Η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας στοιχηματίζει σε πλοία που κινούνται με μεθανόλη σε μία προσπάθεια απαλλαγής από τον άνθρακα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις  οι παραγγελίες για πλοία που κινούνται με μεθανόλη θα αυξηθούν τις επόμενες δεκαετίες, καθώς οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί εντείνουν την ώθηση για χρήση εναλλακτικών πηγών καυσίμων.

Η KSOE έχει λάβει παραγγελίες για ναυπήγηση 29 πλοίων με καύσιμα μεθανόλης.

Η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering απομακρύνεται από τα ορυκτά καύσιμα ενώ ο ανταγωνισμός με τους Κινέζους αντιπάλους εντείνεται.

«Οι παραγγελίες για πλοία με καύσιμα μεθανόλης θα αυξηθούν απότομα για περισσότερα από 10 χρόνια, αν και τα πλοία που καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο θα παραμείνουν το κύριο ρεύμα για τις επόμενες δύο δεκαετίες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ka Sam-hyun στους Financial Times σε συνέντευξή του.

Η AP Møller-Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, παρήγγειλε 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μεθανόλη αξίας 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την KSOE που θα παραδοθούν από το 2024. Τον Ιούνιο, υπέβαλε διαγωνισμό με ναυπηγεία για περισσότερα πλοία που λειτουργούν με μεθανόλη.

Η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία CMA CGM έχει επίσης κάνει μια σειρά παραγγελιών για πλοία εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης αξίας περίπου 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων συνολικά στην κινεζική Dalian Shipbuilding Industry.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι περίπου 50 πλοία με μεθανόλη διπλού καυσίμου θα παραγγελθούν παγκοσμίως πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, καθώς οι πλοιοκτήτες στην Ασία και την Ευρώπη αντικαθιστούν παλαιότερους στόλους εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό συγκρίνεται με τις παραγγελίες για 19 πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης που δόθηκαν πέρυσι.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση για απαλλαγή από τον άνθρακα καθώς ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός εργάζεται για να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία τουλάχιστον κατά 50 τοις εκατό έως το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008.

Με την παγκόσμια ναυτιλία υπεύθυνη για το 90 τοις εκατό του παγκόσμιου εμπορίου, η βιομηχανία αντιπροσωπεύει το 3-4 τοις εκατό των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, περίπου ισοδύναμα με τις ετήσιες εκπομπές της Γερμανίας, σύμφωνα με την Longspur Capital.

Ο ανταγωνισμός για την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου της αναδυόμενης αγοράς εντείνεται μεταξύ της Νότιας Κορέας και της Κίνας. Η κατασκευή ενός πλοίου μεθανόλης διπλού καυσίμου είναι φθηνότερο από ένα που έχει σχεδιαστεί για χρήση LNG, λόγω της τεχνολογικής προόδου και επειδή η μεθανόλη δεν απαιτεί ακριβές κρυογονικές δεξαμενές καυσίμων και συστήματα διαχείρισης αερίου καυσίμου.

«Δεν μπορείτε να αντικαταστήσετε όλους τους στόλους μόνο με καθαρά καύσιμα μέχρι το 2040. Το LNG είναι μια μεταβατική επιλογή, αλλά θα διαρκέσει για άλλη μια γενιά, δεδομένης της περιορισμένης προσφοράς μεθανόλης», είπε ο Ka:

«Η αμμωνία είναι τοξική και εξακολουθεί να είναι πολύ ακριβή. Τελικά, θα πρέπει να προχωρήσουμε προς πλοία υδρογόνου και ηλεκτροκινητήρες, αλλά είναι ακόμα πολύ μακριά».

Διαβάστε ακόμη:

Ο… πρωθυπουργός του Μίμη ξύπνησε, τα funds ψάχνουν ξενοδοχεία, ο λευκός ιππότης και οι ίντριγκες στου Μουζάκη

Πλειστηριασμοί: Ποιο οικόπεδο – «φιλέτο» στην παραλιακή βγαίνει στο σφυρί (pics)

Γιατί η Παπουτσάνης πήρε το «Αρκάδι»