Ενώ οι ναύλοι χύδην ξηρού φορτίου απολαμβάνουν την 5ψήφια πορεία τους, με τα επίπεδα των Capesize, Panamax και Handysize να αγγίζουν επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από τα μέσα/τέλη Δεκεμβρίου 2022 και τα Supramax να έχουν επιστρέψει στα μέσα Νοεμβρίου 22, οι ενδείξεις είναι θετικές, ιδίως για τα μικρότερης χωρητικότητας φορτηγά πλοία.

Σύμφωνα με τους αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers: – παρά τις έντονες βροχοπτώσεις που καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στη Βραζιλία, με τις εξαγωγές να είναι μειωμένες κατά 31% σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά τους 2 πρώτους μήνες του 2023, οι εξαγωγές της χώρας αναμένεται να αυξηθούν απότομα τους επόμενους μήνες, καθώς η Βραζιλία βρίσκεται σε τροχιά συγκομιδής ρεκόρ, προβλέποντας ότι η φετινή συγκομιδή σόγιας θα φτάσει τα 152,9 εκατομμύρια τόνους, αυξημένη κατά 21,8% σε σχέση με το 2022.

-Η Κίνα φαίνεται να επιστρέφει στο παιχνίδι παρά την ανακοίνωση του χαμηλότερου στόχου αύξησης του ΑΕΠ της εδώ και δεκαετίες. Κατά τη διάρκεια των πρώτων 2 μηνών του 2023, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας εκτοξεύτηκαν κατά 71% σε 60,64 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας ανασυγκρότησαν τα αποθέματα για να καλύψουν τις υψηλότερες απαιτήσεις μετά την εγκατάλειψη των πολιτικών μηδενικού κόστους.

Δεξαμενόπλοια

Η ναυλαγορά υγρών φορτίων υγρή αγορά κινείται προς την ίδια κατεύθυνση με την αγορά ξηρού χύδην φορτίου, με τα VLCC’s TD2-TCE & TD3C-TCE (M.East προς Κίνα) να πληρώνουν περισσότερα από 90 χιλ. δολάρια/ημέρα και εκτιμάται ότι θα σπάσουν τα 100 χιλ. δολάρια/ημέρα, επίπεδο που δεν έχει παρατηρηθεί από τον Νοέμβριο του 2022.

“Ωστόσο, τα σημάδια μπορεί να μην είναι τόσο φωτεινά για την αγορά πετρελαϊκών προϊόντων όσο αρχικά θεωρήθηκε, καθώς ένα μεγάλο απόθεμα gasoil και diesel στη βορειοδυτική Ευρώπη μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στις τιμές των καθαρών δεξαμενόπλοιων στο εγγύς μέλλον” επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

“Μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, τα αποθέματα βορειοδυτικής Ευρώπης σε πετρέλαιο κίνησης και ντίζελ εκτιμώνται σε 227 εκατομμύρια βαρέλια, σύμφωνα με αναλυτές, ποσότητα σχεδόν διπλάσια από εκείνη των ΗΠΑ. Τα αποθέματα αυτά είναι αρκετά για να διαρκέσουν 180 ημέρες τυπικών εισαγωγών ντίζελ και βενζίνης στην Ευρώπη. Επιπλέον, δεδομένου ότι περίπου το 50% αυτών προέρχεται από εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, τα αποθέματα ισοδυναμούν με εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου ενός έτους” και προσθέτουν:

“Μιλώντας για τις ρωσικές εξαγωγές, η τιμή του ρωσικού αργού και των καυσίμων αυξάνεται για αγορές στην Ασία, καθώς η δεξαμενή των μεγαλύτερων καταναλωτών από την Κίνα και την Ινδία, συμπεριλαμβανομένων των Sinopec, PetroChina Co και Hengli Petrochemical Co, αλλά και η αύξηση της ινδικής ζήτησης, αυξάνεται, ασκώντας πίεση στα μικρότερα διυλιστήρια που έχουν απορροφήσει άπληστα το φθηνό πετρέλαιο”.

Διαβάστε ακόμη 

Σωσίβιο 50 δισ. ελβετικών φράγκων ρίχνουν στην Credit Suisse oι ρυθμιστικοί φορείς της Ελβετίας

Πάνος Ζαχαριάδης: Πόσο οικολογικά είναι τα εναλλακτικά καύσιμα (pic)

Σε απεργιακό κλοιό η χώρα: Ποιοι συμμετέχουν – Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ