Ως «παντός καιρού» χαρακτηρίζει η Optima Bank την Jumbo σε σημερινό note της, με το οποίο αναβαθμίζει τη σύσταση σε «αγορά» και αυξάνει την τιμή-στόχο τα 18,40 ευρώ, από 16 ευρώ προηγουμένως.

Οι αναλυτές της Optima αναφέρουν πως η αναβάθμιση αντικατοπτρίζει α) τη θετική αναθεώρηση των προβλέψεων της χρηματιστηριακής για τα κέρδη της εταιρείας την περίοδο 2022-2024 λόγω της αναμενόμενης (σταδιακής) αποκατάστασης της δραστηριότητας της Jumbo, μετά την εφαρμογή των εκστρατειών μαζικού εμβολιασμού κατά της νόσου Covid-19 στην ΕΕ και β) τη μείωση του discount που οι αναλυτές της είχαν υιοθετήσει στο μοντέλο υπολογισμού, λόγω της αύξησης της ορατότητας για την πορεία της κερδοφορίας της εταιρείας μεσοπρόθεσμα.

Η τιμή-στόχος, αναφέρει η Optima, μεταφράζεται σε Upside της τάξης του 43% από τα τρέχοντα επίπεδα, συνεπώς η σύσταση αναβαθμίζεται σε «αγορά» από «ουδέτερη» Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αναλυτών, η μετοχή της Jumbo τελεί υπό διαπραγμάτευση με εκτιμώμενη σχέση EV / EBITDA (22e) στο 5,3x, έναντι 11x για τους ανταγωνιστές της εταιρείας στην Ευρώπη.

Η Optima κάνει λόγο για «επιχειρηματικό μοντέλο ανθεκτικό στον κορωνοϊό», τονίζοντας μεταξύ άλλων πως η διοίκηση αντιμετώπισε με επιτυχία τις επιπτώσεις της κρίσης του κορωνοϊού μέχρι στιγμής, επιβραβεύοντας τους μετόχους για την εμπιστοσύνη τους.

Επέστρεψε συνολικό ποσό 122 εκατ. Ευρώ (0,879 ευρώ / μετοχή) στους μετόχους της πέρυσι, ενώ διατήρησε την ταμειακή θέση της. Για να επιτευχθεί αυτό, εφάρμοσε μια πολύ συνετή στρατηγική αναφορικά με το κεφάλαιο κίνησης και ανέστειλε τα επενδυτικά της σχέδια για το 2020 (άνοιγμα 3 νέων καταστημάτων). Παρά τις πιθανές αναταραχές που θα μπορούσαν να προκύψουν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, η Jumbo παρακολουθεί την μετά την Covid19 περίοδο με αυξημένη αισιοδοξία με βάση την υγιή κεφαλαιακή δομή, την ελκυστική προϊοντική πολιτική της και την καλά δοκιμασμένη επιχειρηματική στρατηγική, αναφέρει η Optima.

Υποστηρίζει, παράλληλα, πως η Jumbo έχει υιοθετήσει ένα μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο, προσφέροντας μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε χαμηλές τιμές. Η εταιρεία επεκτείνει την παρουσία της στη Ρουμανία, ενώ εξετάζει την είσοδό της σε άλλες χώρες της ΕΕ μεσοπρόθεσμα. Για το 2021, η εταιρεία αναμένεται να καταγράψει πωλήσεις 800 εκατ. ευρώ (+ 15% σε ετήσια βάση), EBITDA 228 εκατ. 2υρώ (+ 20% σε ετήσια βάση) και καθαρά κέρδη 147 εκατ. ευρώ (+ 18% σε ετήσια βάση), ενώ τα έσοδα και τα καθαρά κέρδη θα μπορούσαν να υπερβούν το 1 δισεκατομμυρίου ευρώ και 200 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα έως το 2024.

Επί του παρόντος, οι μετοχές διαπραγματεύονται με μεγάλο discount έναντι των ευρωπαίων retailers, γεγονός που συνηγορεί σε ένα ελκυστικό σημείο εισόδου, κατά τη γνώμη μας, λέει η Optima. Υπενθυμίζουμε ότι ο τίτλος κατέγραψε υψηλό στα 19,46 ευρώ ακριβώς πριν από ένα χρόνο, καταδεικνύοντας τη δυναμική του upside σε ένα περιβάλλον χωρίς Covid, καταλήγει η Optima.

Χαμένη χρονιά

Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία με ανακοίνωσή της είχε αναφέρει πως η επιβολή περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων, επιβεβαιώνει ότι το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά.

«Η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις, και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του Ομίλου και της Εταιρείας και την ελαχιστοποίηση επιπτώσεων στις δραστηριότητες τους στο παρόν επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον. Η διατήρηση ενός οικονομικού μοντέλου με συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, η προσαρμογή της πολιτικής των αγορών προϊόντων και η ανάκαμψη των πωλήσεων με την επαναλειτουργία των καταστημάτων είναι παράγοντες που θα ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή», είχε τονίζει η Jumbo.

Διαβάστε ακόμη: 

Προϋπολογισμός: Βοήθησε στα έσοδα και στις πωλήσεις το click away τον Νοέμβριο

Δημήτρης Καλλιτσάντσης: Εκτός ΔΣ και από την Άκτωρ Παραχωρήσεις, με εντολή Σάκη Καλλιτσάντση

Παγκόσμιο «σαφάρι» για ένα κενό εμπορευματοκιβώτιο