 σταθμούς ενώ το 2022 ο αριθμός τους είχε ξεπεράσει τις 479.000 μονάδες. Δηλαδή οι σταθμοί φόρτισης σημείωσαν άνοδο στην 7ετία της τάξης του 522%.

Αν δεν βελτιωθεί η ανάπτυξη των σημείων φόρτισης σε λίγο καιρό σε όλη την ΕΕ θα αντικρίζουμε εικόνες με ουρές ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σταθμούς φόρτισης, κυρίως ταχυφορτιστές, στους αυτοκινητοδρόμους όλων των κρατών-μελών της ΕΕ…

Διαβάστε ακόμη

Θεόδωρος Κόντες: Πώς θα γίνει η πράσινη μετάβαση σε κρουαζιερόπλοια και γιοτ

Χρυσή λίρα: «Ασανσέρ» η τιμή μετά τη νέα τραπεζική κρίση – Πόσο πωλείται σήμερα (πίνακας)

Πώς η UBS επιχειρεί να φρενάρει τις διαρροές από την Credit Suisse