Ναυτιλία

Παράνομη και καταχρηστική η απεργία στο λιμάνι του Πειραιά

  • newsroom


Οι εργαζόμενοι, μέλη της Ένωσης  ζητούν τη λήψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, 6ωρες πόστες, μετατροπή  όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας  και  την υπογραφή  συλλογικών συμβάσεων εργασίας

Παράνομη και καταχρηστική κρίθηκε από το Πρωτοδικείο Πειραιά η απεργία, με τη μορφή 24ωρων κυλιόμενων κινητοποιήσεων στην οποία είχε προχωρήσει η Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του λιμανιού (ΕΝΕΔΕΠ)  μετά τον τραγικό θάνατο στην προβλήτα ΙΙ του 46χρονου Δημήτρη Δαγκλή εργαζόμενου στη Port Services το βράδυ της περασμένης Δευτέρας.

Οι εργαζόμενοι, μέλη της Ένωσης  ζητούν τη λήψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, 6ωρες πόστες, μετατροπή  όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας  και  την υπογραφή  συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Τη διερεύνηση  για τα ακριβή αίτια του θανάτου του εργαζόμενου στο λιμάνι έχει αναλάβει η αρμόδια λιμενική Αρχή, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας και ο ομάδα εμπειρογνωμόνων και Τεχνικών Ασφαλείας.

Στο μεταξύ, τόσο ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης όσο και η Διεθνής Ναυτική Ένωση ζητούν με επιστολές τους  την αποκατάσταση της λειτουργίας του λιμανιού. Το σκεπτικό της δικαστικής απόφασης που ελήφθη με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η ΣΕΠ είναι ότι το λιμάνι αν και ιδιωτικό  είναι επιχείρηση κοινής ωφέλειας  και δεν ακολουθήθηκαν  οι προβλεπόμενες σε αυτή την περίπτωση διαδικασίες κήρυξης τη απεργίας.

Στο μεταξύ με την από 28ης Οκτωβρίου 2021 επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κύριο Γ. Πλακιωτάκη, η Διεθνής Ναυτική Ένωση, υπέβαλε με τον προσήκοντα σεβασμό στην τραγική απώλεια του εργαζόμενου Δημήτριου Δαγκλή επίσημο αίτημα άμεσης ανάληψης πρωτοβουλίας διαμεσολάβησης από πλευράς Υ.ΝΑ.Ν.Π., στοχεύοντας στην άμεση αποκατάσταση της επιχειρησιακής λειτουργίας των εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων Πειραιώς».

Από την πλευρά του  ο Βασίλης Κορκίδης πρόεδρος του ΕΒΕΠ σε ανακοίνωσή του μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Σε μία κρίσιμη χρονικά συγκυρία όπου η μεταποίηση μετά βίας προμηθεύεται τις πρώτες ύλες, η αγορά τα εποχικά είδη της εορταστικής περιόδου και οι εξαγωγείς προσβλέπουν στην «δίψα» των ευρωπαϊκών, και όχι μόνο, αγορών για προϊόντα αποτελεί «επικίνδυνη πολυτέλεια» ο προσωρινός αποκλεισμός του εμπορικού τμήματος του λιμένος Πειραιώς.

Η άδικη απώλεια του εργαζόμενου στο λιμάνι μας θλίβει ιδιαίτερα και δυστυχώς τίποτα δεν μπορεί να αναπληρώσει την αξία μιας ανθρώπινης ζωής. Δεν πρέπει όμως και δεν μπορεί να γίνει επιτρεπτό, στο όνομα ενός εργατικού ατυχήματος, τα αίτια του οποίου διερευνά η Δικαιοσύνη και οι αρμόδιες αρχές προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες, να αποκλείεται το λιμάνι και οι πύλες του, με πρόσχημα για την ικανοποίηση άλλων αιτημάτων.

Το Ε.Β.Ε.Π. ήταν και παραμένει υπέρμαχος ενός καλόπιστου διαλόγου μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών για την εξεύρεση λύσεων κοινής αποδοχής με βασική προϋπόθεση την διαφύλαξη της συνεχούς και απρόσκοπτης λειτουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ιδιαίτερα τώρα σε μια συγκυρία όπου ήδη η αγορά βρίσκεται αντιμέτωπη με την έντονο «κυματισμό» της εφοδιαστικής και την εισαγόμενη ανατίμηση σε πρώτες ύλες και αγαθά εξ αιτίας των άνευ προηγουμένου  επιβαρύνσεων στο κόστος των μεταφορών».

Διαβάστε περισσότερα

Ημιαγωγοί: Η Bosch επενδύει τεράστια ποσά για να καλύψει τη ζήτηση

Σκάνδαλο Akazoo: Η κομπίνα που έστησε η ελληνική startup θα της κοστίζει $38,8 εκατ.

ΔΕΗ: Μεταξύ 8,50 και 9 ευρώ το εύρος της τιμής της μετοχής για την αύξηση κεφαλαίου