Του Μηνά Τσαμόπουλου

Η βούληση της κυβέρνησης να αξιοποιηθούν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας από ιδιώτες επενδυτές, αναβιώνοντας τον ναυπηγο-επισκευαστικό κλάδο έχει πολύ παρασκήνιο.

Η εμπλοκή των Κινέζων μέσω της Cosco, σύμφωνα με πληροφορίες του www.newmoney.gr,  βγήκε από το κάδρο των επίδοξων επενδυτών. Συνέπεια αυτού είναι τα μάτια όλων να στραφούν στους Αμερικάνους που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, μέσω του Πάνου Ξενοκώστα. Προέδρου του ελληνοαμερικανικού ομίλου ONEX στη διάρκεια της ΔΕΘ και για τις δύο ναυπηγικές μονάδες, στα βήματα των ναυπηγείων του Νεωρίου.

Μάλιστα ο Πάνος Ξενοκώστας, πρόσφατα και σε ερώτηση του «Πρώτου ΘΕΜΑτος»  εάν έχει μελετήσει την πληροφορία που υπάρχει πως για να μπορέσει να προχωρήσει μια συμφωνία για την διάσωση της Ελευσίνας το συνολικό πακέτο θα ανέλθει στα 120-130 εκατομμύρια ευρώ, δήλωσε: 

«Στα μεγέθη που αναφέρετε θεωρούμε πως μπορεί να προκύψει τελική συμφωνία διάσωσης, είναι εντός του πλαισίου μας. Θέτω ξεκάθαρα πως για εμάς το μόνο δεδομένο σε αυτό το πακέτο διάσωσης είναι πως οι εργαζόμενοι θα πάρουν τα δεδουλευμένα τους μέχρι τελευταίο ευρώ. Αυτά δεν κουρεύονται. Όλα τα αλλά τα βλέπουμε. Ως γιος ο ίδιος εργαζόμενου θέτω ως βάση διαπραγμάτευσης πως ο ιδρώτας του εργαζόμενου είναι το μόνο που δεν κουρεύεται.»

Από την πλευρά τους οι Κινέζοι, έχουν αποστρέψει το βλέμμα τους από τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας και θέλουν να μετατρέψουν τον Πειραιά στο κορυφαίο επισκευαστικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου, αποδυναμώνοντας τις ναυπηγικές μονάδες της Τουρκίας και της Ρουμανίας. Όμως συναντάνε εμπόδια.

Τον περασμένο Αύγουστο η Επιτροπή Εξέτασης Ενδικοφανών Προσφυγών της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας απέρριψε την αίτηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για άδεια λειτουργίας ναυπηγείου στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος. Η απόφαση της ΕΕΕΠ της ΓΓ Βιομηχανίας, ελήφθη με  πλειοψηφία 9 προς 1.

Η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ ετοιμάζεται να προσφύγει στο  Συμβούλιο της Επικρατείας. Όπως υποστηρίζουν κύκλοι της εταιρείας το σκεπτικό της Επιτροπής για την απόρριψη της αίτησης ήταν ότι βάσει νόμου απαγορεύεται «η έκδοση νέων αδειών για βιομηχανίες βαριάς όχλησης». Η κινεζική πλευρά επικαλείται  την πρόσφατη χορήγηση άδειας λειτουργίας για παρακείμενα ναυπηγεία στο Πέραμα και στην Ελευσίνα, ενώ  στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη εκτελούνται ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες.