Επιχειρήσεις

Ιδιωτική ασφάλιση από Google και Amazon θα αγόραζαν σχεδόν τέσσερις στους 10 Έλληνες

  • Αγγελική Βελεσιώτη
Google-Search.jpg


Το 82% των διοικητικών στελεχών του κλάδου θεωρεί ότι τα επόμενα χρόνια οι αλλαγές θα επιταχυνθούν, με κύριους καταλύτες την τεχνολογία, τον ανταγωνισμό, το κανονιστικό πλαίσιο και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της χώρας

«Ψήφο» εμπιστοσύνης σε εταιρίες – κολοσσούς, όπως η Google και η Amazon, δίνει μεγάλη μερίδα των Ελλήνων, με σχεδόν τέσσερις στους 10 να εμφανίζονται θετικοί απέναντι στο ενδεχόμενο να προμηθευτούν από αυτές ακόμη και… ιδιωτική ασφάλιση.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της Accenture, η οποία εκπονήθηκε με την υποστήριξη της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), το 62% των Ελλήνων καταναλωτών εξετάζει θετικά το γεγονός να αγοράσει ασφαλιστικά προϊόντα και υπηρεσίες από εναλλακτικούς παρόχους, με το 35% να χαρακτηρίζει ως πολύ πιθανό και το 26% ως πιθανό το ενδεχόμενο να αγοράσει ένα ασφαλιστήριο από Google ή Amazon. Υπενθυμίζεται πως αμφότερες έχουν επενδύσει στον ασφαλιστικό κλάδο, αξιοποιώντας τις τεράστιες βάσεις πελατών που έτσι κι αλλιώς έχουν «χτίσει» με… όχημα την τεχνολογία, διευρύνοντας σταδιακά τα μερίδιά τους.

Την ίδια στιγμή, το ενδιαφέρον των καταναλωτών συγκεντρώνουν και άλλοι πάροχοι, όπως οι τηλεπικοινωνιακές εταιρίες ή οι retailers, που έχουν εισέλθει εξίσου δυναμικά στην ιδιωτική ασφάλιση. Έτσι, το 31% των Ελλήνων θεωρεί πολύ πιθανό και το 29% πιθανό να προμηθευτεί από αυτούς προιόντα τέτοιου τύπου.

«Οι Έλληνες καταναλωτές είναι δεκτικοί στο να δοκιμάσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς, επίσης, στο να αγοράσουν από εναλλακτικούς παρόχους. Συνεπώς, αναπτύσσεται μία δυναμική ικανή να συμπαρασύρει δυναμικά τον κλάδο, η οποία υποστηρίζεται και ενδυναμώνεται από τις δυνατότητες που δημιουργεί η τεχνολογία. Στο πλαίσιο αυτό, το παραδοσιακό μοντέλο πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων και εξυπηρέτησης πελατών μέσω της διαμεσολάβησης δεν είναι δυνατόν να μείνει ανεπηρέαστο. Σύμφωνα και με τις διεθνείς τάσεις, τα φυσικά κανάλια θα συνεχίσουν να είναι κυρίαρχα όπου υπάρχει υψηλή εξειδίκευση και πολυπλοκότητα, ενώ τα ψηφιακά κανάλια σταδιακά θα υπερτερούν των παραδοσιακών για τις βασικές και επαναλαμβανόμενες λειτουργίες. Συνεπώς, απαιτούνται αναπροσαρμογές στο ρόλο και τις πρωτοβουλίες που καλούνται να υιοθετήσουν οι ασφαλιστικές εταιρίες και οι διαμεσολαβητές», σχολιάζει η Accenture.

Η αντίδραση των παραδοσιακών «παικτών»

Τα δικά τους – φιλόδοξα – πλάνα ψηφιοποίησης και επενδύσεων προετοιμάζουν από την πλευρά τους, οι παραδοσιακοί «παίκτες» της ασφαλιστικής αγοράς, αναγνωρίζοντας ότι το λεγόμενο «disruption» στην Ελλάδα είναι σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια.

Πιο αναλυτικά, το 82% των διοικητικών στελεχών του κλάδου θεωρεί ότι τα επόμενα χρόνια οι αλλαγές θα επιταχυνθούν, με κύριους καταλύτες την τεχνολογία, τον ανταγωνισμό, το κανονιστικό πλαίσιο και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της χώρας. Η κατάσταση που διαμορφώνεται αντιμετωπίζεται με αισιοδοξία από το 74% των ερωτηθέντων, οι οποίοι παρακολουθούν και αναλύουν τις δυνατότητες που τους προσφέρει η τεχνολογία και αναπτύσσουν πλάνα ψηφιακού μετασχηματισμού.

Αναγνωρίζουν τη σημασία της τεχνολογίας σε όλο το εύρος της αλυσίδας αξίας, καθώς συμβάλλει ενεργά στη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητάς τους και στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και των συνεργατών τους. Πιστεύουν, επίσης, ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες θα δημιουργήσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα και πηγές εσόδων, ενώ, παράλληλα, θα αλλάξουν σημαντικά τον τρόπο διάδρασής τους, τόσο με τα δίκτυα πώλησης, όσο και με τους τελικούς καταναλωτές. Αντιλαμβάνονται την αξία των δεδομένων των πελατών τους, ως βάση ανάπτυξης και παροχής εξατομικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών και είναι πρόθυμοι να συνεργαστούν με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές σε αυτό το πεδίο.

Οι ασφαλιστικές εταιρίες αισθάνονται αυτοπεποίθηση σε σχέση με το επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχουν στους πελάτες τους (84%) και στους διαμεσολαβητές (87%), αν και αναγνωρίζουν ότι δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού. Είναι ικανοποιημένοι με τις δεξιότητες και ικανότητες που διαθέτουν σε επίπεδο λειτουργιών – όπως πωλήσεις, marketing και τεχνολογία – τομείς, στους οποίους θα συνεχίζουν να επενδύουν, δίνοντας έμφαση σε τεχνολογίες, όπως αυτοματοποίηση, ανάλυση δεδομένων, cloud, τεχνητή νοημοσύνη και ΙοΤ, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση agile μεθοδολογιών.

Διαβάστε ακόμα:

«Στα κάγκελα» οι συνταξιούχοι για τον φόρο έως και 55% στα αναδρομικά τους

Άλλαξε χέρια το σπίτι του Μιχάλη Γουλανδρή στη Στησιχόρου

Πατρίκ Ντράι: Ο αυτοδημιούργητος μεγιστάνας με τις πολλές «ιθαγένειες» και το στοίχημα των $3,1 δισ. στην BT Group