Ναυτιλία

Η σκιά της χρεοκοπίας πάνω από την κρουαζιέρα

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Οι γερμανικές επιδοτήσεις, το λουκέτο του Genting Group Hong Kong, η αίτηση πτώχευσης δυο γερμανικών ναυπηγείων και η αναστολή κρουαζιέρων της Crystal Cruises - Ντόμινο εξελίξεων

Η χρεοκοπία του Genting Group Hong Kong αναγκάζει την Crystal Cruises να αναστείλει τις δραστηριότητές της μέχρι τα τέλη Απριλίου 2022.

Η Genting Hong Kong είναι ιδιοκτήτρια του luxury brand Crystal Cruises, αλλά και των Dream Cruises, Star Cruises και του γερμανικού ναυπηγείων MV Werften και Lloyd Werft Bremerhaven, τα οποία υπέβαλαν προ ημερών αίτηση πτώχευσης στις αρμόδιες γερμανικές αρχές.

Οι κρουαζιέρες του Crystal Serenity and Crystal Symphony στην Καραϊβική και του Crystal Endeavour στην Ανταρκτική, που επανεκκίνησαν μόλις το 2021, πρόκειται να τερματιστούν άμεσα, οι επιβάτες θα μεταφερθούν στο Μαϊάμι, την Αρούμπα ή την Ουσουάια και θα επιστρέψουν στον τόπο κατοικίας τους από εκεί. Το αντίτιμο των εισιτηρίων για τις ακυρωμένες κρουαζιέρες θα επιστραφεί πλήρως.

Με την ολοκλήρωση των κρουαζιέρων αυτών, όλες οι προγραμματισμένες αναχωρήσεις μέχρι και τις 29 Απριλίου 2022 θα ακυρωθούν και η λειτουργία της εταιρείας θα ανασταλεί προσωρινά, σύμφωνα με την Crystal.

«Η αναστολή των εργασιών δίνει στη διοικητική ομάδα της Crystal την ευκαιρία να αξιολογήσει την τρέχουσα επιχειρηματική κατάσταση και να διερευνήσει διάφορες επιλογές για το μέλλον», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Crystal Cruises.

Πιθανότερη φαίνεται να είναι πώληση της υπερπολυτελούς ναυτιλιακής εταιρείας.

Στις 10 Ιανουαρίου 2022, η MV Werften και η Lloyd Werft στο Bremerhaven υπέβαλαν αίτηση πτώχευσης στις αρμόδιες γερμανικές αρχές, αφού δεν υπήρχε πλέον κρατική ενίσχυση από τη γερμανική κυβέρνηση για την ναυπηγική αυτή εταιρεία, που έχει ένδοξη  ιστορία στον χώρο των ναυπηγήσεων και ανήκει στο Genting Hong Kong από το 2016.

Πιέσεις στις γερμανικές αρχές

Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν μεγάλες πιέσεις προς τις γερμανικές αρχές, λόγω του κύματος ανεργίας, το οποίο θα προκύψει.

Μια εβδομάδα αργότερα, στις 18 Ιανουαρίου 2022, η μητρική εταιρεία, Genting Hong Kong Ltd., με έδρα  στις Βερμούδες, υπέβαλε επίσης αίτηση πτώχευσης.

Ο επίσημος λόγος είναι ότι δανειακές υποχρεώσεις της απέναντι σε γερμανικές τράπεζες και το γερμανικό κράτος άνω των 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων δεν μπορούσαν πλέον να εξυπηρετηθούν.

Στο προσκήνιο είναι τώρα μια αναδιάρθρωση ή εκκαθάριση της εταιρείας. Μεταξύ άλλων εξετάζεται και η πώληση τμημάτων της.

Η Crystal Cruises είναι μέρος του Genting Hong Kong από το 2015. Η luxury εταιρεία ιδρύθηκε το 1988 από την ιαπωνική εταιρεία Nippon Yusen Kaisha (NYK).

Στελέχη του κλάδου της διεθνούς κρουαζιέρας επισημαίνουν στο Newmoney:  «Φοβόμαστε ότι θα υπάρξουν αλυσιδωτές αντιδράσεις από σωματεία στη Γερμανία. Η γερμανική κυβέρνηση έχει δώσει ενισχύσεις στα ναυπηγεία αυτά καθώς και στη Meyer Werft, με την προϋπόθεση να μην υπάρξουν απολύσεις εργαζόμενων και με δέσμευση των εταιρειών κρουαζιέρας που έχουν πλοία υπό παραγγελία. Στην Meyer Werft ναυπηγεί το Group Royal Caribbean, TUI Cruises, Aida, Costa Crociere» και προσθέτουν:

«Στα δυο ναυπηγεία που υπέβαλαν αίτηση πτώχευση ναυπηγούσε η Genting το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που θα είχε κατασκευαστεί μέχρι τώρα στον κόσμο δυναμικότητας 9.500 επιβατών. Άγνωστη φυσικά θα είναι η τύχη του με αυτές τις εξελίξεις. Αν κάτι διαταραχθεί στην ισορροπία / συμφωνία που περιέγραψα πριν, δηλαδή αν κάποιες εταιρίες ακυρώσουν ναυπηγική συμβόλαια, είναι άγνωστο το τι μέλλει γενέσθαι!»

Διαβάστε ακόμα:

Ένεση ρευστότητας 16 δισ. ευρώ στην οικονομία για επενδύσεις

Μεταβιβάσεις ακινήτων: Τριπλό «αλαλούμ» φέρνει παράταση

Αττική Οδός: Αυτά είναι τα κριτήρια του διαγωνισμού για την 25ετή σύμβαση του αυτοκινητόδρομου