Εγκρίθηκε όπως ήταν αναμενόμενο από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το αναθεωρημένο master plan της ΟΛΠ ΑΕ και ανοίγει ο δρόμος ο δρόμος για την υλοποίηση των έργων της Cosco στο Μεγάλο Λιμάνι, ενώ μέσω έντονων αντιδράσεων των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά που δεν θέλουν την κατασκευή του “φαραωνικού έργου” της νέας προβλήτας για την κρουαζιέρας.

Στη συνέχεια αναμένεται η έκδοση Προεδρικού διατάγματος.

Την περασμένη άνοιξη το ΣτΕ ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan για επενδύσεις που προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά το 2016 στο Cosco  Group (Hong Kong ) Limited.

Οι αποφάσεις στηρίχθηκαν στο σκεπτικό ότι η έγκριση του Master Plan από την ΕΣΑΛ-Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, δεν ήταν νόμιμη, αφού δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένος Πειραιά, όπως προβλέπεται από τον νόμο. Η ΟΛΠ ΑΕ προχώρησε στις απαραίτητες προσαρμογές ώστε το επενδυτικό της σχέδιο να συμβαδίζει με τις αποφάσεις των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών και τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.

Η απόφαση του ΣτΕ επηρέαζε την κατασκευή της νέας προβλήτας κρουαζιέρας μήκους 1.510 μέτρων μεταβλητό βάθος από τα 19 μέτρα έως τα 29,5 και θα έχει δύο θέσεις ελλιμενισμού μήκους 390 και 350 μέτρων αντίστοιχα.

Το έργο ανήκει στις υποχρεωτικές επενδύσεις της Cosco.

Πιο συγκεκριμένα, οι υποχρεωτικές επενδύσεις που προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς στην Cosco Group Limited προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά προς τα νότια, νέο επιβατικό σταθμό, τέσσερα ξενοδοχειακά συγκροτήματα , την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταόροφου κτηρίου στάθμευσης οχημάτων στην προβλήτα Ηρακλέους καθώς και νέων αποθηκών σε έκταση 80 στρεμμάτων.

Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, η υπόγεια οδική σύνδεση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων μν τον πρώην χώρο του ΟΔΔΥ και η βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος.

Έντονες είναι αντιδράσεις από τον Δήμαρχο Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστο Βρεττάκο ο οποίος παραχώρησε από τη χθεσινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ. “Η ΕΣΑΛ προχώρησε σε συνεδρίαση για εγκρίνει το master plan της Cosco που το είχε εγκρίνει και το 2019. H ΕΣΑΛ και η κυβέρνηση δεν εφαρμόζουν ούτε καν τον μόνο που ψήφισαν , προχωρώντας σε προεδρικό διάταγμα που θα αδειοδοτήσει τα έργα της Cosco χωρίς καμία διαβούλευση, χωρίς εγκεκριμένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων όπως το ΣτΕ της επιβάλλει” ανέφερε ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας:

“Τα έργα που θα επιβαρύνουν τη ζωή ανθρώπων της πόλης δεν θα προχωρήσουν. Ανεξάρτητα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης θα αποτραπούν και από τους αγώνες των κατοίκων αλλά και με την προσφυγή στη Δικαιοσύνη.

Διαβάστε ακόμη

Lamda Development: Μέσα στο καλοκαίρι οι πρώτες υπογραφές των συμβολαίων για τα σπίτια στο Ελληνικό (pics)

Αναστάσιος Γκόβας: Πώς ο κλάδος στα υδροπλάνα θα δημιουργήσει πάνω από 3.000 νέες θέσεις εργασίας (pics)

Το… θαύμα της Νίκης, το ναυάγιο της Αριάδνης, οι Μπάκοι καναλάρχες και ο (επιτέλους) νέος Αναπτυξιακός