Kατά τη διάρκεια του έτους έως τον Μάρτιο του 2024, ο υπό ελληνικό έλεγχο στόλος έχει αυξηθεί σε αριθμό πλοίων, και χωρητικότητα  DWT και GT.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee) με στοιχεία που παρέχονται από την S&P Global Market Intelligence. Τον Μάρτιο του 2024, τα ελληνικά συμφέροντα ήλεγχαν το ρεκόρ των 4.212 πλοίων διαφόρων κατηγοριών, συνολικής χωρητικότητας 355.209.500 DWT και 208.252.588 GT.

Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 102 πλοία, 5.992.356 DWT και 3.905.226 GT.

Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν 373 σκάφη διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία από τα ναυπηγεία, τα οποία ανέρχονται συνολικά σε 33.143.130 DWT και 22.889.399 GT.

Είναι ενδιαφέρον ότι τα στοιχεία του βιβλίου παραγγελιών αντιπροσωπεύουν αύξηση 50% στις νέες παραγγελίες, γεγονός που υποδηλώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για πλοία νέας τεχνολογίας.

Ελληνικό νηολόγιο

Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, ο στόλος που είναι νηολογημένος υπό ελληνική σημαία έχει παρέμεινε σταθερός όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων, εξακολουθώντας να αποτελείται από 496 πλοία. Αυτό αντικατοπτρίζει τα θετικά αποτελέσματα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στο ελληνικό νηολόγιο.

Ωστόσο, υπάρχει μια ελαφρά μείωση της χωρητικότητας  DWT και Gross Tonnage , με τα στοιχεία να ανέρχονται πλέον σε 30.759.394 GT. και 51.694.269 DWT, σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους που ήταν 31.150.523 GT και 52.768.867 DWT.

Νηολόγιο

Ο υπό ελληνικό έλεγχο στόλος είναι νηολογημένος υπό περίπου 32 σημαίες.

Η σύγκριση με τον αντίστοιχο πίνακα του περασμένου έτους, δείχνει ότι η Λιβερία κέρδισε 79 ελληνικών συμφερόντων πλοία, οι Νήσοι Μάρσαλ κατά 34 πλοία, η Κύπρος κατά 19 πλοία και η Πορτογαλία κέρδισε 2 πλοία.

Από την άλλη πλευρά, οι υπόλοιπες σημαίες σημείωσαν μικρή μείωση στον αριθμό των εγγεγραμμένων πλοίων, με τη σημαία της Μάλτας να καταγράφει απώλεια 23 πλοίων, τις Μπαχάμες 8 πλοία, ενώ οι σημαίες του Παναμά, των Βερμούδων και της Νήσου του Μαν κατέγραψαν απώλεια 2 πλοίων η καθεμία.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, ο αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα υπό ελληνική σημαία παρέμεινε ίδιος φέτος, αν και σημειώθηκε μικρή μείωση κατά 1.074.598 σε DWT και 391.129 σε GT.

Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ελληνόκτητης με 1.159 και 1.096 ελληνόκτητα πλοία, αντίστοιχα, στα νηολόγιά τους.

Από πλευράς  μεταφορικής ικανότητας-DWT, η Λιβερία αντιπροσωπεύει 104.171.885, που αντιστοιχεί στο 29,3%, και οι Νήσοι Μάρσαλ αντιπροσωπεύουν 86.425.552, δηλαδή το 24,3 % της συνολικής DWT του ελληνόκτητου πλοίου. στόλου.

Ακολουθεί η ελληνική σημαία με 496 πλοία χωρητικότητας 51.694.269 DWT. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά το DWT, καθώς αντιπροσωπεύει το 14,5% του του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου.

Σε όρους DWT, η Μάλτα ακολουθεί με 536 πλοία 48.815.924 DWT, που αντιπροσωπεύουν 13,7% του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου. Ακολουθεί ο Παναμάς με 327 πλοία 21.697.189 DWT, οι Μπαχάμες με 202 πλοία 17.549.992 DWT και η Κύπρος με 234 πλοία  16.812.743 DWT.

Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα στο πλαίσιο της ΕΕ σημαίες ανέρχεται σε 1.278, που αντιστοιχεί στο 30,3% του ελληνικού στόλου.

Ο αριθμός αυτός έχει μειώθηκε ελαφρώς, σε σύγκριση με τον περσινό αριθμό των 1.280 πλοίων, ο οποίος αντιπροσώπευε το 31,1% του ελληνικού στόλου.

Ειδικότερα, η αύξηση του ελληνικού στόλου ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου καταγράφηκε στις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, των φορτηγών πλοίων και των λοιπών φορτηγών πλοίων.

Στις υπόλοιπες κατηγορίες καταγράφηκε μικρή μείωση ως προς τον αριθμό των πλοίων και DWT, σε σχέση με τον αντίστοιχο τύπο του παγκόσμιου στόλου για το έτος 2023. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, τα ποσοστά έχουν ως εξής

Ο ακόλουθος πίνακας παρουσιάζει τον υπό ελληνικό έλεγχο στόλο σύμφωνα με τον αριθμό των πλοίων,  σε σύγκριση με τον παγκόσμιο στόλο, παρέχοντας τα στοιχεία ως προς τον τύπο του πλοίου.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι οι ελληνικές μητρικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 23,7% του παγκόσμιου δεξαμενόπλοιου στόλου,

– το 16,1% του παγκόσμιου στόλου μεταλλευμάτων και χύδην φορτίων και

-το 10,1% του στόλου υγροποιημένου αερίου.

Συνολικά,  ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται σε 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, 12,9% από πλευράς GT και 15,1% από πλευράς DWT.

Ο ελληνόκτητος στόλος ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου, σε αριθμό πλοίων, GT και DWT είναι 0,8%, 1,9% και 2,2% αντίστοιχα.

Πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι για τα πετρελαιοφόρα τα ποσοστά είναι 5,5%, 5,9% και 6% αντίστοιχα.

Ηλικία

Η μέση ηλικία του υπό ελληνικό έλεγχο στόλου σε πλοία αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να είναι 4,5 έτη κάτω από το μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου.

Η μέση ηλικία του υπό ελληνικό έλεγχο στόλου σε όρους πλοίων ανέρχεται πλέον σε 13,7 έτη, σε σύγκριση με 18,2 έτη για τον παγκόσμιο στόλο. Σε όρους GT και DWT, είναι 12,1 και 12 έτη αντίστοιχα, έναντι 13,1 και 12,8 ετών του παγκόσμιου στόλου.

Η μέση ηλικία του υφιστάμενου στόλου υπό ελληνική σημαία κατέγραψε μικρή αύξηση σε όρους αριθμό πλοίων και ανέρχεται πλέον σε 15,5, έναντι 15 το 2023. Μικρή αύξηση έχει σημειώθηκε επίσης σε όρους GT και DWT, με τιμές 10,3 και 9,9 αντίστοιχα, όπως έναντι 10 και 9,7 το 2023.

Διαβάστε ακόμη

Αναλυτές: Ξεκάθαρη η προοπτική μείωσης των επιτοκίων της ΕΚΤ από τον Ιούνιο (πίνακες)

Σπάτα: Ξεκινάει η κατασκευή του Microsoft Data Center (pic)

Unicredit: Η ΕΚΤ μπορεί να μειώσει τα επιτόκια ακόμη και αν η Fed δεν το κάνει

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ