Με αφορμή την Εθνική Ημέρα Πρόληψης Θαλασσίων Ατυχημάτων και Πνιγμών, η HELMEPA πραγματοποίησε εκδήλωση στη Μαρίνα Φλοίσβου, δίπλα από το μυθικό σκαρί της «Νεράιδας», που λειτουργεί ως Μουσείο.

Το παρών έδωσαν εκπρόσωποι φορέων από όλο το φάσμα της ναυτιλίας, οι οποίοι υπογράμμισαν τη σημασία της ασφάλειας και της συνεχούς εκπαίδευσης πάνω στα θέματα αυτά, ώστε να προστατευτεί η ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον.

Σεμίραμις Παληού, πρόεδρος HELMEPA: Η αυστηρή τήρηση των μέτρων και κανόνων ασφαλείας σώζει ζωές και προστατεύει το περιβάλλον

«Σημειώνεται σημαντική βελτίωση στη μείωση των ατυχημάτων και συμβάντων στην εμπορική ναυτιλία, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες. Και πάλι, η συνεχιζόμενη επανάληψη ατυχημάτων σε συγκεκριμένες εργασίες ή και πάνω στα πλοία αναδεικνύει την ανάγκη για περαιτέρω στοχευμένη ενημέρωση, ώστε να επικρατήσει ευρύτερα το πνεύμα της ναυτικής ασφάλειας στις εταιρείες και στα πλοία και στους ναυτικούς μας», δήλωσε η πρόεδρος της HELMEPA.

«Δυστυχώς, όμως, κάθε χρόνο, και αναφέρομαι στους τομείς της αλιείας, του θαλάσσιου τουρισμού και των μηχανοκίνητων σκαφών, καταγράφονται επαναλαμβανόμενα ναυτικά ατυχήματα και περιστατικά, κυρίως λόγω της παράλειψης των βασικών κανόνων ασφαλείας.

Όπως, για παράδειγμα, η ελλιπής χρήση προστατευτικού εξοπλισμού, η απουσία σωστικών ή πυροσβεστικών μέσων στα σκάφη, καθώς και το γεγονός ότι δεν αξιοποιούμε τα συστήματα πρόγνωσης και λοιπών δεδομένων προ του απόπλου. Σε αυτά τα πολύ σοβαρά θέματα εστιάζει και το πιστοποιημένο Ναυτιλιακό Επιμορφωτικό Κέντρο της HELMEPA μέσω του προγράμματος, ενισχύοντας το πνεύμα ναυτικής ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Έχουν υλοποιηθεί ήδη 90 διαδικτυακά σεμινάρια, εργαστήρια και σχολεία προσομοίωσης σε συνεργασία με τους εταίρους μας στο πρόγραμμα σε Ελλάδα και Κύπρο, στα οποία συμμετέχουν 1.800 αξιωματικοί εμπορικού ναυτικού και ναυτιλιακών στελεχών, καθώς και αξιωματικοί του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.

Επίσης, συνδυάσαμε και υλοποιήσαμε μια σειρά εξειδικευμένων διαδικτυακών εργαστηρίων και ημερίδες σε παράκτιες πόλεις της Ελλάδος και της Κύπρου με τη συμμετοχή 650 αλιέων, ιστιοπλόων και μελών σκαφών αναψυχής, καθώς και στελέχη οργανισμών Λιμένων και Μαρίνων.

Επιπλέον, ενημερώσαμε 180.000 κατοίκους παράλιων κοινοτήτων στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Το μήνυμα πρέπει να φθάσει παντού, ώστε όλοι οι ναυτιλλόμενοι να επιστρέφουν σπίτι τους σώοι και αβλαβείς», είπε η Σεμίραμις Παληού και κλείνοντας υπογράμμισε: «Το καλύτερο σωσίβιο είναι αυτό που φοράμε».

Γιώργος Τσαβλίρης, πρόεδρος της Cymepa: «Είμαι υπερήφανος να πω ότι η ελληνική ναυτιλία γενικότερα έχει προσχωρήσει πάρα πολύ στο θέμα της θαλάσσιας ασφάλειας. Όλοι οι αρμόδιοι φορείς έχουν ανεβάσει πάρα πολύ το επίπεδο ασφαλείας. Υπάρχει καλή συνεργασία. Συνεργασία – synergy, μία λέξη που θα πρέπει οι Έλληνες να χρησιμοποιούσαν περισσότερο στην καθημερινότητα».

Σταύρος Κατσικάδης, πρόεδρος Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας και Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Flisvos Marina SA: «Η HELMEPA τόσα χρόνια αγωνίζεται για κάτι, στο οποίο και εγώ προσωπικά και οι άνθρωποι της Μαρίνας Φλοίσβου και της εταιρείας μας, πιστεύουμε με ειλικρίνεια. Η ασφάλεια στη θάλασσα, στη ναυσιπλοΐα, στις μαρίνες και στα λιμάνια είναι πρωτίστης σημασίας. Αλλά πρέπει να το εννοείς, να το πιστεύεις και να κάνεις κάτι για αυτό.

Και δεν είναι εύκολο, γιατί για απλά πράγματα πρέπει να μεριμνούμε εμείς οι ίδιοι, και ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής πήρε την πρωτοβουλία και στον τελευταίο νόμο περιέλαβε την υποχρεωτική ασφάλιση των σκαφών αναψυχής στα αγκυροβόλια και στον ελλιμενισμό. Κάτι πολύ σημαντικό. Μάλιστα, αυξήθηκαν και τα πρόστιμα, γιατί πρέπει να αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι πρέπει να κάνουμε υπεύθυνα αυτά που πρέπει όταν έχουμε σκάφος, είτε είμαστε πλοιοκτήτες, είτε πληρώματα. Γιατί τα πρόστιμα αφορούν όλους όσοι εργάζονται σε αυτόν τον χώρο.

Η Μαρίνα Φλοίσβου από την αρχή και με ειλικρίνεια έχει εντάξει ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια και το περιβάλλον. Άρα δημιουργούμε θέσεις εργασίας. Και προσπαθώ να πείσω όλους τους συναδέλφους να το κάνουν αυτό, γιατί οι καιροί αλλάζουν, ο κόσμος αλλάζει. Οι απαιτήσεις είναι αυξανόμενες, όχι μόνο για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και για την ασφάλεια. Πρέπει να βοηθήσουμε την Πολιτεία και τις αρχές με υπευθυνότητα. Και ο ιδιωτικός τομέας και οι εργαζόμενοι.

Δεν θα τα περιμένουμε όλα από την Πολιτεία. Άρα οι ιδιωτικές εταιρείες πρέπει να έχουν οργανόγραμμα που θα περιλαμβάνει και διαδικασίες, αλλά και ανθρώπους εξειδικευμένους και εκπαιδευμένους πάνω σε θέματα περιβάλλοντος και ασφάλειας. Εμείς το τηρούμε από την αρχή. Έχουμε 24ωρη εποπτεία, έχουμε τους ειδικούς και την εκπαίδευση που είναι συνεχής για όλους μας από πάνω μέχρι κάτω. Η πρόληψη είναι η άμεση προτεραιότητα και όχι η καταστολή, που θα έρθει μετά το ατύχημα. Σε αυτό πρέπει να εργαστούμε και στις μαρίνες και στα λιμάνια».

Θεοδόσης Σταματέλλος, Διευθυντής στις Ναυτιλιακές και Παράκτιες Δραστηριότητες Ν.Ευρώπης του Lloyd’s Register: «Το Lloyd’s Register Foundation πιστεύει ότι η HELMEPA δραστηριοποιείται, ώστε να κάνει κατανοητό στον κόσμο τη σημασία της ασφάλειας και να αυξήσει τα επίπεδά της. Και αυτή η λογική της κατανόησης, της συνειδητοποίησης, της ευαισθητοποίησης είναι σημαντική. Υποστηρίζουμε από το 2008 τη HELMEPA. Είναι σημαντικό να μαθαίνει η νέα γενιά. Το θέμα της ευαισθητοποίησης είναι σημαντικό γιατί είναι πίσω από όλα.

Θέλουμε ο κόσμος και ειδικά εκείνος που δεν είναι της ποντοπόρου ναυτιλίας, αλλά είναι εκείνος που πάει για τουρισμό, που παίρνει το αλιευτικό σκάφος και δεν είναι αυτονόητο ότι θα εφαρμόσει όλα όσα πρέπει πάνω σε θέματα ασφάλειας. Αυτός ο κόσμος πρέπει να τα κατανοήσει να τα καταλάβει και να τα εφαρμόσει. Έχουμε την ευχάριστη υποχρέωση να περνάμε αυτό το μήνυμα να το κουβεντιάζουμε να το διαδίδουμε: “Φορέστε το σωσίβιο, ζήστε με ασφάλεια τη θάλασσα, χαρείτε τη”».

Ο Γιάννης Πλακιωτάκης, υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο οποίος άνοιξε την εκδήλωση, επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Αυξήσαμε το ποσοστό της ναυαγοσωστικής κάλυψης, με αποτέλεσμα τη μείωση των θανάσιμων ατυχημάτων κατά 11% το 2021 σε σχέση με το 2019, ενώ στους δήμους, που για πρώτη φορά προσέλαβαν ναυαγοσώστες, τα θανάσιμα ατυχήματα έχουν μειωθεί σε ποσοστό πάνω από 20%».

Διαβάστε ακόμη

Morgan Stanley: Γιατί θα μειωθεί το χρέος και γιατί είναι αισιόδοξη για Ελλάδα

Gazprom: Mειωμένες οι ροές αερίου μέσω Ουκρανίας – Πάνω από τα €101 η τιμή του φυσικού αερίου

Λονδίνο: Θα ξεκινήσει εμπορικό πόλεμο με την ΕΕ λόγω Brexit;