Tον σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης +38,3% στην αξία (€) των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του Online Φαρμακείου στην Ελλάδα, το πρώτο τρίμηνο του 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύει σήμερα η Convert Group. Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, αναδεικνύονται οι εξής:  +46,6% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +36,3% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +33,4% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία) και +15,4% σε βρεφικά και παιδικά είδη.

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. [Πίνακας 1].

H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας eRetail Audit, επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους Καταναλωτικών και Consumer Healthcare αγαθών, να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Συνολικά στη χώρα μας λειτουργούν 313 ηλεκτρονικά φαρμακεία, με τα 30 μεγαλύτερα να συγκεντρώνουν το 70% της επισκεψιμότητας των καταναλωτών [Πίνακας 2 σε αλφαβητική σειρά]. Διαφαίνεται ξεκάθαρα η τάση τα μεγάλα ηλ. φαρμακεία να ισχυροποιούνται συνεχώς σε σχέση με τα μικρότερα, λόγω ισχυρής αγοραστικής δύναμης, μεγάλων επενδύσεων σε marketing και υποδομές logistics αλλά και διεύρυνση της εμπορικής τους γκάμας.

Στα ευρήματα της εταιρείας φάνηκε η σταδιακή εναλλαγή των νέων καταναλωτικών συνηθειών που επέφερε η πανδημία στο καταναλωτικό κοινό, με τις παλαιότερες συνήθειες του. Το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε στα €43,2 με το ΦΠΑ από €41,4 που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων παραμένει σταθερή στα 4,2 τεμάχια με τα 2 από αυτά να είναι προϊόντα Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. [Πίνακας 3]

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, τα ευρήματα έδειξαν πως είναι 5 φορές πιθανότερο μια αγορά να έχει προέλθει από περιήγηση του καταναλωτή σε μια μηχανή αναζήτησης (π.χ. Google) σε σχέση με την απευθείας επίσκεψή του στην ιστοσελίδα ενός φαρμακείου. Οι διαφημίσεις Google και τα Οργανικά Αποτελέσματα λοιπόν, πρωταγωνίστησαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 φέρνοντας 26,6% και 26,2% των παραγγελιών αντίστοιχα, σημειώνοντας αύξηση 3,2 και 5,3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2020.  [Πίνακας 4]

Η ξεκάθαρη προτίμηση των καταναλωτών στην πραγματοποίηση των παραγγελιών τους από mobile & tablet συσκευές συνεχίζεται και το πρώτο τρίμηνο του 2020, καθώς κυριαρχούν με ένα ποσοστό 54% έναντι των desktop & laptop συσκευών (46%). Επίσης, για την διεκπεραίωση των αγορών φαίνεται πως το work from home έχει επηρεάσει και τις αγοραστικές συνήθειες, αφού προτιμώνται οι πρωινές ώρες (11:00-12:00) , με την Δευτέρα να χαρακτηρίζεται ως η πιο δημοφιλής ημέρα. [Πίνακας 4]

Η δωρεάν εκδοχή του τριμηνιαίου Report της Convert Group για τον κλάδο του Online Φαρμακείου δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/insights. Η Convert Group δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics με καινοτομικά έργα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή. Βραβεύεται για 4 συνεχόμενες χρονιές ως ένα από τα 25 καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ελλάδας και απασχολεί 50 άτομα επιστημονικό προσωπικό στην Αθήνα, σε ρόλους engineers, data scientists, και analysts.

Διαβάστε ακόμη:

«Αυξημένη Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού»: Το νέο πρόγραμμα που θα μοιράζει «χιλιάρικα» σε επιχειρήσεις

Πειραιώς: Στο ταμπλό οι νέες μετοχές – Οι πρώτες εκτιμήσεις για την αποτίμηση

Αναστολές Μαΐου: Ποιοι κλάδοι μένουν εκτός και για ποιους ισχύουν αυστηρά κριτήρια