Στην ομιλία του με θέμα «Πλοήγηση σε δύσκολους καιρούς προς ένα βιώσιμο μέλλον» στην πρόσφατη εκδήλωση του Propeller Club Port of Piraeus ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αγγελικούση Σβάινουνγκ Γ.Σ. Στόλε δήλωσε: «Τα πλοία μας φέρουν με υπηρηφάνεια την ελληνική σημαία» και αναφέρθηκε στην εταιρική πολιτική η οποία στο επίκεντρο της έχει τον Έλληνα ναυτικό και τα ελληνικά στελέχη στα γραφεία.

Για το πως πρέπει να κινείται κάποιος σε καιρούς γεμάτους προκλήσεις ανέφερε: “Πρέπει να γνωρίζεις πότε να πεις ΟΧΙ. Γιατί σε καιρούς γεμάτους προκλήσεις είναι εύκολο να αποπροσανατολιστείς και να πάρεις λάθος αποφάσεις.”

Αρχικώς αναφέρθηκε στην ελληνική ναυτιλία και στη δυναμική παγκόσμιας εμβέλειας που έχει:

“Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία βρίσκεται σήμερα στην κορυφή. Ναι μεν η Κίνα έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα-tonnage όμως μέρος αυτού ανήκει στο κράτος οπότε δεν ξέρω αν μετράει” και συμπλήρωσε: “Χρειάζεται προσπάθεια και προσήλωση στον στόχο ώστε να διατηρηθεί η ελληνική ναυτιλία στην κορυφή γιατί ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και προέρχεται από διάφορες κατευθύνσεις”.

Ειδική αναφορά έκανε στην εταιρική φιλοσοφία και πολιτική σύμφωνα με την οποία ο όμιλος είναι Ελληνοκεντρικός σε στεριά και θάλασσα.

“Θέλω να επισημάνω μία σημαντική πτυχή της εταιρικής πολιτικής του ομίλου Αγγελικούση που καταδεικνύει τη φιλοσοφία που τον διέπει. Τα πλοία μας φέρουν με υπερηφάνεια την ελληνική σημαία. Έχουμε 8.500 ναυτικούς και σε επίπεδο αξιωματικών αν όχι όλοι, τότε η συντριπτική πλειοψηφία τους είναι Έλληνες.

Όταν έχουμε την ελληνική σημαία και τα πλοία μας είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο τότε πρέπει να έχουμε Έλληνες αξιωματικούς. Και πως εξασφαλίζουμε στην πορεία του χρόνου ότι θα έχουμε τον απαιτούμενο αριθμό Ελλήνων στα πλοία μας; Το εξασφαλίζουμε γιατί έχουμε πρόγραμμα για τους σπουδαστές- σπουδάστριες των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Κάθε 6μνηνο παίρνουμε 350 σπουδαστές-σπουδάστριες ήτοι 700 κάθε χρόνο οι οποίοι-οποίες εξελίσσονται μέσα στον όμιλο και φθάνουν στην κορυφή είτε ως στελέχη στα γραφεία είτε ως επικεφαλής αξιωματικοί στα πλοία. Και στα γραφεία του ομίλου η συντριπτική πλειοψηφία είναι Έλληνες” και κατέληξε:

“Είναι σημαντικό μέρος της εταιρικής μας κουλτούρας να προσφέρουμε κάτι πίσω στην Ελλάδα. Πιστεύουμε ότι έχουμε το καλύτερο ανθρώπινο δυναμικό”.

Ο όμιλος Αγγελικούση έχει 141 πλοία στο νερό, εκ των οποίων τα 122 υπό ελληνική σημαία ποσοστό 86,5% και άλλα 24 υπό παραγγελία. Είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός ναυτιλιακός όμιλος στον κόσμο.

“Και αυτό μας γεμίζει όλους στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, με μεγάλη υπερηφάνεια” σχολίασε ο Κωστής Φραγκούλης.

Στη συνέχεια ο Σβάινουνγκ Γ.Σ. Στόλε μίλησε για την εποχή των προκλήσεων στην οποία ταξιδεύει η ναυτιλιακή βιομηχανία. Περιέγραψε την κατάσταση που υπάρχει:

“-Σήμερα έχουμε πόλεμο στην Ευρώπη και στην Μέση Ανατολή

-Πύραυλοι εκτοξεύονται με στόχο πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα

-Οι Σομαλοί πειρατές πλήττουν και πάλι τα εμπορικά πλοία.

– Υπάρχει οικονομικός πόλεμος μεταξύ Δύσης και Ανατολής ή Ανατολής και Δύσης εξαρτάται με ποια πλευρά είσαι .

-Υπάρχουν οι επιπτώσεις από την πανδημία

-Έχουμε χαμηλότερη οικονομική ανάπτυξη

– Βρίσκεται σε εξέλιξη η ενεργειακή μετάβαση και τίθενται περιβαλλοντικοί κανονισμοί για την εξάλειψη των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Όλα αυτά μαζί καταδεικνύουν ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με απροσδόκητα δύσκολες καταστάσεις και με την αβεβαιότητα. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι κάνουμε τη δουλειά μας με τον καλύτερο τρόπο”.

Όπως είπε στη συνέχεια ο Σβάινουνγκ Σόλε, “η βασική προτεραιότητα σε δύσκολους καιρούς γεμάτους προκλήσεις είναι να εστιάζεις στη δουλειά σου και να διασφαλίζεις ότι τόσο ο ίδιος όσο και τα μέλη της ομάδας σου κινείστε προς την ίδια κατεύθυνση. Έχει σημασία η ηγετική ικανότητα-Leadership. Ο μάνατζερ πρέπει να διασφαλίζει ότι όλη στην ομάδα του καταλαβαίνουν σωστά το τι πρέπει να γίνει. Πρέπει να εστιάζεις στο τι γνωρίζεις καλύτερα και πως μπορείς να το κάνεις ακόμη καλύτερα” προσέθεσε δε:

“Πρέπει να γνωρίζεις πότε να πεις ΟΧΙ. Γιατί σε καιρούς γεμάτους προκλήσεις είναι εύκολο να αποπροσανατολιστείς και να πάρεις λάθος αποφάσεις” και συνέχισε:

“Πρέπει να παίρνεις αποφάσεις με μακροπρόθεσμη προοπτική. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα υφίστασαι ως εταιρεία αύριο. Ως όμιλος επενδύουμε στους εργαζόμενους μας στους πελάτες μας και σε όλες τις σχέσεις που έχουμε. Πρέπει να φροντίζεις τον κόσμο σου να τον νοιάζεσαι και να του το δείχνεις”.

Για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας είπε:

“Η ναυτιλία συνεισφέρει μεταξύ 2%-3% στο σύνολο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αν και μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να συμβάλει στην εύρεση λύσεων για την επίτευξη της απαναθρακοποίησης. Αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να συνεχίσει να μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου φορτίου. Πρέπει όλοι να καταλάβουν και ιδιαίτερα οι νομοθέτες ότι διανύουμε μία μεταβατική περίοδο και η απανθρακοποίηση δεν μπορεί να γίνει μέσα σε ένα βράδυ, γυρνώντας απλώς έναν διακόπτη. Το να στείλεις στα διαλυτήρια τα υπάρχοντα πλοία και να τα αντικαταστήσεις με νεότευκτα θεωρώ ότι είναι μία ανοησία, ο λάθος δρόμος. Πρέπει να προχωράμε βήμα-βήμα”.

Διαβάστε ακόμη

Εβδομαδιαίες εκταμιεύσεις επιστροφών φόρων σε δικαιούχους

Γιατί οι Βρετανοί προβλέπουν επιδείνωση της «κρίσης του ελαιόλαδου» στην Ελλάδα

Νέα κόλπα με διπλή έφοδο της εφορίας σε νησιά και τουριστικές περιοχές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ