«Τους τελευταίους δύο μήνες έχει έρθει πολύ κοντά το υπουργείο Οικονομικών με τη Ναυτιλία και νομίζω ότι η ωφέλεια είναι και για τις δύο πλευρές σημαντική. Και αναδείχθηκε αυτό μέσα από όλες τι πρωτοβουλίες που αναλάβαμε εντός και εκτός Ελλάδας για να λύσουμε κρίσιμα θέματα που είχε να αντιμετωπίσει φέτος η ναυτιλία». Τα λόγια ανήκουν στον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα ο οποίος παραβρέθηκε χθες το βράδυ στην εκδήλωση του Propeller Club Port of Piraeus στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Σε μία αποστροφή του λόγου του αναφέρθηκε στο νέο συνυποσχετικό που θα υπογραφεί μεταξύ της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της κυβέρνησης χωρίς όμως να δώσει λεπτομέρειες. Πιο συγκεκριμένα είπε ο υπουργός:

«Κρίσιμης σπουδαιότητας κατά την αξιολόγηση των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών είναι η ομόθυμη και ομόφωνη συμμετοχή της εφοπλιστικής κοινότητας στην Οικειοθελή συνεισφορά χωρίς να παραγνωρίζεται και η σημασία που έχει για τα δημόσια έσοδα η αύξηση του ποσού μέσω του νέου συνυποσχετικού».

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του newmoney το νέο συνυποσχετικό που έχει συμφωνηθεί και αναμένεται να εγκριθεί από την έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΕΕΕ που είναι προγραμματισμένη για την προσεχή Τετάρτη 20 Ιουλίου, προβλέπει μεταξύ άλλων:

-Αναπροσαρμογή του ελάχιστου συνολικού ετήσιου ποσού της Νέας Οικειοθελούς Παροχής , από τα 40 εκατ. σε 60 εκατ. ετησίως

-Μείωση συντελεστή Οικειοθελούς Παροχής για τα εισοδήματα εκ μερισμάτων πλοιοκτητριών εταιρειών που εισάγονται στην Ελλάδα από 10% σε 5%

Τα μέλη της ΕΕΕ θα πρέπει να εξουσιοδοτήσουν την πρόεδρο Μελίνα Τραυλού ώστε να συνυπογράψει με τον Πρωθυπουργό Πρόσθετη Πράξη στο ισχύον Συνυποσχετικό ενσωματώνοντας τις αναγκαίες τροποποιήσεις οι οποίες θα κυρωθούν με τυπικό νόμο.

Οικονομικά στοιχεία

Σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα: – Η Ελληνική Ναυτιλία συνεισέφερε 18,7 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021 σε εισαγόμενο συνάλλαγμα που είναι το υψηλότερο μετά το 2008

-Οι θαλάσσιες μεταφορές συνεισφέρουν περισσότερο από το 3% Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας

-Η ναυτιλιακή βιομηχανία προσφέρει άμεσα και έμμεσα 200.000 θέσεις απασχόλησης και ασκεί πολλαπλασιατικά θετικές επιδράσεις σε πολλούς τομείς της οικονομικής δραστηριότητας

– Οι ναυτιλιακές εταιρείες, διαχειρίστριες και ναυλώτριες ποντοπόρων πλοίων, που βρίσκονται εγκατεστημένες στην Ελλάδα, κατά κύριο λόγο στον Πειραιά, ξεπερνούν τις 1.487.

-Κατά τη διάρκεια του 2021 έως τον Μάρτιο του 2022 ο ελληνικός ελεγχόμενος στόλος που βρίσκεται υπό 28 σημαίες έχει αυξηθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων και έχει ανέλθεις ε επίπεδο ρεκόρ. Η ελληνική σημαία παραμένει στην 4η θέση της παγκόσμιας κατάταξης αντιπροσωπεύοντας σε χωρητικότητα το 17% του ελληνόκτητου στόλου.

– Σε επίπεδο δημοσίων εσόδων η συνεισφορά της ναυτιλίας από τον φόρο χωρητικότητας που πλέον επιβάλλεται και στα πλοία με ξένη σημαία είναι σημαντική. Από τα 13, 3 εκατομμύρια το 2012 στα 98 εκατομμύρια το 2021.

Σημειώνεται η στήριξη της ναυτιλιακής κοινότητας στην ελληνική οικονομία μέσω της Οικειοθελούς Συνεισφοράς κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το πρώτο συνυποσχετικό μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ναυτιλιακή Κοινότητας το 2014-2018 και από το 2019 εφαρμόζοντας το 2ο συνυποσχετικό στο οποίο προβλέπεται η επ’ αόριστον οικειοθελής καταβολή από τη ναυτιλιακή κοινότητα ποσοστού 10% επί των εισαγόμενων στην Ελλάδα μερισμάτων και με καταβαλλόμενο κατ’ ελάχιστον ποσό ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ ετησίας.

-Αναγνωρίζοντας τη συμβολή αυτή πρόσφατα ψηφίστηκε από τη Βουλή μετά από διάλογο μαζί μας νομοθετική ρύθμιση με την οποία ορίζεται ότι το ποσοστό προσαύξησης του 4% έτους 2021 που είχε ανασταλεί μεταφέρεται επιμεριζόμενο ισόποσα στα έτη 2024 και 2025 προκειμένου να υπάρξει ομαλή επιστροφή στην κανονικότητα και στη Ναυτιλία.

Διαβάστε ακόμη

Το «ξεφούσκωμα», το φλερτ CVC με ΔΕΗ, η κόντρα Βακάκη με τους Πολωνούς και τα δύο ραντεβού του Μητσοτάκη 

Ο- Lifestyle: Φιλόδοξο πλάνο €600 εκατ. για τρία 5* projects στην Ελλάδα μαζί με «branded» κατοικίες (pics)

Η ακρίβεια «τρώει» τις χρυσές λίρες – Πόσα τεμάχια… σκότωσαν οι Έλληνες μέσα σε 6 μήνες (πίνακας)