Έντονη ήταν η δραστηριότητα το α’ τρίμηνο του 2023 στον τομέα των αγοραπωλησιών δεξαμενόπλοιων. Μέχρι τις 31 Μαρτίου, έχουν πωληθεί 220 δεξαμενόπλοια, σχεδόν 60% περισσότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.

Το κύριο ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στον τομέα -Medium Range 2 (MR) με 66 πωλήσεις που αποτελούν το 30% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων, ενώ ακολουθούν οι τομείς Panamax/LR1 και Small tankers με 36 και 29 πωλήσεις αντίστοιχα.

Στον τομέα MR1 πωλήθηκαν 24 πλοία κατά το α’ τρίμηνο του 2023, ενώ στους τομείς Aframax/ LR2 και VLCC άλλαξαν χέρια 26 πλοία ανά τμήμα.

Τέλος, στον τομέα των Suezmax σημειώσαμε περιορισμένο ενδιαφέρον, καθώς μόνο 12 πλοία άλλαξαν χέρια.

Σε αντίθεση με τη δραστηριότητα στον τομέα αγοραπωλησιών (S&P) πλοίων ξηρού φορτίου που ανέδειξε μια ανοδική τάση μήνα με το μήνα, η δραστηριότητα του S&P δεξαμενόπλοιων μοιάζει με καρδιογράφημα που αναφέρεται σε πωληθέντα πλοία μήνα με το μήνα.

“Το έτος ξεκίνησε δυναμικά, με 74 πλοία να πωλούνται κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου 2023, ενώ τον Φεβρουάριο οι πωλήσεις δεξαμενόπλοιων μειώθηκαν σε 58 πλοία και κορυφώθηκαν εντός του Μαρτίου σε 88 πλοία” αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

“Η αγοραστική διάθεση επικεντρώθηκε κυρίως σε δεξαμενόπλοια παλαιάς τεχνολογίας, με σχεδόν τις μισές πωλήσεις να ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 16-21+ ετών. Σύμφωνα με τα στοιχεία μας, οι Έλληνες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στη δραστηριότητα πώλησης δεξαμενόπλοιων, με πολλούς Έλληνες πλοιοκτήτες να ξεφορτώνονται τα δεξαμενόπλοια παλαιάς τεχνολογίας τους.

Οι Έλληνες πούλησαν 56 πλοία (25,5% επί του συνόλου των πωλήσεων δεξαμενόπλοιων), με την πλειονότητα αυτών των πλοίων να είναι ηλικίας άνω των 16 ετών (42 πλοία).

Η Κίνα, η Γερμανία και η Νορβηγία βρίσκονταν επίσης ψηλά στους πίνακες πωλήσεων δεξαμενόπλοιων, καθώς η καθεμία από αυτές έχει πουλήσει 22 πλοία.

Διαβάστε ακόμη

Δημοσιονομικός «χώρος» έως 1 δισ. κάθε χρόνο για παροχές αν εξασφαλισθεί η επενδυτική βαθμίδα

Η περίπτωση Ραγκούση, ο γάμος Στασινόπουλου-Καντώνια, ο έφεδρος Τσαμάζ και οι νέοι στόχοι της Intrakat

Τουρισμός: «Δυνατό» ξεκίνημα το 2023 από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού – Η περίπτωση του Καναδά