Σε μία από τις καλύτερες χρονιές στην ιστορία των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών εξελίσσεται το 2023 καταφέρνοντας να κεφαλαιοποιήσει πλήρως την αύξηση του τουριστικού ρεύματος, παρά το ‘φρένο’ που πάτησαν και οι τουρίστες στις καταναλωτικές τους δαπάνες που μεταφράστηκε σε πτώση του όγκου των πωλήσεων λιανικής στους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Την ίδια ώρα η θυγατρική της Dufry σχεδιάζει αλλά και ετοιμάζει νέα καταστήματα σε αεροδρόμια και μικρότερα λιμάνια μιας και τα τελευταία χρόνια έχει “εκτοξευθεί” τόσο ο οδικός τουρισμός όσο και οι μονοήμερες επισκέψεις στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου από την Τουρκία.

«Η φετινή χρονιά θεωρείται ως μία από τις καλύτερες στην ιστορία της εταιρείας μέχρι και σήμερα, καταγράφοντας σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης», σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας κ. Μαρία Ιωαννίδου, χωρίς ωστόσο να δίνει κάποια συγκεκριμένα νούμερα μιας και η μητρική Dufry είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και υπενθυμίζοντας πως ο κύκλος εργασιών της Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών κατά τη χρήση του 2022 είχε φθάσει τα 287 εκατ. ευρώ.

Αυτό, σύμφωνα με την κα. Ιωαννίδου, οφείλεται στο ότι η εταιρεία κατάφερε να αναπληρώσει το μέρος του τζίρου, που μέχρι πρότινος κάλυπταν η Ρωσία και η Κίνα, από την Αγγλία σε αφορολόγητες πωλήσεις. Σημειωτέον πως μετά το Brexit οι Βρετανοί τουρίστες πλέον αγοράζουν αφορολόγητα στα καταστήματα Duty Free. Ως εκ τούτου πέραν της αύξησης του αριθμού των ανθρώπων απ’ τη Βρετανία που επισκέπτονται τη χώρα για τουρισμό έχει αυξηθεί σημαντικά και η δαπάνη τους στα καταστήματα αφορολογήτων ειδών.

Όμως, πρώτη εθνικότητα για τα ΚΑΕ είναι η Ελλάδα, ενώ και η Αμερική κινείται δυνατά, καθώς αποτελεί αγορά με μεγάλο spending. “Οι Αμερικάνοι αγοράζουν πιο ακριβά πράγματα αλλά οι Άγγλοι είναι περισσότεροι. Αγοράζουν περισσότερο τσιγάρα, γλυκά κ.ο.κ. Οι Αμερικάνοι είναι πολύ καλοί επιβάτες. Φέτος είχαμε αύξηση κι αυτό μας βοήθησε.

Έχουμε χάσει τους Κινέζους και τους Ρώσους που ήταν μία μεγάλη κατηγορία και να δούμε τώρα τι θα γίνει με τους Ισραηλινούς, που αν και δεν ξοδεύουν πολύ είναι μια εθνικότητα που ταξιδεύει πολύ στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον Εμπορικό Διευθυντή της εταιρείας, κ. Αλέξη Σαραμαντή, οι ταξιδιώτες από το Ισραήλ κινούνται πάνω από τον μέσο όρο και το καλάθι τους αφορά κυρίως αρώματα και ελληνικά τρόφιμα.

Επενδυτικό πλάνο

Η βελτίωση των τουριστικών ροών από και προς την Τουρκία μέσω των πλοίων που ενώνουν καθημερινά τα ασιατικά παράλια με μεγάλα ελληνικά νησιά έχουν οδηγήσει την διοίκηση των ΚΑΕ να εξετάζει την δημιουργία νέων καταστημάτων κυρίως σε λιμάνια. Μάλιστα, όπως εξηγούσε η κα Ιωαννίδου το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου των συγκεκριμένων καταστημάτων προέρχεται απ’ τα ημερόπλοια. Σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο των ΚΑΕ ήδη δρομολογείται ένα κατάστημα στη Χίο ενώ εξετάζεται και ένα ακόμα στο Πυθαγόρειο της Σάμου.

Στο ραντάρ της εταιρείας επίσης είναι και το αεροδρόμιο της Πάρου στην προοπτική ότι θα δημιουργηθούν επιπλέον χώροι από την στιγμή που έχει καταστεί διεθνές ενώ σε ό,τι αφορά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, βρίσκεται σε στενή επαφή με τη κατασκευάστρια ΓΕΚ ευελπιστώντας ότι στον τελικό σχεδιασμό των εμπορικών χώρων του αεροδρομίου θα ληφθεί υπόψη η ευκολία και η συνολική εμπειρία των ταξιδιωτών.

Ως 2 εκατ. η ανακαίνιση στο ΔΑΑ

Παράλληλα η εταιρεία “τρέχει” το πρόγραμμα ανακαινίσεων υφιστάμενων καταστημάτων. Στους χώρους που θα ανακαινιστούν το 2024 είναι και αυτοί που έχει η εταιρεία στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. Πρόκειται για μία επένδυση που αναμένεται να κινηθεί στα επίπεδα των 1,5 – 2 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχες κινήσεις θα πραγματοποιηθούν και στο αεροδρόμιο της Ρόδου καθώς βάση της σύμβασης που έχει υπογράψει με την Fraport οι χώροι των Duty Free θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε πενταετία.

Τέλος, όπως επισήμανε η κα Ιωαννίδου, με με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η εταιρεία αναμένει την έναρξη λειτουργίας των υδατοδρομίων στη χώρα, καθώς θεωρεί ότι μπορούν να αποτελέσουν ένα νέο κανάλι πωλήσεων για την ίδια.

Υπενθυμίζεται πως η ΚΑΕ, θυγατρική του Ομίλου Dufry, διαθέτει σήμερα 125 καταστήματα σε 46 σημεία (αεροδρόμια, μεθοριακούς σταθμούς και λιμένες) σε όλη την Ελλάδα.

Διαβάστε ακόμη

Λαγκάρντ: «Πονοκέφαλος» η κάμψη στα δάνεια – Στην Επ. Ανταγωνισμού το «μπαλάκι» για το spread σε δάνεια – καταθέσεις

Μητρώο POS: Στενεύoυν τα χρονικά περιθώρια για να ενημερώσουν την εφορία οι επιχειρήσεις

Ο Μητσοτάκης κοιτάει το ρεύμα (για να έχει), ο Τσίπρας στέλνει μηνύματα στον Stefanος (αλλά έως εκεί), ο τραπεζίτης που… δεν άγιασε και ο ασφαλιστικός όμιλος που έρχεται Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ