Εν μέσω αναταράξεων στο διεθνές τραπεζικό σύστημα, η ναυτιλία συνεχίζει στη  ρότα της χωρίς αν έχει επηρεαστεί και βρίσκεται σε επιφυλακή εν όψει εξελίξεων  κυρίως όσες ναυτιλιακές εταιρείες είναι εισηγμένες στα χρηματιστήρια. Ειδικά οι πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων παρακολουθούν την πορεία των τιμών του πετρελαίου αφού η αναταραχή του τραπεζικού συστήματος επηρέασε και την αγορά πετρελαίου, καθώς το πετρέλαιο υποχώρησε σε επίπεδα που δεν είχαν παρατηρηθεί από τις 20 Δεκεμβρίου 2021.

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει την “αντεπίθεσή” της ανεβαίνοντας από τα χαμηλά επίπεδα όπου βρισκόταν στα  μέσα του Φεβρουαρίου. Ο BCI έκλεισε στο όριο των 1.931 μονάδων, έχοντας αύξηση 606% από τις 17 Φεβρουαρίου και 19 ημερήσια θετικά κλεισίματα από τα τελευταία 21.

«Η επαναλειτουργία της Κίνας, οι αυξημένες ανάγκες της Ινδίας και η αναδρομολόγηση των ρωσικών εξαγωγών άνθρακα λόγω των πολεμικών κυρώσεων έδωσαν μεγάλη ώθηση στη ζήτηση & στους ναύλους Capesize» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου, Xclusiv Shipbrokers:

«Τα πλοία τύπου Panamax & Supramax έχουν επίσης κεφαλαιοποιήσει αυτή την ανοδική τάση, με τον BPI και τον BSI να έχουν αυξηθεί κατά 112% και 90% αντίστοιχα μέσα στις τελευταίες 30 ημέρες, ενώ ο BHSI για τα Handymax,  έχει 22 συνεχόμενα θετικά ημερήσια κλεισίματα, φτάνοντας τις 694 μονάδες, αλλά…. μόνο 58% υψηλότερα από το χαμηλό της 15ης Φεβρουαρίου».

Για την ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων αναφέρουν:

«Στην υγρή αγορά τα καλά νέα διατηρούν τον BDTI και τον BCTI στα υψηλά του 2023. Οι εξαγωγές ντίζελ της Κίνας αυξήθηκαν περισσότερο από 10 φορές σε 4,54 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς η εγχώρια ζήτηση υποχώρησε. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 574.000 βαρέλια την ημέρα, ενώ οι εξαγωγές βενζίνης ήταν 20% υψηλότερες.

Λόγω της χαλάρωσης των περιορισμών της COVID-19 στην Κίνα, ο ΟΠΕΚ αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την αύξηση της κινεζικής ζήτησης πετρελαίου το 2023. Ωστόσο, διατήρησε την πρόβλεψή του για το παγκόσμιο σύνολο, επικαλούμενος πιθανούς καθοδικούς κινδύνους για την παγκόσμια οικονομία» και προσθέτουν:

«Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών ανέφερε στη μηνιαία έκθεσή του ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2023 θα αυξηθεί κατά 2,32 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd), ή 2,3%. Η αναταραχή του τραπεζικού συστήματος επηρέασε και την αγορά πετρελαίου, καθώς το πετρέλαιο υποχώρησε σε επίπεδα που δεν είχαν παρατηρηθεί από τις 20 Δεκεμβρίου 2021 λόγω των επενδυτών που σκέφτονται τους κινδύνους του τραπεζικού τομέα, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το αργό WTI και Brent να πέφτουν στα 68 δολάρια/βαρέλι και 74 δολάρια/βαρέλι αντίστοιχα».

Διαβάστε ακόμη

Αυτές είναι οι νέες προθεσμίες για την υποχρεωτική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POSΒασίλης Φουρλής: Ψάχνει νέα επένδυση στον χώρο της ευεξίας – Πότε μπαίνει στο ΧΑ η Trade Estates

Η (χλωμή τη βλέπω) συγκυβέρνηση, η έκπληξη της ΔΕΗ, τα νέα ΙΚΕΑ από τον Φουρλή και… τα ψάρια του Ιονίου

Γιατί θα συνεχιστούν οι τραπεζικές κρίσεις