Στην οριστικοποίηση της συμφωνίας για την απόκτηση του μετοχικού ελέγχου της εταιρείας υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευμάτων και logistics Βεϊνόγλου από τον αμερικανικό επενδυτικό όμιλο H.I.G. Capital Advisors LLC προχωρούν σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πλευρές.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, υπάρχει δεσμευτική συμφωνία και μέσα στο επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθεί και το closing της συναλλαγής, οπότε θα υπάρξουν και ανακοινώσεις.

Όπως έγκαιρα έχει γράψει το newmoney, η HIG αποκτά το 80% της εταιρείας και ποσοστό 20% θα παραμείνει στην οικογένεια Βεϊνόγλου, η οποία θα συνεχίσει να ασκεί το management.

Η συμφωνία για τη Βεϊνόγλου που κλείνει 100 χρόνια ζωής φέτος απαίτησε αυξημένο χρόνο για να ολοκληρωθεί, καθώς ήταν απαραίτητο να πραγματοποιηθεί σειρά νομικών ενεργειών και σύνθετων εταιρικών μετασχηματισμών (αφορά πάνω από 12 εταιρείες του ομίλου Βεϊνόγλου), να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες για τη σύνθεση του ΔΣ και άλλα διοικητικά και μετοχικά ζητήματα.

Σταδιακά επίσης ενημερώνεται και το ΓΕΜΗ για σειρά αλλαγών, μεταξύ άλλων για το καταστατικό της Βεϊνόγλου, έπειτα από έκτακτη γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στις 9/1/2023, για ζητήματα που αφορούν τις μετοχές της εταιρείας κ.α.

H Βεϊνόγλου αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευμάτων και logistics στην Ελλάδα, με θυγατρικές στα Βαλκάνια, την Κύπρο και τον Λίβανο και πέρυσι εμφάνισε τζίρο 120 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον πως η HIG Capital έχει επίσης εξαγοράσει και τις Μακιός ΑΕ (το 2020) και Ολυμπιάς-Κανδύλης (το 2021), δημιουργώντας δημιουργήσει τη μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο των logistics ψυχωμένων φορτίων (μεταφορά και αποθήκευση).

Oι συνέργειες

Η συμφωνία ισχυροποιεί τη θέση της HIG στον κλάδο των logistics στην Ελλάδα και ανοίγει τον δρόμο για την επίτευξη σημαντικών συνεργιών και νέων κινήσεων ανάπτυξης με έμφαση στο εξωτερικό.

Όπως έχει αναφέρει το newmoney, μέσω της πλατφόρμας Streem Global AE (Sea, Truck, Rail End-to-End Mobility) που έχει δημιουργηθεί για τα logistics, η HIG θα φθάσει να ελέγχει συνολικά ποσοστό συνολικά πέριξ του 18% της συγκεκριμένης αγοράς, σχεδιάζοντας παράλληλα νέες επενδύσεις στο κομμάτι της τεχνολογίας για το συγκεκριμένο κλάδο.

Παράλληλα, δρομολογεί επένδυση άνω των 300 εκατ. για πρότυπο trimodal κέντρο (δηλ. μέσω τραίνου, πλοίου, φορτηγών) διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης στον Ασπρόπυργο, σε έκταση που ανήκε στην «Ελληνική Χαλυβουργία».

Το εκτιμώμενο ετήσιο όφελος για την εγχώρια Οικονομία ανέρχεται σε 70 εκατ. από την έναρξη λειτουργίας του, στα τέλη του 2024 – αρχές του 2025 και ήδη έχει κατατεθεί ο φάκελος για το ΕΣΧΑΣΕ.

Για το κέντρο υπάρχει, σύμφωνα με πληροφορίες, ζήτηση από μεγάλους ξένους διανομείς που επιθυμούν να αξιοποιήσουν την Ελλάδα ως βάση για την Ευρώπη, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για λειτουργία μονάδας συναρμολόγησης προϊόντων.

Διαβάστε ακόμη:

Ο μέτοχος Α2, το ΚαΚαΠα και ένα (τόσο δα) «ξεπλυματάκι», οι δυο που αγοράζουν Σέριφο, το Κολέγιο Ελληνικού και μια βαλίτσα με 1 εκατ. ευρώ

Η “μαμά Μαρία”, τα 3 αδέλφια και ο γραφίστας – Απίθανες ιστορίες Ελλήνων που άνοιξαν δουλειές στο Παρίσι

Νίκος & Άλεξ Σγουρός: Οι επιχειρηματίες που ταΐζουν με «greek souvlaki» το Νταβός (pics)