Η συνεχής άνοδος της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου αντικατοπτρίζεται και στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι Έλληνες πρωταγωνιστούν σε έναν σκληρό ανταγωνισμό με τους Κινέζους.

Από την αρχή του 2021 έχουν αγοραστεί συνολικά 497 φορτηγά πλοία ενώ ολόκληρη τη χρονιά του 2020 ο αριθμός τους ήταν 529. Το αξιοσημείωτο όμως είναι στα ποσά που έχουν δοθεί αφού η ζήτηση είναι μεγάλη άρα έχει ανέβει η τιμή τους.

Όλο το 2020 δαπανήθηκαν 5,7 δισεκατομμύρια για αυτά τα 549 φορτηγά πλοία. Το 2021 σε έξι μήνες έχουν δοθεί 7,011 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσοστό αύξησης 22,9%.

Οι Έλληνες έχουν αγοράσει τα 133 από τα 380 φορτηγά πλοία ποσοστό 35% και έχουν δώσει 2,086 δισεκατομμύρια δολάρια ήτοι το 29,7% των συνολικών κεφαλαίων που έχουν δαπανηθεί έως τώρα φορτηγά πλοία που ανέρχονται στα 7,011.

Ακολουθούν οι Κινέζοι με 1,8 δισεκατομμύρια για 139 φορτηγά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως τις 20 Ιουνίου  2021 οι Έλληνες έχουν βγάλει από τα ταμεία τους συνολικά 3,451 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 215 πλοίων. Το ποσό είναι αυξημένο κατά 200% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.

Από αυτά τα 133 είναι φορτηγά, 52 δεξαμενόπλοια  αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων , 21 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 109 εκ. και δύο υγραεριοφόρα αξίας 180 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.

Από την αρχή του 2021 έως και την 20η Ιουνίου 2021  έχουν αγοραστεί, παγκοσμίως, συνολικά 1.023  πλοία έναντι 447 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020, ποσοστό αύξησης 128,8%, συνολικής αξίας 14,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το ποσό που είχε δαπανηθεί ανερχόταν στα 5,9 δισεκατομμύρια, ποσοστό αύξησης 149,1%.

Από αυτά τα 1.023 πλοία τα 497  είναι φορτηγά, 265 δεξαμενόπλοια, 170 containers και 11  υγραεριοφόρα ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.

H συνολική εικόνα της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου συνεχίζει να εντυπωσιάζει με δυναμική άνοδο από τις αρχές της χρονιάς. Οι ναύλοι έφθασαν σε υψηλά πενταετίας και σε κάποιους τομείς και 12ετίας.

Ανάμεσα στους λόγους ανάκαμψης πέρα από τη ζήτηση για μεταφορά φορτίων είναι το γεγονός ότι υπάρχει ισορροπία μεταξύ προσφοράς χωρητικότητας και ζήτησης. Η πάρα πολύ καλή ναυλαγορά αντανακλάται και στις αγοραπωλησίες πλοίων.

Διαβάστε ακόμα:

Ακίνητα: Τα 9 προβλήματα που συνεχίζουν να ταλαιπωρούν τους ιδιοκτήτες

Πόλυς Β. Χατζηιωάννου: Σε εξέλιξη πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της Safe Bulkers

Εξετάζεται «μοντέλο Folli Follie» στην MLS – Τοποθέτηση μελών στο ΔΣ με δικαστική απόφαση