Διόρθωσαν προς τα κάτω οι δείκτες ναυλαγοράς ξηρού φορτίου με τον Βaltic Dry Index να χάνει 12,2% πέφτοντας κάτω από τις 5.000 μονάδες.

Όμως κανενός το αφτί δεν ιδρώνει αφού οι ναύλοι παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Στις 7 Οκτωβρίου ο δείκτης είχε κάνει ιστορικό υψηλό των τελευταίων 13 ετών κλείνοντας στις 5.650 μονάδες.

Τα μεγάλα φορτηγά, τα capesize έχασαν αρκετά με τον δείκτη να μειώνεται κατά 23,2% κλείνοντας στα 64.417 δολάρια την ημέρα ο ναύλος. Μειωμένος μεν αλλά σε πολύ υψηλά επίπεδα κερδοφορίας δε. Η μεγάλη ύφεση ζήτησης παρατηρήθηκε στις εμπορικές γραμμές του Ειρηνικού.

Όμως αναλυτές επισημαίνουν ότι ακόμη και σε μια «ισχυρή» αγορά, εξακολουθεί να υπάρχει αβεβαιότητα και κίνδυνος. Η αβεβαιότητα δεν περιορίζεται στο πόσο ασταθής είναι μια αγορά ή στο γεγονός ότι αναπόφευκτα κάποια στιγμή στο μέλλον θα υπάρξει αρνητική διόρθωση.

Πολλά μοντέλα και στρατηγικές πέφτουν μέσα σε βραχυπρόθεσμες προβλέψεις αδυνατούν όμως να προβλέψουν τον μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό κύκλο, μάι αδυναμία τους που μπορεί δυνητικά να εκτροχιάσει οποιαδήποτε στρατηγική.

Πάντως για το 2022 οι προβλέψεις είναι καλές αν και η χωρητικότητα θα αυξηθεί σε σύγκριση με το 2021 αλλά όχι σε ανησυχητικά επίπεδα.

Σύμφωνα με την Allied Shipping Research η ναυλαγορά ξηρού φορτίου μειώθηκε κατά 12,2% την εβδομάδα 11-17 Οκτωβρίου 2021 Ιουνίου και από τις 5.526 μονάδες έκλεισε στις 4.854. Ο μέσος όρος είναι 2.896 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερη, στις 1.066.

Για τα πλοία Capesize ο δείκτης μειώθηκε όπως προαναφέραμε κατά 23,2% από τις 10.112 μονάδες στις 7.767. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 52.469 δολάρια την ημέρα έως τα 95.875 δολάρια.

Στα Panamax σημειώθηκε αύξηση της ναυλαγοράς κατά 5,1% από τις 3.866 μονάδες στις 4.065. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 23.593 δολάρια την ημέρα έως τα 50.736 δολάρια.

Στα Supramax η αύξηση της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 4,7% από τις 3.417 μονάδες στις 3.576. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 31.350 δολάρια την ημέρα έως τα 57.853 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε και εκεί αύξηση του δείκτη κατά 0,3% από τις 2.015 μονάδες στις 2.021. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 34.650 δολάρια την ημέρα έως τις 40.200 δολάρια.

Διαβάστε ακόμα:

Τέλης Μυστακίδης: Aπό «βασιλιάς του χαλκού», συλλέκτης ακινήτων (pics)

Green Cola: Συμφωνία με τη Walmart δίνει ώθηση στο «αμερικάνικο όνειρο» των Βενιέρη – Χήτου

Ομόλογο Capital: Σημαντική υπερκάλυψη – Έχει συγκεντρώσει 200 εκατ. ευρώ μέχρι στιγμής