«Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους, η Costamare πραγματοποίησε καθαρά κέρδη ύψους περίπου 69 εκατομμυρίων δολαρίων. Το τέλος του τριμήνου, η ρευστότητα ήταν 1 δισεκατομμύριο δολάρια». Στα οικονομικά αποτελέσματα του β’ τριμήνου της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Costamare συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου, αναφέρθηκε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος.

Ειδικότερα:

«1. Στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η ναυλαγορά έχει αμβλυνθεί, αν και οι τιμές εξακολουθούν να παραμένουν σε υγιή επίπεδα. Το βιβλίο παραγγελιών, ωστόσο, παραμένει η κύρια απειλή για την αγορά.

2. Στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου, τα ιδιόκτητα πλοία μας συνεχίζουν να διαπραγματεύονται σε spot βάση, ενώ η πλατφόρμα συναλλαγών έχει αυξηθεί σε έναν στόλο 56 πλοίων. Έχοντας επενδύσει 200 εκατ. δολάρια στην πλατφόρμα λειτουργίας ξηρού χύδην φορτίου, έχουμε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα του οποίου τα θεμελιώδη μεγέθη βλέπουμε θετικά.

3. Όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά σε συνετή βάση, έχοντας έχει συνάψει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης συνολικής αξίας 120 εκατ. δολαρίων, οι οποίες συμπληρώνονται από μια εύρωστη ατζέντα που επεκτείνεται κατά τα επόμενα τρίμηνα.

4. Τέλος, κατά τη διάρκεια του τριμήνου προχωρήσαμε με το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών και αγοράσαμε 50 εκατ. δολ. κοινές μετοχές αξίας, υπογραμμίζοντας την ισχυρή πεποίθησή μας ότι η τιμή της μετοχής είναι σημαντικά υποτιμημένη λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις επιδόσεις όσο και τις προοπτικές της εταιρείας».

I. Κερδοφορία και ρευστότητα

  •  Καθαρά κέρδη διαθέσιμα στους κοινούς μετόχους του 2ου τριμήνου 2023 ύψους 63,2 εκατ. δολαρίων (0,52 δολάρια ανά μετοχή).
  • Το 2ο τρίμηνο του 2023 Προσαρμοσμένο Καθαρό Εισόδημα διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους1 ύψους $68,6 εκατ. ($0,56 ανά μετοχή).
  • Ρευστότητα του 2ου τριμήνου 2023 ύψους 1.059 εκατ. δολαρίων

II. Πρόγραμμα Επαναγοράς μετοχών μέχρι σήμερα

  •  Επαναγορά 5.385.492 κοινών μετοχών, έναντι συνολικού τιμήματος 50,0 εκατ. δολαρίων, από την έναρξη του β΄ τριμήνου 2023.
  • Διαθέσιμα κεφάλαια που απομένουν στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών ύψους 40,0 εκατ. δολαρίων για κοινές μετοχές και 150 εκατ. δολάρια για τις προνομιούχες μετοχές.

Πλατφόρμα λειτουργίας Ξηρού Χυδήν φορτίου

Η Costamare Bulkers Inc. (“CBI”) έχει επί του παρόντος σταθεροποιήσει ένα στόλο 56 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου σε περίοδο ναύλωση, που αποτελείται από:

  • 35 πλοία Newcastlemax/Capesize
  • 20 πλοία Kamsarmax/Panamax
  • 1 πλοίο Ultramax
  • 53 από τα ναυλωμένα πλοία έχουν παραδοθεί στην CBI.
  • Η πλειονότητα του σταθερού στόλου σε συμφωνίες ναύλωσης που συνδέονται με δείκτη.

IV. Πλατφόρμα χρηματοδοτικής μίσθωσης

  • Επικεφαλής συμμετοχή στη Neptune Maritime Leasing Limited (“NML”).
  • Επένδυση μετοχικού κεφαλαίου ύψους έως 200 εκατ. δολαρίων.
  • Τρέχουσα επένδυση της εταιρείας στην NML ύψους 49,3 εκατ. δολαρίων.
  • Εκκρεμείς χρηματοδοτήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης που έχουν χορηγηθεί από την NML ανέρχονται σε 119,6 εκατ. δολάρια.

V. Νέα χρηματοδότηση χρέους

– Ολοκλήρωση της αναχρηματοδότησης του υφιστάμενου χρέους δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και επτά πλοίων ξηρού χύδην φορτίου με δύο ευρωπαϊκά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα

Πιο συγκεκριμένα:

  • Δύο διμερείς δανειακές διευκολύνσεις συνολικού ποσού περίπου έως 176 εκατ. δολάρια.
  • Από τα 176 εκατ. δολάρια, περίπου 84 εκατ. δολάρια παραμένουν διαθέσιμα για τη χρηματοδότηση μελλοντικών εξαγορών πλοίων ξηρού φορτίου μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025.
  • Τα αναληφθέντα ποσά χρησιμοποιήθηκαν για την προπληρωμή υφιστάμενου χρέους.
  • Βελτίωση του κόστους χρηματοδότησης και επιμήκυνση της λήξης και για τα εννέα αναχρηματοδοτούμενα πλοία.

VI. Επικαιροποίηση Ναύλωσης Ιδιόκτητου Στόλου – Πλήρως απασχολούμενο CONTAINERSHIP

Στόλος 4 για το επόμενο έτος 

  • 99% και 87% του στόλου των containerships που έχει καθοριστεί για το 2023 και το 2024, αντίστοιχα.
  • Συμβατικά έσοδα για το στόλο containerships ύψους περίπου 2,9 δισ. δολαρίων με σταθμισμένη κατά TEU διάρκεια 3,9 ετών6
  • Σύναψη περισσότερων από 50 συμφωνιών ναύλωσης για τον ιδιόκτητο στόλο ξηρού χύδην φορτίου από το πρώτο τρίμηνο του 2023

VII. Δραστηριότητα πώλησης και αγοράς

  • Συμφωνία για την απόκτηση δύο πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου Capesize κατασκευής 2011. Τα πλοία θα αγοραστούν με μετρητά στο ταμείο και οι εξαγορές αναμένεται να ολοκληρωθούν το τρίτο τρίμηνο του 2023.
  • Συμφωνία για την πώληση του containership Monemvasia, χωρητικότητας 2.472 TEU, κατασκευής 1998. Η εταιρεία κατέχει 49% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας στην οποία ανήκει το εν λόγω containership με το υπόλοιπο μετοχικό μερίδιο ανήκει στην York Capital. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί το τρίτο τρίμηνο του 2023, με εκτιμώμενο κεφαλαιακό κέρδος ύψους 1,7 εκατ. δολαρίων για την εταιρεία.
  • Ολοκλήρωση της πώλησης του πλοίου ξηρού φορτίου χωρητικότητας 37.302 DWT, κατασκευής 2010, Comity, με αποτέλεσμα σε κεφαλαιακό κέρδος ύψους 2,1 εκατ. δολαρίων.
  • Ολοκλήρωση της πώλησης του 49% του μετοχικού μας κεφαλαίου στην εταιρεία στην οποία ανήκει το κατασκευασμένο το 2018, 3.800 TEU χωρητικότητας, Polar Argentina, στην York Capital, την απόκτηση του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της York Capital στην εταιρεία που κατέχει το κατασκευής 2018, χωρητικότητας 3.800 TEU containership, Polar Brasil, με αποτέλεσμα η εταιρεία να κατέχει το 100% του σχετικού μετοχικού κεφαλαίου.

Διαβάστε ακόμη:

Νότης Μηταράκης: Παραιτήθηκε από υπουργός Προστασίας του Πολίτη

Αύξηση των εσόδων σε ποσοστό 20% στα $88,5 εκατ. για την Capital Product Partners L.P.

Μυλωνάς (Εθνική Τράπεζα): Η οργανική κερδοφορία ανοίγει «παράθυρο» ανταμοιβής των μετόχων το 2024

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ