Το 2020 ήταν μία ιδιαίτερη χρονιά για τα δεξαμενόπλοια. Υπήρξε αξιοσημείωτη μεταβλητότητα  στις εμπορευματικές μεταφορές, μια βαθιά πτώση της ζήτησης λόγω του COVID-19 καθώς και περιορισμένες  επενδύσεις σε πλοία μεταφοράς υγρών φορτίων.

Κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2021. Για αυτό άλλωστε ο Γιώργος Προκοπίου, ένας από τους  ισχυρότερους πλοιοκτήτες, διεθνώς, δήλωσε:

«Είναι δύσκολο να προβλέψεις το μέλλον και δεν θα το τολμήσω. Δεν μπορώ να πω που θα πάει η αγορά, πάνω ή κάτω. Η ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων είχε καλή πορεία  από σύμπτωση. Η σύγκρουση της Ρωσίας με τις Αραβικές χώρες για την παραγωγή πετρελαίου έριξε την τιμή του βαρελιού σε πολύ χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα οι  χώρες να σπεύσουν να δημιουργήσου αποθεματικά εισάγοντας μεγάλες ποσότητες πετρελαίου άρα τα δεξαμενόπλοια είχαν δουλειά και η ναυλαγορ ανέβηκε». 

Ξεκινώντας με την ανάπτυξη του στόλου, ήταν μια χρονιά μέτρια.  Το ποσοστό άγγιξε το 3%. Επίσης έγιναν πολλές διαλύσεις πλοίων που πουλήθηκαν για παλιοσίδερα.

Ο συνολικός αριθμός παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων που δόθηκε το 2020 ανέρχεται  στα 144, πολύ μικρότερος  σε σύγκριση με τον αριθμό του προηγούμενου έτους. Με αυτόν τον τρόπο, το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων μειώθηκε σε 416 κομμάτια. 

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι υπήρξε μία ισορροπία στην αγορά των υγρών φορτίων.

Αυτά τα στοιχεία το δείχνουν αυτό από την πλευρά της προσφοράς, διατηρήθηκε δίκαιο υπόλοιπο κατά τη διάρκεια του έτους.

Η ζήτηση έπαιξε σημαντικό ρόλο  για την πορεία της ναυλαγοράς. Εν μέσω πανδημίας,  οι των ταξιδιών και οι επακόλουθες επιπτώσεις τους στην κατανάλωση πετρελαίου είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του  όγκου των  συναλλαγών.

Οι τελευταίες προβλέψεις  δείχνουν μείωση περίπου 8,8 εκατομμύρια βαρελιών ημερησίως για το 2020  bpd για αυτό έτος, με το jet fuel / κηροζίνη να είναι υπεύθυνο για περίπου 35% αυτού.

Για το 2021, προβλέπεται ανάκαμψη, αλλά οι εκτιμώμενοι αριθμοί αναθεωρούνται συνεχώς προς τα κάτω λόγω της  πιο αργής από την αναμενόμενη βελτίωση  της κατανάλωσης σε βασικές αγορές.

Κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου του 2020 πραγματοποιήθηκε ένα  σημαντικό άλμα στους όγκους φορτίων. Οι traders  και τα διυλιστήρια, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν τις φτηνές τιμές του πετρελαίου, συσσωρεύουν τα αποθέματά τους, τα οποία αργότερα αποδείχθηκαν ότι δεν ευθυγραμμίζονταν με την πραγματική κατανάλωση.

Ο ΟΠΕΚ αποφάσισε να επεκτείνει τη μείωση της παραγωγής του

για το 2021 έως 7,2 βαρέλια ημερησίως. Αυτό έγινε σε μια προσπάθεια περαιτέρω σταθεροποίησης των τιμών του πετρελαίου και καλύτερη εξισορρόπηση. Για το 2021, αναμένεται σταδιακή ανάκαμψη της ζήτησης αλλά τα αποτελέσματα θα φανούν αργότερα μέσα στο έτος.

Διαβάστε ακόμη:

Εξοικονομώ-Αυτονομώ: Τα γρήγορα clicks άφησαν εκτός προγράμματος το 60% των αιτήσεων

Επίδομα 534 ευρώ: Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες πληρωμών για τις αναστολές Δεκεμβρίου

Δαδής – Σουσαλής (Terra Creta): Με διεύρυνση εξαγωγών και διεθνή αναγνώριση κλείνει η χρονιά