Στην αγορά νεότευκτων, ο πληθωρισμός συνεχίζει να αυξάνει τις τιμές των νεότευκτων που βρίσκονται σε υψηλό 13 ετών σχετίζονται άμεσα με την αύξηση των τιμών της ενέργειας και του χάλυβα.

Αυτή η αύξηση των τιμών στον τομέα των νεότευκτων μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένες παραγγελίες νέων πλοίων στο εγγύς μέλλον.

Όπως επισημάνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv Shipbrokers είναι αξιοσημείωτο ότι όσον αφορά τις τιμές των δεξαμενόπλοιων αργού νεόδμητου, ένα VLCC εκτιμάται σε 116 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, ένα Suezmax στα 78 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ενώ ένα Aframax περίπου στα 60 εκατομμύρια δολάρια.

Συγκρίνοντας αυτές τις τιμές με επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2021, παρατηρείται αύξηση 26% για VLCC, 23% για Suezmax & 18% για Aframax.

“Τα ναυπηγεία πρέπει να αντιμετωπίσουν όχι μόνο τον πληθωρισμό και το υψηλότερο κόστος αλλά και την έλλειψη εργατικού δυναμικού” επισημαίνουν οι αναλυτέςτου ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv.

Σύμφωνα με πηγές, καθώς η ναυπηγική αγορά άρχισε να καταρρέει το 2013, πολλοί εργαζόμενοι μετακόμισαν σε άλλου είδους βιομηχανίες ή συνταξιοδοτήθηκαν μειώνοντας την προσφορά εργατικού δυναμικού στη ναυπηγική.

Καθώς το βιβλίο παραγγελιών αυξήθηκε σημαντικά στην εποχή μετά την Covid-19, πολλά ναυπηγεία δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη εργατική δύναμη. Στη Νότια Κορέα, τα ναυπηγεία υπολογίζουν ότι θα αντιμετωπίσουν έλλειψη 9.500 εργαζομένων μέχρι τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

Διαβάστε ακόμη

Λάκης Γαβαλάς: Κληρώνει την Παρασκευή για το εμβληματικό ακίνητο στην Κάντζα (pics)

Το deal της Ελλάκτωρ, οι λέοντες και οι ύαινες, η γαλλική ελίτ των μπίζνες στην Αθήνα, ο Κρητικός με την Αρτόπολις και η Prodea 

Έξι χρόνια για μια τουριστική επένδυση στην είσοδο της Λευκάδας! (pics)