Οι ειδήσεις συνεχίζουν να υποστηρίζουν τη θετική αίσθηση για το επικείμενο μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων.

Αυτή την εβδομάδα, η κυβέρνηση Μπάιντεν αποφάσισε να χαλαρώσει ορισμένες κυρώσεις στον πετρελαϊκό και μεταλλευτικό τομέα της Βενεζουέλας, δημιουργώντας χαμόγελα στα στελέχη της υγρής αγοράς. Η χαλάρωση των κυρώσεων αποτελεί απάντηση στην εκλογική συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της κυβέρνησης του Νικολάς Μαδούρο και της αντιπολίτευσης.

Η άδεια αυτή επιτρέπει τις συναλλαγές που σχετίζονται με τον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου στη Βενεζουέλα για έξι μήνες, ενώ όλοι οι άλλοι περιορισμοί που έχουν επιβληθεί από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών παραμένουν σε ισχύ.

Η Βενεζουέλα αποτελούσε βασικό παράγοντα στην αγορά αργού πετρελαίου καθώς -το 2015- παρήγαγε περίπου 3 εκατ. βαρέλια ημερησίως, ενώ τώρα η χώρα παράγει μόλις 700.000 βαρέλια ημερησίως.

“Η ελάφρυνση των κυρώσεων στη Βενεζουέλα είναι απίθανο να έχει άμεσο αντίκτυπο στην πετρελαϊκή παραγωγή της, καθώς οι υποδομές και οι εξέδρες άντλησης πετρελαίου έχουν υποστεί ζημιές ή δεν συντηρούνται επαρκώς, επομένως θα χρειαστούν χρόνια και σημαντικές επενδύσεις προκειμένου η Βενεζουέλα να φτάσει την παραγωγή των 3 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως” επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

“Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια γρήγορη αναδιάταξη των πετρελαϊκών ροών της Βενεζουέλας και σε σημαντική αύξηση των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ, αντικαθιστώντας μέρος του υψηλής ποιότητας αμερικανικού αργού, το οποίο θα μπορούσε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για εξαγωγές. Αυτό θα δώσει επίσης ένα μεγάλο πλήγμα στο εμπόριο αργού πετρελαίου που υπόκειται σε κυρώσεις, στέλνοντας πολλά αδρανή πλοία του “σκοτεινού στόλου” πιθανότατα πίσω στο Ιράν και επηρεάζοντας την αγορά υγρού φορτίου ακόμη και στην Άπω Ανατολή, όπου τα κινεζικά ανεξάρτητα διυλιστήρια εισήγαγαν περίπου 350.000 βαρέλια αργού πετρελαίου της Βενεζουέλας ημερησίως.

Μόλις το αργό πετρέλαιο της Βενεζουέλας γίνει ελεύθερα εμπορεύσιμο, θα εμφανιστούν και άλλες χώρες για να ανεβάσουν την τιμή, γεγονός που θα οδηγήσει σε μείωση της ροής προς την Κίνα μέχρι να αυξηθεί η παραγωγή της Βενεζουέλας”.

Ο BDTI συνεχίζει την ανοδική του πορεία, φθάνοντας σε 29 διαδοχικά θετικά κλεισίματα στις 1.286 μονάδες, στο υψηλότερο επίπεδο από τις 22 Μαΐου 2023. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη θετική πορεία κλεισίματος που έχει πραγματοποιήσει ποτέ ο δείκτης. Από την άλλη πλευρά, ο BCTI προσπαθεί να βρει τα πατήματά του, καθώς παραμένει γύρω στις 774 μονάδες, σχεδόν 200 μονάδες χαμηλότερα από τις 968 μονάδες της 21ης Απριλίου 2023, το υψηλό των τελευταίων 6 μηνών.

Τα πλοία που πιθανότατα θα επωφεληθούν περισσότερο από τη μετατόπιση από τον Ειρηνικό στον Ατλαντικό, είναι τα Suezmaxes και τα Aframaxes, τα οποία έχουν ήδη δει τις ισοδύναμες τιμές χρονοναύλωσης να αυξάνονται κατά 4 και 3,2 φορές αντίστοιχα, από τις 10 Οκτωβρίου 2023.

Διαβάστε ακόμη

One & Only Aesthesis: Αυτό είναι το πετράδι στο στέμμα της Γλυφάδας – Επένδυση €300 εκατ.

Oι ξένοι έχουν αγοράσει ήδη περισσότερα και ακριβότερα εξοχικά φέτος στην Ελλάδα έναντι του 2022

Ο Μητσοτάκης στο Τελ Αβίβ, ο Stefanos, οι διαγραφές, η Λιζ Τρας και το μαρούλι, το deal της Alpha Bank, ο Τέλης και οι εφοπλιστές 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ