Διαχείριση κρίσης έκανε το 2020 η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Εν μέσω πανδημίας οι Κινέζοι πέτυχαν να έχουν τις λιγότερες δυνατές απώλειες στον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν μέσα και των τριών προβλητών, των δύο της ΣΕΠ και της μίας του ΟΛΠ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Newmoney, το 2020 διακινήθηκαν 5.500.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 5.650.000 το 2019 ποσοστό μείωσης 3,6%.

Η προβλήτα του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση κατά 50.000 “κουτιά” φθάνοντας τα 550.000 στα τέλη του 2020.

Από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που πιστώνονται ξεχωριστά στην Cosco Shipping διακινήθηκαν 4.900.000 κουτιά πέφτοντας κάτω από τα  πέντε εκατομμύρια. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ανά μήνα στοιχεία για τις δύο προβλήτες:

– Τον Ιανουάριο  του 2020  υπήρξε αύξηση της κίνησης  κατά 7,6%  σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019

– Τον Φεβρουάριο 2,2% αύξηση

– Τον Μάρτιο μείωση κατά  15,4% με την έναρξη της πανδημίας.

Το πρώτο τρίμηνο έκλεισε με μείωση 2,4%

– Τον Απρίλιο η μείωση ήταν 3,3%

-Τον Μάιο μείωση κατά 5,8%

– Τον Ιούνιο, στην καρδιά της πανδημίας η μείωση ήταν μεγάλη σε ποσοστό   19,5%  σε σύγκριση πάντοτε με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Το β’ τρίμηνο έκλεισε με  μείον 9,8%  σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

– Τον Ιούλιο συνεχίστηκε η καθοδική πορεία με μείον 6,2%

-Τον Αύγουστο η κίνηση ήταν -9,8% σε  σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019

-Τον Σεπτέμβριο το πρόσημο ήταν θετικό με αύξηση 4,5%

Το γ’ τρίμηνο έκλεισε με μείωση 4,1%.

– Τον Οκτώβριο γύρισε και πάλι αρνητικά μείον 11,6%

– Τον Νοέμβριο  -1,7%

-Τον Δεκέμβριο η κίνηση έκλεισε με θετικό πρόσημο 3,7%

Το δ’ τρίμηνο έκλεισε με αρνητικό πρόσημο 3,7%.

Συνολικά η Cosco Shipping εξυπηρέτησε από όλους τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει παγκοσμίως 26,7 εκατομμύρια teus. Κίνηση αυξημένη κατά 1,8% σε σύγκριση με το 2019.

Ο προβληματισμός που υπάρχει στην κινεζική πλευρά είναι ότι  γίνονται ανταγωνιστικά λιμάνια που ήταν κάτω από τον Πειραιά.  Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ταγγέρης που έφθασε τα 5,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια παίρνοντας τον Πειραιά σε σύνολο τριών προβλητών.

Παράλληλα γίνονται  επενδύσεις στο μαροκινό λιμάνι για να φθάσει σε ικανότητα εξυπηρέτησης 9 εκατομμυρίων κουτιών.

Στην Ευρώπη γίνεται συγχώνευση  των λιμανιών της Αμβέρσας με του  Zeebrugge που βρίσκεται κοντά στη  Μπριζ.

Το 2020 τα δύο λιμάνια εξυπηρέτησαν συνολικά 13,8 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια εκ των οποίων 12 εκ. της Αμβέρσα και 1,8 του  Zeebrugge.

Με αυτά τα δεδομένα και τις  εξελίξεις η Cosco και η κινεζική κυβέρνηση  προβληματίζεται  διότι  το κράτος δεν εγκρίνει την κατασκευή της προβλήτας IV που θα συμβάλει στο να σπάσει το φράγμα των 10 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων  το λιμάνι του Πειραιά και να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό.

Όπως υποστηρίζουν οι Κινέζοι αν δεν κατασκευαστεί η προβλήτα IV τότε ο Πειραιάς που έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του θα αρχίσει να μένει πίσω  χάνοντας πελάτες ενώ θα μειωθεί  το γεωστρατηγικό αποπτύπωμά του.

Διαβάστε ακόμη:

H απότομη άνοδος της τιμής του πετρελαίου και οι προβλέψεις για την επόμενη μέρα

Ποια χώρα θα τιμωρεί όσους δεν κάνουν το εμβόλιο κατά της Covid-19
Η «ναυμαχία» της Αδριατικής και τα… απόνερα της Κρήτης