“Με ρωτάτε ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα επιλέξουμε ως εταιρεία για τα πλοία μας. Έχω να σας πω ότι αυτή είναι η ερώτηση τους ενός δισεκατομμυρίου”. Την απάντηση αυτή έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά του NYSE, δρ Νίκος Τσάκος απαντώντας σε οικονομικούς αναλυτές. Και εξήγησε:

“Δεν είμαι πεπεισμένος ότι η αμμωνία είναι το μέλλον. Και αυτό λόγω των κινδύνων που εγκυμονεί για τους ναυτικούς. Δεν θέλουμε να θέσουμε σε κίνδυνο τα πληρώματα μας. Από την άλλη πλευρά η μεθανόλη η οποία ως εναλλακτικό καύσιμο βρίσκεται μεταξύ του LNG και των σημερινών ορυκτών καυσίμων είναι ένα καύσιμο που θα τολμούσαν να εξετάσω για τον στόλο μας και ήδη το συζητάμε ως εναλλακτική λύση”.

Όπως έχει καταστήσει σαφές πριν από κάποιους μήνες με αφορμή την έκδοση της έκθεσης ESG-Περιβάλλον, κοινωνία και εταιρική διακυβέρνηση. ο δρ Νίκος Τσάκος ότι «η βιωσιμότητα ήταν βασική αξία της Tsakos Energy Navigation από την πρώτη ημέρα της ίδρυσης της το 1993. Ο εκσυγχρονισμός του στόλου εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για την ΤΕΝ» για να προσθέσει:

«Έχουμε αρχίσει να επενδύουμε σε δεξαμενόπλοια με χρήση διπλού καυσίμου LNG,σε μία προσπάθεια να δημιουργήσουμε έναν 100% “πράσινο στόλο” μέχρι το 2030.Εισερχόμαστε σε μία νέα και συναρπαστική περίοδο ανάπτυξης της εταιρείας. Βάζουμε τις βάσεις για τα επόμενα 30 χρόνια. Το έργο μόλις άρχισε. Δράττομαι της ευκαιρίας για να ευχαριστήσω τους ανθρώπους μας στα πλοία μας και στη στεριά για τον επαγγελματισμό και τη δέσμευσή τους. Επίσης, τους χρηματοδότες μας που συμβάλλουν στην μετάβαση στην “πράσινη ναυτιλία” αλλά και τους μετόχους μας οι οποίο μας στήριξαν από την πρώτη μέρα που βγήκαμε στο χρηματιστήριο. Τους προσκαλούμε όλους να συμμετάσχουν στο συναρπαστικό ταξίδι που μας περιμένει».

Η ΤΕΝ έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για οκτώ δεξαμενόπλοια εκ των οποίων τέσσερα Aframax και τέσσερα Suezmax, με παράδοση από το το γ’ τρίμηνο του 2023 έως το δ’ τρίμηνο του 2025. Είναι διπλού καυσίμου-LNG.

Η “μαμά” εταιρεία, ο όμιλος Τσάκου έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ναυπηγεί συνολικά 20 πλοία. Από αυτά 12 είναι containerships, 6 aframax δεξαμενόπλοια dual fuel ένα capesize φορτηγό και ένα shuttle tanker. Ο Όμιλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων μετρώντας συνολικά 102 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων.

Διαβάστε ακόμη

Έκτακτα μέτρα στήριξης και ανασυγκρότησης 3,5% του ΑΕΠ αλλάζουν τα πάντα στην oικονομία 

Αυτές είναι οι δέκα μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις (γραφήματα)

Οι σκέψεις Μητσοτάκη για κυβερνητικές αλλαγές και restart, ο αυτοφωράκιας και το αφεντικό του Attica Group με τα 670 χιλιάρικα μισθό και ο Ντζανάτος που… κάνει τον Ιταλό!

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ