Ναυτιλία

Ρομπέρτο Κούστας: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τη ναυτιλία

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Μέσω της DeepSea Technologies έριξε στην αγορά την πλατφόρμα Cassandra Light, μέσω της οποίας μπορεί η ναυτιλιακή επιχείρηση να παρακολουθεί την απόδοση των πλοίων της

Ο Ρομπέρτο Κούστας είναι ένας από τους εκπροσώπους της νέας γενιάς της ελληνικής και διεθνούς ναυτιλίας. Γιoς του Γιάννη Κούστα επέλεξε να ασχοληθεί με τη ναυτιλία αλλά από διαφορετική σκοπιά. Μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης όπου διαπρέπει, ενισχύοντας την συνολική προσπάθεια ψηφιοποίησης της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Ίδρυσε την εταιρεία DeepSea Technologies που είναι πάροχος τεχνολογικών λύσεων που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ). Η εταιρεία έκανε ένα ακόμη αναπτυξιακό βήμα και έριξε στην αγορά την πλατφόρμα Cassandra Light, μέσω της οποίας μπορεί η ναυτιλιακή επιχείρηση να παρακολουθεί την απόδοση των πλοίων της. Η πλατφόρμα , βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, δεν απαιτεί εγκατάσταση επιπλέον εξοπλισμού και χρησιμοποιεί δεδομένα από τις αναφορές των πλοίων.

Το Cassandra Light παρακολουθεί και απεικονίζει τις εκπομπές CO2 του πλοίου και ειδοποιεί τους χρήστες της πλατφόρμας εάν σημειωθεί αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Αποτελεί βασικό εργαλείο ενίσχυσης των προσπαθειών που γίνονται από πλευράς ΙΜΟ, ΕΕ, ναυλωτών και πλοιοκτητών για τη μείωση των εκπομπών αερίων από τα πλοία άρα και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου καθώς και για τη μείωση κατανάλωσης καυσίμων.

Επίσης δίνει στον πλοιοκτήτη πληροφορίες για την απόδοση του πλοίου ενώ ειδοποιεί σε περίπτωση εντοπισμού ανωμαλιών στην απόδοση του πλοίου ή για άλλα περιστατικά που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης.

Μέσω των πληροφοριών που παρέχει η πλατφόρμα παρέχει τη δυνατότητα άμεσης και πλήρους παρακολούθησης και αξιολόγησης του στόλου, επιτρέποντας στους ναυλωτές και στους πλοιοκτήτες να συγκρίνουν την απόδοση των πλοίων τους με εκείνη του παγκόσμιου στόλου.

Το Cassandra Light καθιστά την τεχνητή νοημοσύνη προσβάσιμη σε κάθε εταιρεία χωρίς να απαιτείται κάποια αρχική επένδυση ή εγκατάσταση εξοπλισμού, ενώ είναι επωφελές τόσο για τους ναυλωτές όσο και για τους πλοιοκτήτες, ενισχύοντας παράλληλα την προσπάθεια ψηφιοποίησης της ναυτιλίας.

Ο Ρομπέρτο Κούστας έχει σπουδάσει μηχανολόγος-μηχανικός στο Λονδίνο και πληροφορική στην Οξφόρδη.

«Τον άνθρωπο δεν μπορεί να τον αντικαταστήσει καμία τεχνητή νοημοσύνη για ένα και μόνο λόγο. Η τεχνητή νοημοσύνη αξιοποιεί δεδομένα και τα επεξεργάζεται. Ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος για να λύνει προβλήματα» επιεσήμανε ο Ρομπέρτο Κούστας συνιδρυτής και CEO – Deepsea Technologies.

Οι δύο βασικοί πυλώνες τεχνολογίας που θα αλλάξουν όλες τις επιχειρήσεις και τις ναυτιλιακές είναι το machine learning και το block chain. H ιδιαιτερότητα του machine learning σε σύγκριση με άλλες τεχνολογίες είναι ότι βασίζεται στα ίδια τα δεδομένα για να μάθει να λύνει ένα πρόβλημα σε σχέση με ένα θεωρητικό μοντέλο” και εξήγησε:

“ Θα σας δώσω ένα παράδειγμα που χρησιμοποιείται ήδη στη ναυτιλία πολύ.

Όλοι γνωρίζουν πως εξαρτάται η ενεργειακή κατανάλωση από την ταχύτητα υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος. Όμως αυτό που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για να αξιολογήσουν την κατάσταση ενός πλοίου είναι το sea trial. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι ποια είναι η κατανάλωση καυσίμων του πλοίου στην πράξη ό,τι και να εγγυάται το ναυπηγείο. Και αυτό που μπορεί να προσφέρει το machine learning είναι ένα τόσο δύσκολο πρόβλημα όπως ποια είναι η κατάσταση ενός του hull ενός πλοίου να το παραμετροποιήσει και να μπορούμε να ξέρουμε όχι μόνο υπό ιδανικές συνθήκες ποια θα έπρεπε να είναι η κατανάλωση αλλά και σε όλους τους καιρούς και σε όλες τις κατευθύνσεις ουσιαστικά να δαμάσουμε το πρόβλημα αυτό” και συνέχισε:

“ Βοηθάει να υπάρχει διαφάνεια και να μην υπάρχουν συγκρούσεις μεταξύ για παράδειγμα πλοιοκτήτη και ναυλωτή πότε πήγες που πήγες πόσα καύσιμα έκαψες. Όλοι έχουν πρόσβαση και ξέρουν ακριβώς τι συμβαίνει. Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει να υπάρχει διαφάνεια και να μην υπάρχει το περιεχόμενο αμφισβήτησης”.

Σύμφωνα με τον Ρομπέρτο Κούστα “ο κόσμος δεν συνειδητοποιεί τι σημαίνει τεχνητή νοημοσύνη. Σημαίνει να αξιοποιήσει δεδομένα για να παράγει αξιόπιστα αποτελέσματα. Μπορεί να δείξει ότι ένα πλοίο είναι βρώμικο γιατί έκαψε 17 τόνους περισσότερα καύσιμα σε αυτό το ταξίδι από όσα θα έκαιγε αν είχε κάνει καθαρισμό πριν.

Άρα δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις αλλά μπορεί να παρέχει την υποστήριξη στη βιομηχανία για να λαμβάνονται πιο σωστές αποφάσεις” και προσέθεσε:

“Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι καλό στο να αξιοποιεί και να επεξεργάζεται δεδομένα.  Ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος για να λύνει προβλήματα και αυτό δεν μπορεί να το αντικαταστήσει κανένας”.

Διαβάστε ακόμη

Αντόνιο Περκάσι: Ποιο είναι το νέο αφεντικό της ΝΙΚΕ στην Ελλάδα που ψάχνει ήδη προσωπικό (pics)

Οι λοιμωξιολόγοι, ο «legend», το ξενοδοχείο στις Άλπεις, η ξανθιά τραπεζίτισσα και τα… αδέσποτα 

Τα σχέδια του Ιβάν Σαββίδη για τον ΟΛΘ

 

Απόρρητο Απόρρητο