Ορισμένοι επενδυτές φιλικοί προς το περιβάλλον δεν είναι έτοιμοι να επενδύσουν σε Lyft Inc ή Uber Technologies Inc, καθώς ανησυχούν για τις κλιματικές επιπτώσεις των δύο πιο πολυαναμενώμενων αρχικών δημόσιων προσφορών φέτος.

Και οι δύο εταιρείες ελπίζουν να απομακρύνουν τους πολίτες από την ιδιοκτησία αυτοκινήτων και να προωθήσουν κοινές και βιώσιμες υπηρεσίες μεταφορών, μεταξύ των πολλών φιλοδοξιών τους που έχουν ήδη αναμορφώσει την κυκλοφορία σε μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ.

Η Lyft έκανε το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης την Παρασκευή και ο μεγαλύτερος αντίπαλός της, η Uber, θα ξεκινήσει την εγγραφή της αυτό το μήνα, αν και καμία από τις δύο δεν έχει αποδείξει πως είναι επικερδής και οι μετοχές της Lyft έπεσαν κάτω από την αρχική τιμή των 72 δολαρίων τη Δευτέρα.

Οι ακαδημαϊκοί και οι πολεοδόμοι εξακολουθούν να μελετούν κατά πόσο οι εταιρείες θα συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αξιοποιώντας καλύτερα τους υφιστάμενους στόλους οχημάτων ή αν θα αυξήσουν εν τέλει τις εκπομπές φράζοντας την κυκλοφορία και δελεάζοντας τους επιβάτες μακριά από τρένα και λεωφορεία.

Ωστόσο, ακόμη και όταν οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση έχει πολλά αίτια, μεταξύ των οποίων ο αυξανόμενος πληθυσμός των πόλεων, ορισμένοι επενδυτές επικαλούνται πρώιμες ενδείξεις ότι η τεχνολογία της μισθωμένης οδήγησης φέρνει περισσότερα και όχι λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο.

“Από όσο μπορώ να πω, στην πραγματικότητα τοποθετούν περισσότερα αυτοκίνητα στις περιοχές με συμφόρηση και τραβούν τους επιβάτες μακριά από τα ΜΜΜ”, δήλωσε ο Murray Rosenblith, διαχειριστής χαρτοφυλακίου του New Alternatives Fund, που στοχεύει να κάνει κοινωνικά υπεύθυνες επενδύσεις.

“Δεν πρόκειται για έναν τομέα όπου το New Alternatives Fund πρόκειται να εμπλακεί”, δήλωσε ο Rosenblith.

Ο Joshua Brockwell, διευθυντής της Azzad Asset Management, ο οποίος επίσης υπολογίζει τα περιβαλλοντικά ζητήματα στις επενδυτικές του αποφάσεις, δήλωσε ότι και οι δύο εταιρείες αντιμετωπίζουν το ζήτημα των οδηγών στο «τζάμπα».

Ενώ και οι δύο έχουν ως στόχο τη μείωση της ιδιωτικής ιδιοκτησίας αυτοκινήτων, είπε, “αυτό δεν είναι ένας οικολογικός στόχος από μόνο του. Είναι συνολικά τα ταξίδια μιλίων και εκπομπές άνθρακα που μετράνε”.

Εκπρόσωποι αρκετών άλλων γνωστών επενδυτών που επικεντρώνονται στο κλίμα δήλωσαν ότι δεν αγοράζουν IPOs ή ότι δεν είναι έτοιμοι να επενδύσουν στη μίσθωση υπηρεσιών μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των Green Century Funds, Boston Common Asset Management και της Parnassus Investments.

Τα διευθυντικά στελέχη της Lyft, συμπεριλαμβανομένου του υπεύθυνου πολιτικής Anthony Foxx, δήλωσαν ότι η εταιρεία έχει λάβει άλλα μέτρα για την καταπολέμηση της συμφόρησης, όπως η εμφάνιση των χρόνων άφιξης των λεωφορείων στην εφαρμογή smartphone της και την επένδυση σε ποδήλατα και σκούτερ. Η Lyft ανέφερε επίσης ότι δαπάνησε εκατομμύρια δολάρια για αντισταθμίσεις άνθρακα το 2018 και υποστηρίζει την υποδομή διέλευσης.

“Βρισκόμαστε σε μια μακρά πορεία. Δεν φτάσαμε σε αυτό το επίπεδο συμφόρησης στις πόλεις μας εν μία νυκτί”, δήλωσε ο Foxx σε συνέντευξή του στο Reuters.

Η Uber έχει κάνει τις δικές της δεσμεύσεις για ποδήλατα, σκούτερ και άλλες πρωτοβουλίες βιωσιμότητας. Η Διευθύνων Σύμβουλος της Dara Khosrowshahi τον Σεπτέμβριο υποσχέθηκε μα επενδύσει 10 εκατομμύρια δολάρια για να μελετήσει ιδέες όπως η τιμολόγηση συμφόρησης για την επιτάχυνση της κυκλοφορίας.