Dimand και η Golden Horizon Αthens Investment είναι -ξανά- οι δύο διεκδικητές για τα νέα Δικαστήρια Πειραιά στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την αγορά ακινήτου, ύψους 80,9 εκατ. ευρώ για τον οποίο κατατέθηκαν χθές οι σχετικές προσφορές. 

Ο προηγούμενος διαγωνισμός που «έτρεξε» μέσω  του Ταμείου Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων– ΤΑΧΔΙΚ με τους ίδιους διεκδικητές κηρύχθηκε άγονος στις αρχές του έτους, ενώ τώρα επαναλαμβάνεται, ενώ προβλέπεται χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με 63,8 εκατ ευρώ και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 17,1 εκατ ευρώ. Τα ακίνητα με τα οποία «κατεβαίνουν» οι δύο διεκδικητές είναι τα ίδια,  η μεν Golden Horizon Athens Investment που συνδέεται με ισραηλινά κεφάλαια και όχι μόνο, με το κτίριο του παλαιού εργοστασίου Κεράνη, επί της οδού Αθηνών 39 το οποίο προβλέπεται για τον σκοπό αυτό να ανακατασκευαστεί πλήρως, η δε Dimand με οικόπεδο ιδιοκτησίας της στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου Πειραιά, εκεί όπου η εταιρεία έχει προχωρήσει με το μεγάλο project της ‘’πράσινης’’ αστικής ανάπλασης των πρώην εγκαταστάσεων της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος, με την πρόταση να περιλαμβάνει καινούριο κτίριο με ορίζοντα ολοκλήρωσης στη διετία. 

Με βάση τα προβλεπόμενα στο διαγωνισμό, δεκτές θα γίνουν προσφορές ακινήτων, τα οποία περιλαμβάνουν ή πρόκειται να περιλάβουν κτίριο επιφάνειας 30.000 τ.μ. (με απόκλιση επί πλέον ή επί έλαττον έως 5%), με ανώτατο προϋπολογισμό 80,954 εκατ. ευρώ, ενώ οπωλητής έχει την υποχρέωση να διαμορφώσει το ακίνητο καταλλήλως, έτοιμο «με το κλειδί στο χέρι».

Το ζητούμενο ακίνητο θα πρέπει να περιλαμβάνει ή να πρόκειται να περιλάβει ένα αυτοτελές κτίριο, κείμενο εντός ενός ενιαίου οικοδομικού τετραγώνου.

Στο τελικό παραδοτέο κτίριο θα πρέπει να πληρούνται, κατ’ ελάχιστον και επί ποινή αποκλεισμού, οι παρακάτω ιδιότητες:

  • Να βρίσκεται πλησίον γραμμής τραμ ή γραμμής Ο.Α.Σ.Α. ή γραμμής υπόγειου ή υπέργειου σιδηροδρόμου.
  • Να απέχει από τον κεντρικό λιμένα Πειραιά κατ’ ανώτατο όριο χίλια πεντακόσια (1.500) μέτρα.
  • Να βρίσκεται πλησίον κεντρικής οδικής αρτηρίας με άμεση σύνδεση με τον λιμένα Πειραιά και την πόλη των Αθηνών, καθώς και με άμεση πρόσβαση σε Εθνικές Οδούς.
  • Να παρέχει ασφαλή πρόσβαση και αποχώρηση σε μεταγωγικά οχήματα εντός εσωτερικού αυλείου χώρου.
  • Να παρέχει χώρο στάθμευσης τουλάχιστον δύο μεταγωγικών οχημάτων εντός εσωτερικού αυλείου χώρου.
  • Να διαθέτει τoυς απαιτούμενους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις χώρους στάθμευσης. Σε κάθε περίπτωση, το τελικό παραδοτέο κτίριο θα πρέπει να συνοδεύεται από τουλάχιστον τριακόσιες (300) θέσεις στάθμευσης, εκ των οποίων οι εκατόν πενήντα (150) στεγασμένες, εντός του κτιρίου ή σε απόσταση πεντακοσίων (500) μέτρων από αυτό, ακόμη και εάν σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις απαιτούνται λιγότερες θέσεις. Σε περίπτωση που από τις κείμενες διατάξεις απαιτείται μεγαλύτερος αριθμός στεγασμένων θέσεων, το τελικό παραδοτέο κτίριο θα πρέπει να καλύπτει και την απαίτηση αυτή.
  • Να διαθέτει ελάχιστο ύψος ορόφων 3,80 μ., έτσι ώστε να είναι δυνατή η δημιουργία αιθουσών ακροατηρίων, οι οποίες στο μεγαλύτερό τους μέρος να έχουν το ύψος αυτό.
  • Η χρήση γης κατά το χρόνο της υποβολής της προσφοράς να επιτρέπει τη χρήση διοίκησης – γραφείων.

Επιπλέον το κτίριο θα πρέπει να έχει ενεργειακή κατανάλωση τουλάχιστον 20% χαμηλότερη από τα κατώτατα όρια που έχουν οριστεί για την κατασκευή κτιρίων σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας (NZEB). 

Διαβάστε ακόμη

Η ομιλία Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, η κρίση πάγωσε τις δουλειές της Cenergy και του Φουρλή, ο γιατρός, οι μπίζνες και τα ποτά 

NOVA: «Τώρα ξεκινά ο ανταγωνισμός στα telecoms» -Τι σηματοδοτούν οι επενδύσεις για ανάπτυξη δικτύου 10 Gigabit

Οικογένεια Πατρώνη: Τέσσερα νέα σφυριά για τα οικόπεδα – «φιλέτα» στη Μύκονο (pics)