Η απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να αυξήσει τα προληπτικά μέτρα ώστε να είναι προετοιμασμένη για ενδεχόμενη έλλειψη σε φυσικό αέριο σε περίπτωση κλιμάκωσης από την πλευρά της Ρωσίας βάζει στο κάδρο και τους Έλληνες εφοπλιστές.

Η Γερμανία όπως και άλλα κράτη της Ε.Ε. αναζητούν αποθηκευτικούς χώρους και τα βλέμματα στρέφονται στους πλωτούς σταθμούς φυσικού αερίου- Floating Storage Regasification Unit (FSRU).

Οι Γερμανοί έχουν πλησιάσει τον Γιώργο Προκοπίου προκειμένου να ναυλώσουν δύο πλωτούς σταθμούς.

Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία του Dynagas έχει δύο τέτοια πλοία, FSRU, τα οποία και σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους, συζητάει να ναυλώσει στη γερμανικών συμφερόντων Uniper.

Πρόκειται για τα Transgas Force και Transgas Power χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRU.

Τα δύο πλοία παραδόθηκαν στον Έλληνα εφοπλιστή το 2021 από το ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding και βρίσκονται υπό ναύλωση ως LNG Carriers αυτή την εποχή, τον μεν πρώτο από την αμερικανικών συμφερόντων Cheniere για 18 μήνες και το δεύτερο από την γαλλικών συμφερόντων Total.

Την περασμένη 10ετία υπήρχε μόλις ένα τέτοιου τύπου πλοίο ανά τον κόσμο. Σήμερα ο αριθμός τους έχει ξεπεράσει τα 20 και μέσα στην επόμενη τριετία θα φθάσει τα 55-60 κομμάτια.

Η προσπάθεια ενεργειακής απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο θα είναι μακροχρόνια και επίπονη αφού οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ μπορούν να καλύψουν μόνο το 1/3 της ρωσικής ποσότητας.

Διαβάστε ακόμα:

Συμπληρωματικός προϋπολογισμός 2 δισ. ευρώ λόγω κρίσης

Οικονόμου: Μέσα προστασίας στους διανομείς από τις ψηφιακές πλατφόρμες

Ισπανία: Στα ύψη οι τιμές – Κοντά στο 10% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο