Το άνοιγμα της κρουαζιέρας είναι σχέδιο που γεμίζει αισιοδοξία αλλά έχει και μεγάλο ρίσκο. Η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο των μεγάλων εταιρειών του κλάδου, που θα δρομολογήσουν πλοία τους όμως υπάρχουν και κάποια …εάν….

“Η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας σε τοπικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο δεν είναι μία απλή διαδικασία όπως την παρουσιάζουν ορισμένοι ανευθυνοϋπεύθυνοι αλλά είναι ένα πολύπλοκο θέμα που χρειάζεται υπομονή διότι τα εκατομμύρια των τουριστών θιασωτών της κρουαζιέρας δύσκολα θα πειστούν ότι δεν θα υπάρχουν πιθανοί κίνδυνοι από την πανδημία παρά το ότι θα προχωρούν οι εμβολιασμοί σε όλες τις χώρες” επισημαίνει στο Newmoney, ο Μιχάλης Λάμπρος με εμπειρία άνω των 60 ετών στη συγκεκριμένη θαλάσσια-τουριστική βιομηχανία.

“Ο Γεν. Διευθυντής της Carnival Arnold Donald σε πρόσφατες δηλώσεις του στον Αμερικανικό Τύπο ανέφερε ότι δυστυχώς θα περάσουν τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια για να επανέλθει η κρουαζιέρα στα προ του 2020 δεδομένα.

Όπως δήλωσε στους Financial Times μπορεί οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων να τοποθετούν την πιθανή επανεκκίνηση προς το τέλος του έτους 2021 όμως θα χρειαστεί αρκετός χρόνος ή χρόνια για να επανέλθει ο κλάδος σε φυσιολογικά επίπεδα. Φυσικά οποιαδήποτε επανεκκίνηση κρουαζιέρας το 2021 θα βασιστεί στα μικρής χωρητικότητας κρουαζιερόπλοια μέχρι 1000 / 1300 επιβατών” τονίζει και συνεχίζει:

“Στις ΗΠΑ ο Οργανισμός Υγείας (CDC) έχει προς το παρόν εγκρίνει κρουαζιέρες για πλοία χωρητικότητας μέχρι 250 επιβατών και πληρώματος υπό την προϋπόθεση ότι θα εφαρμόζουν όλους του Υγειονομικούς Κανονισμούς για το Covid – 19.

Προς το παρόν απαγορεύει οποιεσδήποτε κρουαζιέρες από λιμάνια Αμερικής με Αμερικανούς επιβάτες για όλο το έτος 2021 μέχρι νεοτέρας απόφασής του.

Όλες οι άλλες μεγάλες εταιρείες έχουν ακυρώσει τις προγραμματισμένες κρουαζιέρες μέχρι το τέλος Ιουνίου 2021 με εξαίρεση κρουαζιέρες που πιθανόν θα εκτελεστούν από τον Μάιο του 2021 μόνο για τοπικούς προορισμούς και για επιβάτες μιας εθνικότητας πχ Ιταλούς μόνο σε Ιταλικά Λιμάνια, Ισραηλινούς εμβολιασμένους μόνο σε 7ημερες κρουαζιέρες, κρουαζιέρες στην Άπω Ανατολή, Σιγκαπούρη και Ιαπωνία πάλι με επιβάτες μιας εθνικότητας σε τριήμερες ή τετραήμερες κρουαζιέρες χωρίς προσεγγίσεις σε ενδιάμεσα λιμάνια”.

Όπως υπογραμμίζει ο Μιχάλης Λάμπρος “έχουμε δυστυχώς γυρίσει πίσω στην 10ετία του 1970 όταν δειλά δειλά ξεκίνησαν κρουαζιέρες με μικρά πλοία από λιμάνια Αμερικής, κυρίως από Νέα Υόρκη σε τριήμερες ή τετραήμερες χωρίς προσέγγιση σε κανένα λιμάνι, οι λεγόμενες nowhere κρουαζιέρες. Επομένως τα στοιχεία που κυκλοφορούν διάφοροι κύκλοι ότι το τέλος του 2021 θα φτάσουμε τα 22.000.000 επιβατών κρουαζιέρας σε διεθνές επίπεδο είναι όνειρα θερινής νυχτός.

Το 2020 μετά από απέλπιδες προσπάθειες αρκετών Εταιρειών κρουαζιεροπλοίων μόλις ξεπεράσαμε τα 5.000.000 επιβατών σε διεθνές επίπεδο. Με τα σημερινά δεδομένα οι υπεύθυνοι αρμόδιοι κύκλοι του τομέα της κρουαζιέρας προβλέπουν ότι εάν υποχωρήσει η πανδημία το δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα πλησιάσουμε ίσως τα 10.000.000 επιβατών, πάντα σε διεθνές επίπεδο” και καταλήγει λέγοντας:

“Αυτή την περίοδο υπάρχουν κράτη που απαγορεύουν τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια τους όπως πχ ο Καναδάς , Η Γροιλανδία, η Ισλανδία, η Ιρλανδία, όλα τα νησιά του Ηνωμένου Βασιλείου, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία και οι άλλες χώρες της Βαλτικής τουλάχιστον μέχρι το τέλος Μαΐου 2021. Επίσης, ορισμένα κράτη δέχονται προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων αλλά επιβάλουν σε επιβάτες και πληρώματα να παραμένουν στο πλοίο και να μην εκτελούν εκδρομές. Διερωτόμεθα με αυτές τις συνθήκες ποιός επιβάτης θα αποφασίσει να πραγματοποιήσει τέτοιου είδους κρουαζιέρα”.

Διαβάστε ακόμα:

Λιμένας Λαυρίου: Συμμετέχει σε άσκηση προστασίας Ευρωπαϊκών Υποδομών Ζωτικής Σημασίας

Ως «Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας» αναγνωρίστηκε το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» στην Ουρουγουάη

WISTA Hellas: Η δεύτερη ισχυρότερη παγκοσμίως Ένωση Γυναικών της Ναυτιλίας