Ο συνωστισμός πλοίων έξω από τα λιμάνια του κόσμου  είναι ένα ακόμη πρόβλημα που προκαλεί δυσλειτουργίες στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.  Το γεγονός  αυτό δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο το λιμάνι του Πειραιά που είναι από τα βασικά hub ports.

Tα περισσότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων   καταπλέουν στον Πειραιά με καθυστέρηση επειδή δεν μπορούν να κρατήσουν σταθερά τα δρομολόγια τους. Χάνουν χρόνο στα προηγούμενα λιμάνια  πως των ΗΠΑ  για παράδειγμα στο Λος Άντζελες  με αναμονή άνω των 10 ημερών και η Νέα Υόρκη με οκτώ ημέρες.

Παρόμοιο πρόβλημα υφίσταται και στα κινεζικά λιμάνια τα οποία παρά το γεγονός ότι ο λειτουργούν στο 100% δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον τεράστιο όγκο φορτίων . Σε αυτό συντελεί και τα αυστηρά μέτρα που λαμβάνουν οι Κινέζοι για  την πανδημία.

Επίσης, υπάρχει μεγάλη συσσώρευση φορτίων στις προβλήτες των λιμανιών  αφού τα πλοία δεν μπορούν να ανταποκριθούν  με αποτέλεσμα κάποιες εταιρείες Liners  να αφήνουν  φορτία στη στεριά τα οποία θα εξυπηρετήσουν μετά από 10 ημέρες το λεγόμενο roll over. Μεγάλες εταιρείες όπως η MSC για παράδειγμα ενημερώνουν τα ους πελάτες τους, εισαγωγείς και εξαγωγείς ότι σταματούν να παίρνουν νέα φορτία έως ότου  εξομαλυνθεί η κατάσταση . Αυτό συνέβη και στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς,  το λιμάνι του Πειραιά έχει καλή ροή εξυπηρέτησης των πλοίων  με τις καθυστερήσει να κυμαίνονται 24-48 ώρες. Δεν υπάρχει αναμονή στο αγκυροβόλιο. «Οι επενδύσεις της Cosco σε εξοπλισμό αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό  συνέβαλαν στο να μπορεί το λιμάνι υπό αυτές τις συνθήκες  να λειτουργεί ομαλά ή τουλάχιστον πιο ομαλά από τα άλλα μεγάλα λιμάνια» και προσθέτουν:

«Σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι επιβεβλημένη  η κατασκευή της προβλήτας IV για να μπορεί ο Πειραιά σαν ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις του παγκόσμιου εμπορίου».

Κύκλοι του λιμανιού είπαν στο ΝΜ: «Είναι  το επόμενο βήμα, το επόμενο πρότζεκτ. Η Cosco πήρε το 16%. Τώρα ακολουθεί το θέμα της νέας προβλήτας. Γίνονται συζητήσεις-διαπραγματεύσεις  ώστε το έργο να συμπεριληφθεί στο master plan. To πότε δεν  μπορεί να το πει κανείς. Είναι πολύ δύσκολη η πρόβλεψη» και επισημαίνουν: «Να  που χρειάζεται τώρα  για να ανταποκριθεί ο Πειραιάς  στο τεράστιο όγκο φορτίων που υπάρχουν . Είναι αναγκαία η επέκταση των υποδομών, όπως συμβαίνει και σε άλλα μεγάλα λιμάνια του κόσμου».

Διαβάστε ακόμη

Τα παιδιά της Macquarie «κοιτάνε» το Ελ. Βενιζέλος, η EBRD τη ΔΕΗ κι ένα σούπερ μάρκετ ψωνίζει από κανάλι!

Εντυπωσιακό 4άστερο ξενοδοχείο τα πρώην γραφεία του ΚΚΕ στη Βερανζέρου (pics)

Οικογένεια Παπαναγιώτου: Στο σφυρί δύο ακίνητα της Κτηματοδυναμικής