Η Unilever, η εταιρεία που παρασκευάζει τα σαπούνια Dove και τα παγωτά Ben & Jerry’s, δυσκολεύτηκε να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της στα καταστήματα λιανικής κατά το τέταρτο τρίμηνο τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, καθώς δέχεται ανταγωνιστικά «πυρά» από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και όχι μόνο.

Σύμφωνα με το Reuters,  η βιομηχανία τροφίμων και καταναλωτικών προϊόντων αύξησε απότομα τις τιμές σε βασικά προϊόντα τα τελευταία χρόνια για να αντισταθμίσει την εκτίναξη του κόστους των εισροών που ξεκίνησε με την πανδημία και επιδεινώθηκε από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Οι αυξήσεις -μεταξύ άλλων- προκάλεσαν κρίση ακρίβειας στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες και τελικά ώθησαν τους αγοραστές προς φθηνότερες μάρκες ιδιωτικής ετικέτας που ανήκουν σε εταιρείες λιανικής πώλησης όπως η Carrefour, η Tesco και η Walmart.

Η υποκείμενη αύξηση των τιμών της Unilever ήταν 13,3% στο αποκορύφωμά της, δηλαδή το τέταρτο τρίμηνο του 2022, με τις τιμές στον τομέα της οικιακής φροντίδας να αυξάνονται σχεδόν 17% και τις τιμές στον τομέα των παγωτών περίπου 14% υψηλότερα κατά την περίοδο αυτή.

Ωστόσο, οι αυξήσεις των τιμών περιορίζονται και η Unilever, στην οποία ανήκουν τα εμπορικά σήματα Magnum και Persil, αύξησε τις τιμές μόνο κατά 5,8% το τρίτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

Η P&G, ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Unilever στην κατηγορία των προϊόντων οικιακής και προσωπικής φροντίδας, μείωσε την Τρίτη τις ετήσιες προβλέψεις για τα κέρδη της λόγω της επιβράδυνσης των αυξήσεων των τιμών. Η Unilever θα ανακοινώσει τα κέρδη για το σύνολο του έτους στις 8 Φεβρουαρίου.

Επενδυτές και αναλυτές έχουν προειδοποιήσει ότι οι παρατεταμένες αυξήσεις θα μπορούσαν να απομακρύνουν τους αγοραστές μακροπρόθεσμα, έχουν επισημάνει τη συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς της Unilever για αρκετά τρίμηνα.

Από το παγωτό μέχρι τη μαγιονέζα και το απορρυπαντικό πλυντηρίου ρούχων, η Unilever έχασε μερίδιο αγοράς το τέταρτο τρίμηνο, όπως έδειξαν τα στοιχεία. Στην Ευρώπη, το μερίδιο της εταιρείας στην κατηγορία των παγωτών μειώθηκε κατά 141 μονάδες βάσης τον μήνα έως τις 3 Δεκεμβρίου, ενώ στη μαγιονέζα μειώθηκε κατά 374 μονάδες βάσης.

Συνολικά, το ευρωπαϊκό μερίδιο αγοράς της Unilever στα τρόφιμα μειώθηκε κατά 160 μονάδες βάσης, ενώ το μερίδιο αγοράς στα οικιακά και προσωπικά είδη μειώθηκε κατά 52 μονάδες βάσης.

Η Unilever δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.

Τα στοιχεία της Nielsen δεν καταγράφουν όλα τα κανάλια λιανικής πώλησης, όπως σημειώνει το πρακορείο.

Τα στοιχεία, τα οποία εξέτασε το Reuters, δεν διευκρινίζουν ποιες εταιρείες κέρδισαν μερίδιο, αλλά οι πωλήσεις τροφίμων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 16% σε δύο χρόνια, έως τον Μάρτιο του 2022, φθάνοντας τότε τα 135,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία από άλλη έρευναNielsenIQ.

Οι λιανοπωλητές με μεγάλες μάρκες ιδιωτικής ετικέτας έχουν ασχοληθεί με την καινοτομία και το μάρκετινγκ από τότε που οι μεγάλες εταιρείες άρχισαν να αυξάνουν τις τιμές, ιδίως στην Ευρώπη, όπου είναι ισχυρές εδώ και δεκαετίες.

Η Unilever, όπως και άλλες εταιρείες του κλάδου, έχει επίσης χάσει μερίδιο αγοράς επειδή έχει περιορίσει την ποικιλία των προϊόντων που παράγει, ιδίως στα παγωτά. Για να το πετύχει αυτό έχει αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη και άλλα εργαλεία προκειμένου να αποφασίσει ποιους κωδικούς θα σταματήσει να παράγει.

Όταν ρωτήθηκε κατά τη διάρκεια πρόσφατης τηλεδιάσκεψης για το πώς η Unilever θα μπορούσε να ανακτήσει μερίδιο αγοράς από τις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας και άλλους ανταγωνιστές, ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever Hein Schumacher δήλωσε: «Για εμάς, η νούμερο ένα προτεραιότητα είναι να φτιάξουμε την αγορά και, επομένως, να αναπτύξουμε την αγορά και να διευρύνουμε τις κατηγορίες».

Διαβάστε ακόμη

ΔΝΤ για Ελλάδα: Ανάπτυξη 2,1% και πληθωρισμός 2,8% το 2024 – Ανθεκτικό το τραπεζικό σύστημα

Ιστορικό άλμα για τη μετοχή της SAP – Σχέδιο «αναδιάρθρωσης» σε 8.000 θέσεις εργασίας

ΝΑΤΟ: Μετά την άρση του βέτο της Τουρκίας, η Στοκχόλμη περιμένει την έγκριση της Ουγγαρίας (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ