Εξασφαλισμένα έσοδα ύψους 1,16 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την χρονοναύλωση των έξι LNG Carriers έχει εξασφαλίσει η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Dynagas Partners συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου. Τα ναυλοσύμφωνα έχουν διάρκεια έως το 2028 και ο μέσος όρος τους είναι τα 7,2 έτη.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, το 9μηνο του 2023 η εταιρεία είχε έσοδα ύψους 111,92 εκατ. δολαρίων αυξημένα κατά 16 εκατ. δολάρια σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 25,4 εκατ. δολάρια, έναντι 42,3 εκατ. δολαρίων το 9μηνο του 2022.

Το γ’ τρίμηνο τα έσοδα ανήλθαν στα 37 εκατ. δολάρια, από 30 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022, ενώ τα κέρδη μειώθηκαν και διαμορφώθηκαν σε 1,4 εκατ. δολάρια, από 7,3 εκατ. δολάρια πέρσι.

Όπως επισημαίνει η εταιρεία η μείωση των κερδών οφείλεται κυρίως στην αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων, καθώς και στις δαπάνες για τα dry docks-δεξαμενισμούς του μισού της στόλου. Τα dry docks συνδέονταν και με τα special surveys τους.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τους δεξαμενισμούς των πλοίων «Yenisei River», «Lena River» και «Arctic Aurora».

Επίσης η μείωση των κερδών συνδέεται και με την αύξηση των τόκων και των χρηματοοικονομικών εξόδων.

Η μείωση των καθαρών εσόδων αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των εσόδων από ναυλώσεις.

Ο Tony Lauritzen, Chief Executive Officer της εταιρείας σχολίασε: «Για το τρίτο τρίμηνο του 2023 είχαμε καθαρά κέρδη ύψους 1,4 εκατ. δολαρίων, προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 3,1 εκατ. δολαρίων και προσαρμοσμένα EBITDA ύψους 20,4 εκατ. δολαρίων. Και τα έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου του στόλου μας λειτουργούν με μακροχρόνιες ναυλώσεις με διεθνείς εταιρείες φυσικού αερίου, με μέση εναπομένουσα διάρκεια σύμβασης περίπου 7,2 έτη. Εάν δεν υπάρξουν απρόβλεπτα γεγονότα, η εταιρεία δεν θα έχει συμβατική διαθεσιμότητα πλοίων μέχρι το 2028» και προσέθεσε:

«Το πλοίο “Arctic Aurora” παραδόθηκε στο πλαίσιο νέας τριετούς συμφωνίας χρονοναύλωσης με τη Equinor ASA τον φετινό Σεπτέμβριο και αναμένουμε ότι θα συνεχίσει να προσφέρει σταθερές ταμειακές ροές στην εταιρεία».

Η Dynagas όπως συμβαίνει με τις περισσότερες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες είναι στοχοπροσηλωμένη στην απομείωση του χρέους της.

Από τον Σεπτέμβριο του 2019 η εταιρεία έχει αποπληρώσει χρέος ύψους 242,4 εκατ. δολαρίων, το οποίο περιλαμβάνει δύο εθελοντικές προπληρωμές δανείων ύψους 18,7 εκατ. δολαρίων και 31,3 εκατ. δολαρίων, που πραγματοποιήθηκαν στις 12 Οκτωβρίου 2022 και στις 27 Μαρτίου 2023 αντίστοιχα, σε συμφωνία με τους δανειστές της πιστωτικής της διευκόλυνσης ύψους 675 εκατ. δολαρίων.

«Από τις 31 Δεκεμβρίου 2019 έχουμε μειώσει τον δείκτη καθαρής μόχλευσης από 6,6 σε 4,1, ενώ παράλληλα αυξήσαμε τη λογιστική αξία των ιδίων κεφαλαίων μας κατά 40%, σε 441 εκατ. δολάρια. Το τρέχον ανεξόφλητο χρέος, στο πλαίσιο της πιστωτικής μας διευκόλυνσης ύψους 675 εκατ. δολαρίων, ανέρχεται περίπου σε 432,6 εκατ. δολάρια. Μία από τις κύριες προτεραιότητές μας στο μέλλον είναι η αναχρηματοδότηση του χρέους», σχολίασε ο Tony Lauritzen.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας το φυσικό αέριο θα καταστεί μακροπρόθεσμα ζωτικής σημασίας πηγή ενέργειας.

Επισημαίνεται στην ανακοίνωση:

«Μέρος της διαρκούς αυξημένης ζήτησης προέρχεται από το συγκριτικά χαμηλό προφίλ εκπομπών κατά την καύση του και την ικανότητά του να παράγει ενέργεια γρήγορα και αποτελεσματικά όταν χρειάζεται. Αυτό υποστηρίζεται περαιτέρω από την ύπαρξη μιας καλά αναπτυγμένης υποδομής σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που διευκολύνει την παραγωγή, τη μεταφορά, αποθήκευση και κατανάλωση φυσικού αερίου».

Για τις κυρώσεις που έχουν επιβάλει στη Ρωσία οι ΗΠΑ, η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Καναδάς και άλλες δυτικές χώρες, αλλά και Οργανισμοί, η Dynagas σχολιάζει ότι «οι ισχύουσες κυρώσεις των ΗΠΑ και της Ε.Ε. δεν επηρεάζουν ουσιωδώς την επιχειρηματική δραστηριότητα, τις δραστηριότητες ή την οικονομική κατάσταση της εταιρείας. Εξ όσων γνωρίζει η εταιρεία, οι αντισυμβαλλόμενοί της εκτελούν επί του παρόντος τις υποχρεώσεις τους σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες και κανονισμούς των ΗΠΑ και της Ε.Ε. Ο πλήρης αντίκτυπος των συνεπειών της σύγκρουσης της Ρωσίας με την Ουκρανία δεν μπορεί να εκτιμηθεί με ακρίβεια προς το παρόν”.

Διαβάστε ακόμη

Η κρίσιμη ημέρα (για το Μ.Μ), οι Ελληνες επενδυτές για τον Αστακό, οι μπίζνες του Ρήγα στην Ενέργεια και οι γκρίνιες για τον νόμο Τσακλόγλου

Jetoil: Από τους Μαμιδάκηδες στα… ρωσικά μυστήρια (pics)

Ιcons of the seas: Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο της ιστορίας είναι όσο 5 Τιτανικοί

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ