Διορθώνει τις τελευταίες ημέρες η ναυλαγορά ξηρού φορτίου με τον δείκτη να καταγράφει απώλειες σε ποσοστό 7,9% την εβδομάδα 12-18 Ιουλίου 2021, σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενή της. Παρ’ όλα αυτά ο δείκτης βρίσκεται πολύ ψηλά, πάνω από τις 3.000 μονάδες και τα κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παραμένουν μεγάλα.

Ο λόγος της πτώσης είναι η μειωμένη ζήτηση από ναυλωτές, ειδικά στην εμπορική γραμμή Βραζιλία – Κίνας που επηρέασε βασικά τα Capesize φορτηγά.

Σύμφωνα με την Allied Shipping Research η ναυλαγορά ξηρού φορτίου έκλεισε στις 3.218 μονάδες. Ο μέσος όρος είναι 2.338 μονάδες, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερη, στις 1.066.

Πιο συγκεκριμένα, στα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά δείκτης, μειώθηκε κατά 7,8% από τις 3.735 μονάδες στις 3.442. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 28.046 δολάρια την ημέρα έως τα 56.325 δολάρια.

Στα Panamax ο δείκτης της ναυλαγοράς μειώθηκε κατά 11,4% από τις 4.101 μονάδες στις 3.635. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 18.753 δολάρια την ημέρα έως τα 55.318 δολάρια. Αιτία της πτώσης είναι η αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας στις εμπορικές γραμμές του Ατλαντικού.

Στα Supramax η μείωση που σημειώθηκε ήταν η μικρότερη σε ποσοστό σε σύγκριση με τις άλλες δύο κατηγορίες. Κυμάνθηκε στο 4% από τις 2.891 μονάδες στις 2.755. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 29.204 δολάρια την ημέρα έως τα 51.436 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε αύξηση του δείκτη κατά 1,1% από τις 1.651 μονάδες στις 1.669. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 24.521 δολάρια την ημέρα έως τις 40.894 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη:

Πλακιωτάκης από τον Πειραιά: Την τελευταία εβδομάδα έμειναν εκτός πλοίων πάνω από 4.500 άτομα

Πράσινο Ταμείο: Έρχεται νέο πρόγραμμα 23 εκατ. για τους μικρούς Δήμους

Μετάλλαξη Δέλτα: Yπό «πολιορκία» Κρήτη και Θεσσαλονίκη, συναγερμός για τα μεγάλα νησιά