Έσπασε το φράγμα των 20 δολαρίων η μετοχή της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Tsakos Energy Navigation, ενώ σήμερα ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου και 3μηνου.

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, ο σύγχρονος και διαφοροποιημένος στόλος της TEN απέφερε ακαθάριστα έσοδα 590 εκατ. δολάρια, 183 εκατ. δολάρια υψηλότερα από το πρώτο εννεάμηνο του 2021, αντανακλώντας την ισχύ της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων.

Τα λειτουργικά έσοδα σκαρφάλωσαν στα 134 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας εξαπλάσια αύξηση.

Τα καθαρά κέρδη για τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 ξεπέρασαν τα 103 εκατομμύρια δολάρια ή 2,77 δολάρια ανά μετοχή.

Το προσαρμοσμένο EBITDA έφτασε τα 236 εκατ. δολάρια το πρώτο εννεάμηνο του 2022, 150 εκατ. δολάρια υψηλότερα από ό,τι το επίπεδο του εννεαμήνου του 2021.

Ο μέσος όρος ημερήσιας χρονοναύλωσης ανά πλοίο για τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους ανήλθε σε 27.075 δολάρια, αύξηση 60% σε σύγκριση με το 9μηνο του 2021, ενώ η χρησιμοποίηση έφτασε το 93,7% μετά την ολοκλήρωση 14 πλοίων χρονοναυλώσεων νωρίτερα από το προγραμματισμένο για να είναι έτοιμα για βελτιώσεις στην αγορά.

Το μέσο ημερήσιο λειτουργικό κόστος ανά πλοίο παρέμεινε ανταγωνιστικό στα 8.345 δολάρια, ελαφρώς υψηλότερο από το επίπεδο του εννεαμήνου 2021.

Οι συνολικές αποσβέσεις ήταν κατά 3,5% χαμηλότερες από το εννεάμηνο του 2021 σε 103,4 εκατομμύρια δολάρια.

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, οι πληρωμές χρέους ανήλθαν σε 332 εκατ. δολάρια, μειώνοντας περαιτέρω τις σχετικές πληρωμές τόκων, διατηρώντας παράλληλα σταθερά ταμειακά αποθέματα άνω των 200 εκατ. δολαρίων.

Συνοπτικά αποτελέσματα γ’ τριμήνου του 2022

Η TEN είχε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο με ακαθάριστα έσοδα ύψους 224 εκατ. δολαρίων, 92 εκατ. δολάρια υψηλότερα από το τρίτο τρίμηνο του 2021, και λειτουργικά έσοδα ύψους 67 εκατ. δολαρίων, με τον ίδιο αριθμό πλοίων μεταξύ των δύο περιόδων.

Τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στην TEN κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν σε 51,3 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 300% σε σχέση με πέρυσι, ή 1,48 δολάρια ανά μετοχή.

Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 103 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2022, πάνω από πέντε φορές υψηλότερο από το τρίτο τρίμηνο του 2021.

Παρά το γεγονός ότι πέντε πλοία ολοκλήρωσαν την χρονοναύλωσή τους αυτό το τρίτο τρίμηνο, η χρησιμοποίηση του στόλου αυξήθηκε σε 94,3%, με αποτέλεσμα ο μέσος ναύλος ανά πλοίο ανά ημέρα να ανέρχεται σε 32.085 δολάρια, 105% υψηλότερα από το αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Οι συνολικές αποσβέσεις ήταν κατά 1,3% χαμηλότερες σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2021 και ανήλθαν σε 35,8 δολάρια εκατ.

Τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα των πλοίων, αντανακλώντας τις παγκόσμιες πληθωριστικές πιέσεις και την εισαγωγή δύο νεοαποκτηθέντων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς LNG ήταν κατά μέσο όρο 8.915 δολάρια κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, που εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστικό.

«Έχοντας διανύσει με ασφάλεια τα δύσκολα νερά των τελευταίων ετών, η TEN είναι σε θέση να επωφεληθεί από τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα θετικά θεμελιώδη μεγέθη στον τομέα των δεξαμενόπλοιων» σχολίασε ο Γιώργος Σαρόγλου:

«Το μείγμα των στρατηγικών μακροπρόθεσμων επαυξητικών συναλλαγών μας εξασφαλίζει θετικά αποτελέσματα, ισχυρό ισολογισμό, ρευστότητα για επέκταση και συνεχή μερίσματα».

Διαβάστε ακόμη:

Goldman Sachs: Γιατί θα κινηθούν σε «ρηχά νερά» οι ευρωπαϊκές μετοχές το 2023 (πίνακες)

ΟΟΣΑ: Ανάπτυξη 6,7% φέτος και 1,6% το 2023 για την ελληνική οικονομία

Crypto: 200.000 Έλληνες «έπαιξαν» και… κάηκαν