ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πήραν κεφάλι στην κούρσα των «ναυτιλιακών εξοπλισμών» οι Κινέζοι – Αντεπίθεση από τους Έλληνες

Έχουν πολύ μεγαλύτερο συνολικό βιβλίο παραγγελιών, που περιλαμβάνει 558 πλοία, σε σύγκριση με τους Έλληνες πλοιοκτήτες με συνολικά 354 πλοία υπό κατασκευή. Όμως το 2023 οι Έλληνες έχουν δώσει παραγγελίες για 156 πλοία περισσότερα από τα 88 που έχουν βάλει οι κινεζικές εταιρείες

Οι πλοιοκτήτες του κόκκινου Δράκου έχουν πολύ μεγαλύτερο συνολικό βιβλίο παραγγελιών, που περιλαμβάνει 558 πλοία, σε σύγκριση με τους Έλληνες πλοιοκτήτες με συνολικά 354 πλοία υπό κατασκευή ποσοστό διαφοράς 58%.

Όμως το 2023 οι Έλληνες έχουν δώσει μέχρι στιγμής παραγγελίες για 156 πλοία σε τέσσερις κατηγορίες, που είναι περισσότερα από τα 88 που έχουν βάλει οι κινεζικές εταιρείες.

Τα στοιχεία έδωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv Shipbrokers και δημοσιεύτηκαν στην Lloyd’s List.

Η διαφορά είναι ιδιαίτερα μεγάλη στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου, όπου οι Κινέζοι πλοιοκτήτες στηρίζονται περισσότερο σε νεότευκτα πλοία από ό,τι οι Έλληνες.

Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες έχουν επίσης παραγγείλει περισσότερα από 200 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τετραπλάσιος αριθμός από τον αριθμό των συμβάσεων που έχουν συνάψει οι Έλληνες.

Οι πλοιοκτήτες με έδρα την Κίνα εξακολουθούν να έχουν το προβάδισμα στις παραγγελίες χύδην φορτηγών πλοίων με 64 έναντι των 56 των Ελλήνων, αλλά οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει 78 δεξαμενόπλοια και 18 δεξαμενόπλοια φυσικού αερίου.

Πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου από τις αρχές του 2023, και στις δύο περιπτώσεις ξεπερνώντας εύκολα τον αριθμό των κινεζικές παραγγελίες.

Οι Έλληνες βρίσκονται παραδοσιακά πίσω από το 20-25% των αγοράς μεταχειρισμένων, αλλά είναι επίσης εξέχοντες πωλητές, σύμφωνα με τον Γιάννη Κοτζιά, επικεφαλής του Xclusiv Shipbrokers.

Ενώ οι Ασιάτες πλοιοκτήτες στο ξηρό χύδην φορτίο έχουν τις περισσότερες παραγγελίες για νεότευκτα φορτηγά , οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι και πάλι επικεφαλής στις φετινές αγορές μεταχειρισμένων bulkers, με 108 εξαγορές μέχρι σήμερα.

Αυτό συγκρίνεται με τα 56 bulkers που αγοράστηκαν από Κινέζους ιδιοκτήτες. Από το σύνολο των 421 bulkers που έχουν αλλάξει χέρια το 2023, σε 114 περιπτώσεις η εθνικότητα του αγοραστή παρέμεινε αδιευκρίνιστη.

«Θα πρέπει να αναμένεται ότι οι Έλληνες ιδιοκτήτες είναι πίσω σε μία από τις τέσσερις περιπτώσεις όπου η αγοραστική εταιρεία κρατάει την ανωνυμία της»  δήλωσε ο Γιάννης Κοτζιάς.

Οι Έλληνες ιδιοκτήτες έχουν περισσότερες αγορές από τους Κινέζους κάθε τμήμα του στόλου των χύδην φορτηγών, εκτός από τα supramaxes όπου Κινέζοι αγοραστές απέκτησαν 18 πλοία, έναντι 14 από Έλληνες.

Οι Έλληνες ήταν επίσης ο κύριος πωλητής χύδην φορτηγών πλοίων φέτος, με 75 πωλήσεις, μπροστά από τους Ιάπωνες με 62 πωληθέντα πλοία και τους Κινέζους με 52 πωλήσεις.

Οι Έλληνες ήταν επίσης μακράν οι μεγαλύτεροι πωλητές δεξαμενόπλοια φέτος, συγκεντρώνοντας 97 πωλήσεις σε κάθε κατηγορία.

Από τα 447 δεξαμενόπλοια που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής το 2023, η Ελλάδα τοποθετείται μόνο τρίτη σε αριθμό εξαγορών.

Οι άλλοι κορυφαίοι αγοραστές δεξαμενόπλοιων φέτος είναι πλοιοκτήτες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 47, Κινέζοι με 46, και Ινδοί και η Τούρκοι με 29 αγορές.

Διαβάστε ακόμη

Άλλαξε «πίστα» η Ελλάδα: Ανάπτυξη, σταθερότητα και σοβαρότητα έφεραν την αναβάθμιση

«Τιμές – φωτιά» για το ελαιόλαδο – Πόσο μπορεί να ακριβύνει ακόμη, ανησυχία για ελλείψεις

Πλήγμα στα κυκλώματα: Έρχεται μπλόκο για τα POS εξωτερικού

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""