Δρομολογείται η εξυγίανση του Ναυπηγείου Ελευσίνας, της δεύτερης μεγαλύτερης ναυπηγικής μονάδας της χώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney, το άτυπο «πράσινο φως» για την κατάθεση του νομοσχεδίου εξυγίανσης έδωσαν χθες οι Βρυξέλλες.

Όπως επεσήμανε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας χθες στην εκδήλωση του Propeller Club Port of Piraeus, που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης, «την επόμενη εβδομάδα κατατίθενται προς ψήφιση στη Βουλή οι σχετικές διατάξεις, προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία εξυγίανσης στο πλαίσιο του Ν. 4738/2020.

Όπως είναι γνωστό, μεγαλύτερος πιστωτής της οφειλέτριας εταιρείας είναι το Ελληνικό Δημόσιο, ως εκ τούτου η συναίνεσή του είναι απαραίτητη.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις επιδιώκεται η άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών, προκειμένου να υποβληθεί αίτηση επικύρωσης της συμφωνίας» και προσέθεσε:

«Η εξυγίανση του Ναυπηγείου και η επαναφορά του σε βιωσιμότητα και λειτουργία, θα έχει ουσιαστικές ευεργετικές συνέπειες. Αν και είναι σε οικονομική δυσχέρεια – διαθέτει μεταξύ άλλων δυνατότητες εξυπηρέτησης αναγκών ναυπήγησης και συντήρησης πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού».

Μιλώντας για τα Ναυπηγεία στο πλαίσιο της διεύρυνσης των παρεχομένων υπηρεσιών του ευρύτερου ναυτιλιακού χώρου (maritime cluster), αναφέρθηκε και στον Σκαραμαγκά:

«Ειδικά για τα ναυπηγεία, στο πεδίο ευθύνης του Υπουργείου Οικονομικών, μεγάλη πρόκληση ήταν η εξυγίανση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, των μεγαλύτερων Ναυπηγείων της χώρας αλλά και ολόκληρης της ανατολικής Μεσογείου.

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, επί δεκαετίες, τελούσαν υπό καθεστώς αβεβαιότητας, συσσωρεύοντας προβλήματα και χρέη.

Παραλάβαμε την εταιρεία, ενώ είχαν κηρυχθεί παράνομες επιχορηγήσεις από το Δημόσιο ύψους 700 εκατ. ευρώ» είπε αρχικά και συνέχισε:

«Η προηγούμενη Κυβέρνηση απλώς έθεσε τα Ναυπηγεία σε ειδική διαχείριση, χωρίς περαιτέρω πρωτοβουλίες.

Η σημερινή Κυβέρνηση έθεσε, εξαρχής, ως προτεραιότητά της, την αναστροφή της αβέβαιης πορείας των μεγαλύτερων Ναυπηγείων της χώρας, διενεργώντας πλειοδοτικό διαγωνισμό και ολοκληρώνοντας μια πολύμηνη προσπάθεια επίλυσης σειράς ζητημάτων, η οποία οδήγησε σε μια ανταγωνιστική, διαφανή και επιτυχή διαγωνιστική διαδικασία.

Ειδικότερα, δρομολογήθηκαν:

  • η παραχώρηση αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και θαλασσίου χώρου, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης της διάρκειας παραχώρησης,
  • οι ανταλλαγές ακινήτων μεταξύ ΕΝΑΕ και ΕΤΑΔ,
  • η νομιμοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών,
  • η ολοκλήρωση των εκκρεμών αδειοδοτήσεων και η έκδοση των απαραίτητων πιστοποιητικών,
  • η μετεγκατάσταση δομής φιλοξενίας μεταναστών – σε συνεργασία με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου – σε χώρο εκτός του Ναυπηγείου» για να προσθέσει:

«Με τις παρεμβάσεις αυτές, επιλύθηκαν κάποια χρόνια προβλήματα, όπως ενδεικτικά της πρόσβασης του Ναυπηγείου στη θάλασσα, αυξάνοντας κατά τεκμήριο το ύψος των προσφορών στον πλειοδοτικό διαγωνισμό, διευκολύνοντας τη λειτουργικότητα της επιχείρησης και καθιστώντας αξιοποιήσιμες εγκαταστάσεις και κατασκευές που είναι απαραίτητες για τις εργασίες των Ναυπηγείων.

Παράλληλα, πάντα με βασικό στόχο τη δυναμική επανεκκίνηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, νομοθετήσαμε πλέγμα διατάξεων το οποίο ρυθμίζει περαιτέρω ζητήματα χωροθετήσεων και υπαγωγής σε καθεστώς στρατηγικής επένδυσης ταχείας αδειοδότησης, θέτοντας ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την αξιοποίηση, την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς και την προώθηση της ελληνικής ναυπηγίας εν γένει».

Διαβάστε επίσης:

Ιταλία: Η 3η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης σε κίνδυνο – Τι θα αποφασίσει η ΕΚΤ  

Γιατί ο χρυσός χάνει τη λάμψη του – Σε χαμηλό σχεδόν 1 έτους η ουγγιά  

Απογοήτευση για JP Morgan – Morgan Stanley: «Έχασαν» τις εκτιμήσεις των αναλυτών – Πτώση σχεδόν 30% στα κέρδη