Οι αλυσιδωτές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ως αποτέλεσμα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο τον κόσμο απαιτούν μια διαφορετική προσέγγιση στην αντιμετώπισή τους από την Διεθνή Ναυτιλιακή Βιομηχανία. Αυτό επισημάνθηκε στο Συνέδριο που διεξήχθη στις 21 και 22 Ιουνίου 2022 στο Αμβούργο, με θέμα την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και την υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών καυσίμων.

Στο Συνέδριο έλαβαν μέρος εκπρόσωποι της Διεθνούς Ναυτιλιακής και Λιμενικής Βιομηχανίας, με εξειδικευμένες εισηγήσεις που αφορούσαν τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των ναυτιλιακών εταιρειών.

Αναπτύχθηκαν και παρουσιάστηκαν οι διαφορετικές τεχνολογίες απανθρακοποίησης και τέθηκαν πρόσφατοι προβληματισμοί με τις εξελίξεις που προέκυψαν από τον πόλεμο της Ουκρανίας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ Μηνάς Παπαδάκης αναφέρθηκε στην κρισιμότητα της κλιματικής αλλαγής, η οποία έχει μεταβληθεί στην κυριότερη σύγχρονη απειλή για την ανθρωπότητα και τον πλανήτη μας. Οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου προέρχονται από 5 μεγάλες κατηγορίες δραστηριοτήτων, με τον τομέα των μεταφορών να είναι ένας από τους βασικούς ρυπαντές. Ο παγκόσμιος ναυτιλιακός στόλος αποτελείται από 120.000 πλοία τα οποία εκλύουν 1 δισ. τόνους αερίων θερμοκηπίου κάθε χρόνο.

Η πράσινη μετάβαση είναι αναγκαιότητα και για τον κλάδο της ναυτιλίας, με τη χρήση των εναλλακτικών καυσίμων να αποτελεί τη βασική προτεραιότητα. Δεν έχει διαφανεί ακόμα ποιά λύση θα κυριαρχήσει στο μέλλον. Το LNG ξεχωρίζει ως η λύση που στο κοντινό μέλλον θα περιορίσει σημαντικά αλλά δεν θα εξαλείφει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου ενώ η αμμωνία και το υδρογόνο ξεχωρίζουν ως οι βασικότερες μακροπρόθεσμες λύσεις.

Ο Μηνάς Παπαδάκης επεσήμανε ότι «τα σύγχρονα λιμάνια εάν θέλουν να καταφέρουν να συνεχίσουν να αποτελούν κόμβους διεθνών αλυσίδων θα πρέπει να ακολουθούν νέα πρότυπα προστασίας του περιβάλλοντος ώστε να κάνουν κατάλληλη τη διαχείριση των περιβαλλοντικών συνεπειών και τόνισε την σημασία του COLD IRONING που δίνεται ως απάντηση των λιμένων στην κλιματική κρίση» και προσέθεσε:

«Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να διαμορφωθεί το κατάλληλο ρυθμιστικό και νομοθετικό πλαίσιο καθώς επίσης και να ξεπεραστούν τα διάφορα τεχνικά προβλήματα όπως η συμβατότητα των παραγόντων ηλεκτρισμού. Το μεγάλο ύψος επένδυσης και το υψηλό κόστος μετατροπής των πλοίων και ιδιαίτερα των πλοίων μεγάλης ηλικίας αποτελούν πρόσθετους περιοριστικούς παράγοντες».

Στη συνέχεια παρουσίασε τις πρωτοβουλίες του Ο.Λ.Η. για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με ιδιαίτερη έμφαση στο πρόγραμμα ELECTRIPORT που αφορά το σχεδιασμό εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης πλοίων στο λιμάνι του Ηρακλείου.

«Η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing στο Λιμάνι του Ηρακλείου με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αλλάξει δραματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμένος και της πόλης του Ηρακλείου με την φιλοδοξία να είναι το λιμάνι του Ηρακλείου το πρώτο που θα αποκτήσει τέτοιου είδους εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, καταλήγοντας ότι η αποστολή «our mission is no emissions” αποτελεί και το βασικό μας σύνθημα στην πορεία για την πράσινη μετάβαση» τόνισε.

Διαβάστε ακόμα:

«Μαύρη» περίοδος για τις μετοχές – Το χειρότερο α΄ εξάμηνο από το 1970 για τον S&P 500, στο -17% η Ευρώπη

To sell off πλήττει και τα μέταλλα – Το χειρότερο τρίμηνο από το 2008

Η Αυστραλία κάνει τώρα lockdown στις… μέλισσες