Αυξημένο κατά 6,6% ήταν το 2021 σε σύγκριση με το 2020 το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Container Trades Statistics τα εμπορεύματα μεταφέρθηκαν με 179,1 εκατομμύρια teu έναντι 168, 080 το 2020 και 169,877 το 2019.

Με βάση τη διετία 2019-2021 το εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,4%, ήτοι 2,7% κατά μέσο όρο.

Οι κύριες γεωγραφικές περιοχές αύξησης του εξαγωγικού εμπορίου ήταν η Άπω Ανατολή με ρυθμό ανάπτυξης 11,4% και η Μέση Ανατολή με την Ινδία με 11,8%.

Στις εισαγωγές πρώτη ήταν η Λατινική Αμερική με αύξηση 18,5% και ακολούθησε η Βόρειος Αμερική με 16,9%.

Οι εισαγωγές της Άπω Ανατολής μειώθηκαν κατά 5,4% ενώ της Αυστραλίας δεν παρουσίασε διακύμανση.

Παρά την αύξηση του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι ναύλοι για τα container vessels πλοία θα παραμείνουν την επόμενη 10ετία πολύ ψηλότερα από εκείνα που ήταν προ της πανδημίας. Μεταξύ των αιτιών είναι η αύξηση του πληθωρισμού που ενσωματώνεται στο κόστςο μεταφοράς σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές.

Ακόμα και να τελειώσει η πανδημία θα παραμείνουν τα μέτρα πρόληψης, τα οποία θα επιβραδύνουν τον ρυθμό λειτουργίας της παγκόσμιας οικονομίας. Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η αύξηση της χωρητικότητας εντός των δύο επόμενων ετών με την είσοδο στην αγορά νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συμβάλλουν ελάχιστα στην καλυτέρευση της αγοράς και των τιμών των ναύλων.

Το βιβλίο παραγγελιών ανέβηκε τον τελευταίο χρόνο, αλλά παραμένει πολύ χαμηλότερο ως ποσοστό επί του υπάρχοντος στόλου από εκείνο που ήταν το 2008-2010. Τα νεότευκτα χρειάζονται δύο έως τρία χρόνια για να εισέλθουν αυτά τα πλοία υπηρεσία, οπότε η όλη κρίση κτύπησε την εφοδιαστική αλυσίδα τη λάθος στιγμή.

Στο μεταξύ οι Liners εταιρείες -κολοσσοί αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, προχωρούν συνεχώς σε επενδύσεις. Η MSC υπέγραψε συμφωνία κοντά στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια για έξι container vessels διπλού καυσίμου- dualfuelled μεταφορικής ικανότητας 16.000 κουτιών το καθένα και αξίας 160 εκατομμυρίων ανά κομμάτι.

Τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν από το 2021 οι εταιρείες με στόλους από container vessels τους δίνει τη δυνατότητα να επενδύουν στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας για τα νεότευκτα πλοία τους. Φτιάχνουν πλοία που μπορούν να καίνε εναλλακτικά καύσιμα όπως σε πρώτη φάση το LNG και το biogas ώστε να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Η Μaersk ναυπηγεί στην Κορέα έξι πλοία με δυνατότητα καύσης μεθανόλης και ετοιμάζεται να βάλει παραγγελίες για άλλα τέσσερα.

Διαβάστε ακόμα:

Ενεργειακή καταιγίδα μέχρι αρχές του 2023

Brown Ηotels: Ντεμπούτο για τα πρώτα resorts των Ισραηλινών εκτός Αθηνών σε τρεις προορισμούς (pics)

Alpha Bank: Συμφωνία με Cerberus για κυπριακά NPEs €2,4 δισ.