Το «μποτιλιάρισμα» στα κινεζικά λιμάνιακάποια εκ των οποίων έκλεισαν λόγω πανδημίας- έχει ως αποτέλεσμα να παραμένουν σε υψηλότατα επίπεδα οι ναύλοι των φορτηγών πλοίων και των containerships.

Περί τα 230 φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην συνολικής χωρητικότητας 15,7 εκατομμυρίων τόνων dw βρίσκονται συνωστισμένα στα αγκυροβόλια βασικών λιμανιών της βόρειας Κίνας περιμένοντας της σειρά τους ή την αλλαγή δρομολογίου.

Η αυξανόμενη συμφόρηση έχει ως αποτέλεσμα οι ναύλοι για μεταφορά χύδην φορτίων, μεταφοράς άνθρακα, σιτηρών και ορυκτών να βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 13 ετών. Ο μεγαλύτερος χρόνος αναμονής είναι 27 ημέρες.

Λόγω των καθυστερήσεων στα κινεζικά λιμάνια δυσκολεύει η διαχείριση εμπορευματικών όγκων – ρεκόρ  σιτηρών και βιομηχανικών υλικών. Αναλυτές εκτιμούν ότι ο φορτηγός στόλος μπορεί να ξαναζήσει τις χρυσές εποχές της περιόδου  2002-2008.

Οι ναύλοι για τα Panamax για ταξίδια από την Ευρώπη στην Ασία είναι κοντά στα 50.000 δολάρια ημερησίως σύμφωνα με το Baltic Exchange.

Τον τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Ningbo αυτήν την εβδομάδα – το τρίτο μεγαλύτερο στον κόσμο-που είδε τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναδρομολογούνται για να αποφύγουν τη συμφόρηση.

Άλλα 239 φορτηγά χύδην φορτίου 17,2 εκατ. τόνους  dw έχουν αγκυροβολήσει στο Ningbo και στη  Σαγκάη, και προστίθονται στα  94 πλοία μεταφοράς  εμπορευματοκιβώτια  που περιμένουν εκεί για να φορτώσουν.

Οι καθυστερήσεις στο Ningbo παρακολουθούνται στενά.

Η κατάσταση θυμίζει την πρόσφατη κρίση της Yantian, όταν η επίπτωση μερικών μολυσμένων εργαζομένων στο λιμάνι στο Guangdong παρέλυσε ολόκληρο τον τερματικό σταθμό για περισσότερο από έναν μήνα. Οι αναλυτές ανησυχούν ότι το κλείσιμο του τερματικού σταθμού Ningbo και οι πιθανές συνέπειες μπορεί να προκαλέσουν επιδείνωση της χαοτικής κατάστασης στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

Τα δεδομένα παρακολούθησης των πλοίων της Lloyd’s List Intelligence δείχνουν περισσότερα από 140 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με συνολική χωρητικότητα σχεδόν 750.000 teu, να συσσωρεύονται κοντά στα λιμάνια της Σαγκάης και του Νίνγκμπο. Σε συνδυασμό με άλλα 233.000 teu στο αγκυροβόλιο στο Δέλτα του ποταμού Περλ, αντιπροσωπεύουν το 4% της παγκόσμιας ικανότητας αποστολής κιβωτίων σε δύο μόνο αγκυροβόλια.

Διαβάστε ακόμα:

Εκλεισε το deal – H United Group εξαγοράζει την WIND Ελλάς

Χατζηθεοδοσίου: Mόνο το 15% των κατοικιών είναι ασφαλισμένες για φυσικές καταστροφές

Freedom Finance Europe: Αναβαθμίζεται στην κατηγορία «Β» από την Standard & Poor’s