Για πολλούς ήταν απλά θέμα χρόνου η Coca Cola HBC να διαβεί τον Ρουβίκωνα και να μπει για τα καλά στον κόσμο του αλκοόλ. Και το έπραξε χθες ανακοινώνοντας την εξαγορά του σήματος της βότκας Finlandia. Ένα σημείο καταλυτικό, το οποίο «υπηρετεί» την αποκαλούμενη «στρατηγική 24/7» που έχει αναγάγει σε προτεραιότητα ο Όμιλος υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς. Σύμφωνα με αυτή θα διαθέτει στον καταναλωτή, στο σπίτι ή έξω (HORECA), προϊόν για κάθε ώρα. Από καφέ, τσάι, χυμούς, αναψυκτικό, νερό κοκ ως μπύρες, κρασί και οινοπνευματώδη!

Γι’ αυτό εξάλλου και η αγορά πλέον περιμένει τα επόμενα «χτυπήματα» της Coca Cola HBC με δεδομένο πλέον πως γίνεται ξεκάθαρο ότι θα προσπαθήσει να αναπτύξει ένα χαρτοφυλάκιο ιδιόκτητων σημάτων οινοπνευματωδών.

Έως σήμερα το κομμάτι των οινοπνευματωδών η εταιρεία το κάλυπτε με τις συμφωνίες αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και διανομής που είχε με διάφορες εταιρείες με γνωστά σήματα μεταξύ των οποίων τα Aperol, Campari, Famous Grouse, Jack Daniel’s, Wild Turkey, Nemiroff, Finlandia κοκ. Επίσης προ μηνών ξεκίνησε τη συνεργασία της με την AB InBev αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση και διανομή μερικών εκ των πλέον διάσημων ετικετών μπύρας όπως οι Corona, Stella Artois και Bud.

Πλέον το σήμα Finlandia θα περιέλθει (το β’ εξάμηνο φέτος) στην κατοχή της Coca Cola HBC μέσω της εξαγοράς της Brown-Forman Finland Oy αντί 220 εκατ. δολ. Σημειωτέον πως η τελευταία είναι ιδιοκτήτρια του σήματος και δεν διαθέτει εργοστάσιο παραγωγής. Η παραγωγή της Finlandia γίνεται μέσω outsourcing. Συγκεκριμένα εμφιαλώνεται από την Anora Group plc στη Φινλανδία βάσει μιας μακροπρόθεσμης συμφωνίας παροχής υπηρεσιών παραγωγής με τη Brown Forman η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχιστεί.

Τι φέρνει η Finladia

Σε κάθε περίπτωση η Coca Cola HBC θεωρεί ότι το συγκεκριμένο μπραντ που έχει καταφέρει να χτίσει σημαντική παρουσία στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης μπορεί να αποτελέσει το «άρμα» για μεγαλύτερη διείσδυση με δικά της προϊόντα αρχικά στην αγορά του HORECA.

Σήμερα η Finlandia υπολογίζεται ότι πουλάει 2,7 εκατ. κιβώτια 9 λίτρων ετησίως, με το 60% να πραγματοποιείται σε χώρες που δραστηριοποιείται ήδη ο όμιλος Coca-Cola HBC. Ο τελευταίος διανέμει τη συγκεκριμένη βότκα σε 7 χώρες (Ελλάδα, Νιγηρία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Κροατία, Σερβία και Ουγγαρία) που αντιπροσωπεύουν το 12% του συνολικού όγκου της Finlandia (FY2023).

Το 2022 η Finlandia είχε αύξηση στον όγκο πωλήσεων κατά 15% σε σχέση με ένα χρόνο πριν εξαιρώντας τα στοιχεία απ’ τη Ρωσία, όπου η «πληγή» της Coca Cola HBC παραμένει. Στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η Finlandia κατάφερε να ενισχύσει τα μερίδια τής σε όλη την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με κυριότερες επιδόσεις στην  Πολωνία και την Τσεχία.

Σύμφωνα με το IWSR (Standard vodka category), η Finlandia  είναι μεταξύ των  top 3 σημάτων σε:  Τσεχία, Πολωνία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Λιθουανία, Βουλγαρία και Ρουμανία.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η απόκτηση του σήματος από την Coca Cola HBC σε συνδυασμό με την κίνηση να εξαγοράσει προ έτους την Three Cents, που εξειδικεύεται στο κομμάτι των mixers, αλλά και δυνητικά εξαγορές ετικετών από άλλες κατηγορίες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τον χώρο για τη δημιουργία ολοκαίνουριων νέων προτάσεων οινοπνευματωδών που θα κινούνται στο χώρο των έτοιμων cocktails. Κάτι βέβαια που θα φανεί τους επόμενους μήνες.

Διαβάστε ακόμη

Στεγαστικά δάνεια: Τι δείχνουν τα νέα τιμολόγια – Αύξηση στη ζήτηση για σταθερά επιτόκια

Xρηματιστήριο: Κινήσεις για dual listing ναυτιλιακών εταιρειών – Προς την Εναλλακτική Αγορά η «MED ABEE»

Τα (πιο) φρέσκα γκάλοπ, ο Καζάκος στο Χρηματιστήριο, το νέο παιδί των Lamda – ΤΕΜΕΣ, το φιλικό διαζύγιο και ο χάρτινος πύργος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ