Η MaranDryManagementInc. η εταιρεία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου του διακεκριμένου ομίλου AngelicoussisGroup, υπέγραψε συμφωνία για την από κοινού ανάπτυξη νέου προγράμματος (Joint Development Project), με τον ιταλικό  νηογνώμονα RINA και το ναυπηγικό γραφείο σχεδίασης SDARI στην Κίνα, υπέγραψε η Maran Dry, η εταιρεία βραχίονας του στόλου με φορτηγά πλοία  του Ομίλου Αγγελικούση  η οποία προβλέπει τη ναυπήγηση  ενός καινούργιου πλοίου μεταφοράς  ξηρού φορτίου το οποίο θα επιτυγχάνει τους στόχους του ΙΜΟ 2050 με μια καινοτόμο λύση καυσίμου χρησιμοποιώντας υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και υδρογόνο, το οποίο θα παράγεται όταν και όσο χρειάζεται, πάνω στο πλοίο.

Πρόκειται για  πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 210.000 DWT. Η σχεδίαση βασίζεται σε μια διάταξη πρόωσης και συνδυάζει το καύσιμο του πλοίου (LNG) με ατμό για την παραγωγή υδρογόνου και CO2.  Είναι η πρώτη φορά, που η σχεδίαση αυτή, η οποία παλιότερα είχε εφαρμοσθεί σε ένα πλοίο tanker εφαρμόζεται σε πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου.

«H Maran Dry Management δεσμεύεται να αγκαλιάσει την ενεργειακή μετάβαση και εργάζεται σκληρά ώστε να φθάσει σε λύσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων από τα πλοία» σχολίασε ο Καπτ. Μπάμπης Κούβακας, Γενικός Διευθυντής της Μaran Dry Management Inc:  «Σε συνεργασία με τον RINA και το SDARI, η νέα σχεδίαση θα μας προσφέρει ένα πολύ ανταγωνιστικό σχέδιο πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου, το οποίο θα υπερβεί τους τρέχοντες στόχους του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για το 2050 και θα φτάσει τελικά σε σχεδόν μηδενικές εκπομπές. Το έργο καταδεικνύει την δέσμευση μας και τον ενεργό μας ρόλο στο να επιτευχθούν οι στόχοι για την απανθρακοποίηση που έχουν τεθεί από τον ΙΜΟ, παρέχοντας μια πρωτοποριακή ιδέα, μοναδική στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου (newcastlemax) και της ναυτιλίας, θέτοντας ένα ηγετικό παράδειγμα, το οποίο υπερβαίνει τους τρέχοντες και προβλεπόμενους στόχους μείωσης ρύπων, επιδεικνύοντας παράλληλα μια καινοτόμο και βιώσιμη πορεία για το μέλλον της ναυτιλίας. Το σχέδιο αυτό θα μας επιτρέψει να λειτουργήσουμε το πλοίο με αυξανόμενα ποσοστά υδρογόνου, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 με την πάροδο του χρόνου, για να ανταποκριθούμε στα ολοένα και πιο αυστηρά κριτήρια εκπομπών του ΙΜΟ για το 2050.»

Ο  Πάολο Μορέτι, CEO RINA Services σχολίασε«Η ιδέα αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα ευρύ φάσμα τύπων και μεγέθους πλοίων. Έχοντας ήδη εγκρίνει την μελέτη σκοπιμότητας για την εφαρμογή της σε δεξαμενόπλοιο τύπου MR, το νέο σχέδιο θα καταδείξει πως ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου Newcastlemax μπορεί να επωφεληθεί από την χρήση LNG και υδρογόνου. Θεωρούμε τον εαυτό μας προνομιούχο και τυχερό που συνεργαζόμαστε με την Μaran Dry Managementκαι την SDARI, στηρίζοντας την πρωτοποριακή τους θέση για την απανθρακοποίηση».

Ο κύριος Γουάνγκ Γκανγκάι , Chief Engineer του SDARI προσέθεσε:  «Αυτό είναι ένα συναρπαστικό σχέδιο το οποίο δίνει εμπιστοσύνη στους πλοιοκτήτες ότι μπορούν να επιτύχουν τους στόχους του ΙΜΟ για το 2050, καθώς δεν βασίζεται στην διαθεσιμότητα νέων καυσίμων ή πρόσθετων τεχνολογικών εξελίξεων για την διατήρηση της κορυφαίας ενεργειακής κλάσης Α του πλοίου στο μέλλον. Είμαστε επίσης στην ευχάριστη θέση να συνεργαζόμαστε με μια εταιρεία όπως η Maran Dry Management και o RINA και ελπίζουμε ότι αυτή θα είναι αρχή μιας μακροχρόνιας σχέσης με κοινά οφέλη».

O σχεδιασμός βασίζεται στην μέθοδο δέσμευσης άνθρακα πριν από την καύση: το CO2 δεσμεύεται από την διάσπαση των μορίων του φυσικού αερίου (LNG), πριν από την καύση του στις μηχανές, σε αντίθεση με τη δέσμευση του CO2 από τα καυσαέρια μετά την καύση. Αυτό εξασφαλίζει μικρότερες ροές, επομένως μειωμένο απαιτούμενο χώρο για την συνολική εγκατάσταση και επιτρέπει τη σταδιακή εφαρμογή της λύσης ώστε οι εκπομπές CO2 να συμβαδίζουν με τον απαιτούμενο ρυθμό μείωσης των εκπομπών έως το 2050. Το πλοίο μπορεί να κατασκευαστεί ως ένα συνηθισμένο πλοίο διπλού καυσίμου και ο επιπλέον εξοπλισμός θα εγκαθίσταται όταν οι κανονισμοί λειτουργούν σαν κίνητρο για την επένδυση.

Η λύση χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις εφοδιασμού πλοίων με LNG και δεν απαιτεί χερσαίες υποδομές υδρογόνου και δεν χρειάζεται εφοδιασμό και αποθήκευση του υδρογόνου πάνω στο πλοίο. Στοχεύει επίσης στην μείωση της αντίστασης  του πλοίου και την αύξηση της συνολικής απόδοσης κατά τη λειτουργία του πλοίου.

Ως νηογνώμονας, ο RINA θα ελέγξει τους υπολογισμούς και τα σχέδια του πλοίου τα οποία θα υποβληθούν από την SDARI, ώστε να εξασφαλισθεί ότι πληρούνται και οι πιο πρόσφατα θεσμοθετημένες απαιτήσεις από πλευράς σημαίας και νηογνώμονα, χρησιμοποιώντας την εμπειρία που έχει ήδη αποκτηθεί σε αυτή την καινοτόμο λύση.

«Αυτή είναι μία πρακτική λύση και εφαρμογή. Είναι υπέροχο που συμφωνείται αυτό το έργο με μια πρωτοποριακή εταιρεία όπως η Μaran Dry Management, το οποίο ελπίζουμε να είναι το πρώτο από τα πολλά πλοία που θα υιοθετήσουν αυτήν την τεχνολογία για να επιτευχθεί ο στόχος της απανθρακοποίησης», καταλήγει ο Μορέτι.  Moretti. «Είμαστε πολύ περήφανοι που συνεργαζόμαστε με την Μaran Dry Management σε αυτό το πρωτοποριακό σχέδιο».

Διαβάστε ακόμη

Ξέσπασε πόλεμος για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις – Στην αντεπίθεση οι διαχειριστές ακινήτων «Airbnb»

6+1 πρώην δισεκατομμυριούχοι – Επένδυσαν σε cryptos και έμειναν… στον άσσο (pics)

Τα τρία ραντεβού του Nolita, το «Do svidaniya» της Γκρίσιν και το dark της Leroy Merlin